آینده کریپتوکارنسی
فهرست مطالب

آینده کریپتو کارنسی چگونه خواهد بود؟

قطعا بررسی آینده کریپتو کارنسی نیازمند تحلیل و تفکر است. زیرا از پیچیدگی های فراوانی برخوردار می باشد و عوامل متعددی بر آن تاثیرگذار هستند. در سال های اخیر شاهد واکنش های مختلفی از سوی کشورهای جهان راجع به کریپتو کارنسی و ارز دیجیتال بودیم. برخی از کشورها موافق و برخی دیگر مخالفت خود را اعلام کردند و قوانین متعددی در این زمینه تصویب کردند. 

با این وجود افراد زیادی اقدام به سرمایه گذاری در این زمینه کردند و توانستند به ثروت زیادی دست پیدا کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با آینده کریپتو کارنسی آشنا کنیم و بگوییم که چرا ارز دیجیتال بهترین روش برای سرمایه گذاری بلندمدت به شمار می رود؟

کرپیتو کارنسی چیست ؟

قبل از بررسی آینده کریپتو کارنسی باید این مفهوم را تعریف کنیم و بگوییم کریپتوکارنسی چیست و چه کاربردی دارد. کریپتو کارنسی به معنای ارز رمز نگاری شده می باشد. این مفهوم از دو کلمه crypto ( رمزنگاری شده ) و currency ( ارز ) تشکیل می شود. در حال حاضر کریپتو کارنسی به نام ارز دیجیتال شناخته می شود و نوعی پول است که به شکل دیجیتال درآمده و ملموس نیست. ساختار ارز دیجیتال به این صورت است که توسط یک سیستم رمزنگاری می شود تا از تقلب، دستکاری، جعل، دوبار خرج کردن و… جلوگیری شود. این سیستم بر مبنای شبکه بلاکچین ایجاد شده و کاملا غیرمتمرکز است. همچنین ثبت هر تراکنش نیز به صورت کاملا غیرمتمرکز انجام می شود.

پیش بینی آینده کریپتوکارنسی

همان طور که اغلب افراد اطلاع دارند نخستین رمز ارز، بیت کوین بود. قطعا زمانی که ساتوشی ناکاموتو وایت پیپر بیت کوین را منتشر کرد تصورش را نمی کرد که در چند سال آینده، با چنین رشدی مواجه شود. افرادی که سال های نخست بیت کوین را خریداری کردند امروز به ثروت عظیمی رسیده اند. بعد از بیت کوین رمز ارزهای دیگری همچون تتر، اتریوم، کاردانو، ریپل و … نیز تاسیس شدند که هرکدام از آن ها در طول زمان رشد زیادی داشتند. به همین دلیل است که افراد زیادی به آینده کریپتو کارنسی خوشبین هستند و تلاش می کنند تا در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

در حال حاضر کشورهای مختلف در جهان، واکنش های گوناگونی را به ارزهای دیجیتال نشان می دهند که برخی از آن ها موافق و برخی دیگر مخالف هستند و هر کدام از این کشورها، دلایل خاص خود را ارائه کرده اند. اما خوشبختانه کشورهای پیشرفته جهان واکنش مثبتی را به این حوزه نشان داده اند.

بررسی آینده کریپتو کارنسی

به طور کلی بازارهای مالی از نوسانات زیادی برخوردار هستند و همین نوسانات است که باعث سود یا ضرر معامله گران می شود. بازار ارز دیجیتال از این قاعده پیروی خواهد کرد. متاسفانه بازار کریپتو در سال 2024 سال سختی را پشت سر گذاشت و بسیاری از رمز ارزها دچار افت قیمت شدند. اما این موضوع بیانگر ناامیدی نسبت به آینده کریپتو کارنسی نخواهد بود. در همین شرایط هم افرادی وجود دارند که از طریق صرافی رمز ارز اقدام به خرید بیت کوین، خرید تتر، خرید اتریوم و … می کنند و از نوسانات بازار به سود می رسند.

یکی از عواملی که باعث می شود نسبت به آینده بازار ارز دیجیتال خوشبین باشیم تمایل شرکت ها و موسسات بزرگ جهانی به ارزهای دیجیتال است. به طور مثال پلتفرم هایی از جمله Square و PayPal اعلام کردند که پرداخت از طریق رمز ارز را می پذیرند.

قطعا وضع قانون در کشورهای مختلف باعث بهبودی اوضاع و آینده کرپیتو کارنسی خواهد شد. مثلا در کشور ایران استفاده از ارز دیجیتال به خودی خود غیرقانونی نیست. اما استخراج بیت کوین توسط دستگاه ماینر غیرقانونی شناخته می شود. مهم ترین دلیل مخالفت کشور ایران برای استخراج بیت کوین، محدودیت در منابع برق است. زیرا ماینرها برق بسیار زیادی مصرف می کنند و می توانند تهدیدات بالقوه زیادی ایجاد کنند. هر چه میزان وضع قوانین در کشورهای مختلف افزایش یابد اعتماد عمومی نسبت به این حوزه افزایش پیدا می کند و این امر عامل مهمی در افزایش ارزش و رونق ارز دیجیتال خواهد بود.

آینده رمز ارزهای معروف

آینده بیت کوین تا سال ۲۰۳۰

در تمام دوران ها، ارزش بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بالاتر بوده حتی زمانی که افت قیمت و ریزش را تجربه کرده است! رکورد قیمتی بیت کوین به سال 2021 بر می گردد که به 68 هزار دلار رسید. کسانی که قبل از این تاریخ اقدام به خرید بیت کوین کرده بودند قطعا به سود سرشاری رسیدند. توجه داشته باشید که تشخیص بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین تاثیر زیادی در کسب سود دارد.

آینده کریپتوکارنسی بیت کوین

 بدین منظور باید از تحلیل تکنیکال بهره برد. در سال 2022 روند نزولی بیت کوین آغاز شد و بیش از 60% از ارزش خود را از دست داد. اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم قیمت بیت کوین حدود 27 هزار دلار است اما تحلیلگرانی که آینده کریپتو کارنسی را بررسی می کنند معتقدند که قیمت این رمز ارز تا سال 2030 احتمالا به 1 میلیون دلار خواهد رسید.

پیش‌بینی آینده اتریوم تا سال ۲۰۳۰

اتریوم بعد از بیت کوین در رتبه دوم بازار قرار دارد و بسیاری از معامله گران آن را ملکه ارزهای دیجیتال می نامند. این رمز ارز نیز در سال 2021 اوج قیمت خود را تجربه کرد و به بالاترین ارزش خود رسید. اما در سال 2022 روند نزولی آن آغاز شد و اصلاح قابل توجهی داشت. تحلیل های متعددی برای پیش بینی آینده اتریوم وجود دارد که یکی از مشهورترین شرکت های سرمایه گذاری به نام Ark Invest معتقد است که قیمت اتریوم تا سال 2030 به 180 هزار دلار می رسد.

آینده کریپتوکارنسی اتریوم

آینده تتر تا سال ۲۰۳۰

تتر بزرگ ترین استیبل کوین در دنیای ارز دیجیتال می باشد و بعد از بیت کوین و اتریوم در رتبه سوم بازار قرار گرفته است. از آنجایی که قیمت تتر تقریبا ثابت و موازی با قیمت دلار امریکاست دچار نوسانات شدید قیمتی نمی شوند. بالاترین رکوردی که برای این رمز ارز ثبت شده در سال 2015 بود که ارزش آن به 1.21 دلار رسید. یعنی 20 سنت بیشتر از ارزش واقعی! طبق پیش بینی هایی که راجع به آینده کریپتو کارنسی و ارز دیجیتال تتر انجام شده نشان می دهد که این رمز ارز همچنان حرکت خود را به طور موازی با دلار امریکا حفظ خواهد کرد و نوسانات زیادی را تجربه نخواهد کرد.

دلیل خوش بینی به آینده کریپتو کارنسی چیست؟

  • عدم تاثیرپذیری از تورم
  •  غیرمتمرکز بودن و خودگردان بودن
  •  ایجاد حریم خصوصی برای کاربران
  •  سرعت در انجام مبادلات و تراکنش ها
  •  دسترسی سریع به امکاناتی مانند انتقال وجه
  • مقرون به صرفه بودن

پیش ‌بینی افراد مشهور جهان راجع به آینده ارز های دیجیتال

 ایلان ماسک : تاجر و کارآفرین امریکایی که شاهد حمایت های گاه و بی گاه او از ارزهای دیجیتال هستیم ادغان می کند که هیچ گاه تمام سرمایه خود را بر روی ارزهای دیجیتال قرار ندهید. این فرد که حامی ارز دیجیتال دوج کوین می باشد گاهی با توئیت کردن آن باعث پامپ قیمتی این رمز ارز می شود.

دوقلوهای وینکلوس : برادران ثروتمند دنیای کریپتو کارنسی نسبت به آینده ارز دیجیتال کاملا خوشبین هستند و معتقدند که بیت کوین، طلای دوم است. طبق پیش بینی آن ها قیمت این رمز ارز تا سال 2030 به 500 هزار دلار می رسد.

ویتالیک بوترین: اگر با تاریخچه اتریوم آشنا باشید به خوبی می دانید که خالق و بنیانگذار آن فردی نابغه به نام ویتالیک بوترین می باشد. او بیان می کند که ارزهای دیجیتال به عنوان راه نجات کشورهای جهان سومی تلقی می شود. زیرا این کشورها به طور دائم با معضلاتی نظیر تحریم و مشکلات ارزی مواجه هستند. او شخصا قول داده که تا سال 2050 حمایت های لازم را از اتریوم خواهد کرد.

پاول دوروف: این شخص که بنیانگذار تلگرام و VK می باشد آینده کریپتو کارنسی را درخشان می بیند و تاکنون فعالیت های مهمی در این عرصه داشته است. او همانند سایر تحلیلگران حوزه کریپتو معتقد است که ارزهای دیجیتال به زودی جای ارز فیات ( ارز رایج در دولت ها) را می گیرد و ما به یک سیستم یکپارچه مالی و جهانی خواهیم رسید.

بیل گیتس: بیل گیتس جزو آن دسته از افرادی به شمار می رود که نگاهی پر از تردید به صنعت رمز ارزها دارد. او بیان کرده که اگر یک قانون شفاف و واضح در این زمینه وضع شود می توان به آینده آن تا حدودی امیدوار بود. در غیر این صورت آینده این صنعت را مبهم می بیند.

شاخص های بسیار مهم در آینده کریپتو کارنسی

میزان اقبال عمومی

در سال های ابتدایی، ارزهای دیجیتال و شبکه بلاکچین یک فناوری ناشناخته برای افراد بود. اما روز به روز آگاهی آن ها افزایش پیدا کرد و هم اکنون اقبال عمومی نسبت به این تکنولوژی در حال افزایش است. اقبال عمومی عامل مهمی در درخشان بودن آینده کریپتو کارنسی به شمار می رود و نشان دهنده رو به رشد بودن این صنعت است.

آینده کریپتوکارنسی

افزایش کاربرد ارز دیجیتال

در حال حاضر بسیاری از فروشگاه ها، رستوران ها، کمپانی های خودرو و … پذیرش با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را آغاز کرده اند. هرچه کاربردپذیری رمز ارزها افزایش پیدا کند به دنبال آن شاهد بالا رفتن اقبال عمومی و در نهایت رشد این صنعت خواهیم بود.

بهبود قانونگذاری

افرادی که در زمینه قانون گذاری فعالیت می کنند در تلاشند تا بازار ارز دیجیتال را به عنوان یک بستر امن برای سرمایه گذاران معرفی کنند. تاکنون دستورالعمل های مختلفی در این زمینه وضع شده اما همچنان برخی از کشورها موضع سختگیرانه ای نسبت به این مساله دارند.

ارز دیجیتال | گزینه مناسب یا نامناسب برای سرمایه گذاری؟

قطعا ارز دیجیتال گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می رود. اما باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید. در حال حاضر بستر مناسبی برای تاسیس توکن در شبکه اتریوم فراهم شده است. همین امر سبب شده که توکن های بی نام و نشان زیادی در بازار به وجود آیند که ارزش سرمایه گذاری ندارند. اگر می خواهید از آینده کریپتو کارنسی سهمی داشته باشید پیشنهاد می کنیم به سراغ رمز ارزهای مشهور مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو و … بروید و قبل از هر چیز، اقدام به مطالعه وایت پیپر، برنامه های آینده، تیم توسعه دهنده و … بروید و با اشراف کامل اقدام به سرمایه گذاری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *