ارز دیجیتال مونرو
فهرست مطالب

ارز دیجیتال مونرو | مونرو چیست ؟

ارز دیجیتال مونرو یا XMR یکی از انواع ارز دیجیتال می باشد که هدف از خلق آن، حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از لو رفتن اطلاعات کاربران است. جالب است بدانید که پروژه مونرو به قدری موفق بوده که تاکنون بسیاری از صرافی ها حاضر به لیست کردن آن نبوده اند. زیرا نمی توانند نظارتی بر تراکنش های این رمز ارز داشته باشند. در واقع مونرو نوعی پرایویسی کوین محسوب می شود. در این مطلب خواهیم گفت که مونرو چیست و چگونه می توان آن را بدست آورد؟

مونرو، موفق ترین پرایویسی کوین !

ارز دیجیتال مونرو با هدف حفظ حریم شخصی کاربران و سرمایه گذاران تاسیس شد. قطعا حفظ حریم خصوصی یکی از مهم ترین خواسته های هر کاربر است. تاکنون پروژه های مختلفی با این هدف طراحی شدند اما مونرو که با نام اختصاری XMR شناخته می شود ، موفقیت چشمگیری بدست آورده است. میزان موفقیت آن به قدری زیاد بوده که بسیاری از صرافی ها حاضر نشدند از آن پشتیبانی کنند و آن را در لیست رمز ارزهای خود قرار دهند.

مونرو چیست

زیرا نمی توانند هیچ نظارتی بر روی تراکنش های آن داشته باشند و هیچ اطلاعاتی از کاربران درز نمی کند. به همین دلیل ارز دیجیتال مونرو را به عنوان یک نمونه موفق از پرایویسی کوین می دانند. از آنجایی که اغلب تریدرها و فعالان بازار، اطلاعات زیادی راجع به پروژه هایی از جمله مونرو ندارند تصمیم گرفتیم این مطلب را به معرفی این رمز ارز اختصاص دهیم.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

معرفی ارز دیجیتال مونرو

مونرو پروژه ای متن باز یا اپن سورس است که در سال 2014 میلادی با هدف حفظ حریم شخصی کاربران راه اندازی شد. مونرو یک فورک از ارز دیجیتال بایت کوین محسوب می شود و به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد باعث خاص بودن و محبوبیت او شده است. جالب است بدانید که توسعه دهندگان این پروژه از کریپتونوت ( نوعی پروتکل ) استفاده کرده اند.

این پروتکل برخلاف سایر پروتکل ها به منظور جلوگیری از افشای اطلاعات مربوط به تراکنش های کاربران کاربرد دارد. پروژه مونرو به طور مداوم از فناوریهای بهبود دهنده استفاده می کند تا مطمئن شود که کاربرانش ناشناس باقی مانده اند و هیچ تراکنش و اطلاعاتی از آن ها درز پیدا نکرده است.

روش بدست آوردن مونرو چیست ؟

اکنون که به خوبی می دانیم ارز دیجیتال مونرو چیست و هدف از راه اندازی آن چه می باشد نوبت به این می رسد که به روش های بدست آوردن آن اشاره کنیم. تیم توسعه دهنده مونرو چند راه پیش روی شما قرار داده اند تا بتوانید به کمک آن ها رمز ارز مونرو را بدست آورید.

  •  ماینینگ یا عضویت در استخرهای استخراج: مونرو همانند برخی از رمز ارزها ( بیت کوین، دوج کوین و … ) امکان استخراج دارد و شما می توانید با پیوستن به استخرهای استخراج، این کار را انجام دهید. استخراج روش های متعددی دارد که مشهورترین آن ها استفاده از دستگاه ASIC یا ماینر است. اما برای استخراج مونرو باید از کامپیوترهای شخصی، کارت گرافیک یا پردازنده استفاده کنید.
  • خرید از طریق صرافی: در حال حاضر تعداد صرافی رمز ارز و پلتفرم های آنلاین افزایش پیدا کرده است و شما می توانید به راحتی با عضویت در این پلتفرم ها اقدام به خرید مونرو یا فروش آن کنید. در واقع ساده ترین روش بدست آوردن مونرو یا سایر رمز ارزها، استفاده از خدمات صرافی هاست.
ارز دیجیتال مونرو چیست

ساختار امنیت مونرو چیست ؟

ارز دیجیتال مونرو از یک ساختار امنیتی به نام ( رمزنگاری غیرمتقارن ) استفاده می کند. این ساختار شامل دو کلید خصوصی (Private Key) و عمومی (Public Key) است:

Private Key

  •  وظیفه کلیدهای خصوصی، امضاء داده ها و رمزگشایی است. در شبکه مونرو کلیدهای خصوصی متعددی تولید می شوند که یکی از مهم ترین و اصلی ترین آن ها Root می باشد. سایر کلیدها از Root مشتق می شوند و شامل دو کلید ” مشاهده ” و ” خرج کردن ” هستند. برای مشاهده خصوصی تراکنش های ورودی نیاز به کلید مشاهده و برای تایید تراکنش ها به کلید خرج کردن نیاز داریم. توجه داشته باشید که تمام کلیدها یکبار مصرف هستند و این موضوع امنیت شبکه را به شدت افزایش داده است.

Public Key

  •  تمام کلیدهای عمومی از کلید خصوصی ساخته می شوند و هدف آن ها به اشتراک گذاری اطلاعات، رمزنگاری و تایید امضاست. اگر پروسه ساخت کلید عمومی به طور صحیح انجام شود تحت هیچ شرایطی نمی توان کلید خصوصی را از طریق آن بازیابی کرد. پس به این نتیجه می رسیم که اجرای صحیح مراحل تولید کلیدها، باعث افزایش امنیت شبکه می شوند.

ارز دیجیتال مونرو چه کاربردی دارد؟

معمولا رمز ارز مونرو توسط افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که تمایل دارند تراکنش های خود را کاملا محرمانه انجام دهند و هیچ اطلاعاتی از آن ها به بیرون درز نکند. در ادامه با دو کاربرد مهم این رمز ارز آشنا خواهیم شد.

  •  پرداخت در دارک وب : ارز دیجیتال Monero به عنوان یکی از محبوب ترین روش های پرداخت در دارک وب تلقی می شود. دلیل آن هم این است که هیچ نهاد، سازمان یا فردی نمی تواند آن را ردگیری کند.
  •  پرداخت هزینه کالا و خدمات: همانطور که می دانید ارزهای دیجیتال یکی از جدیدترین روش های پرداخت هزینه کالا و خدمات به شمار می روند. اما تفاوت مونرو با سایر رمز ارزها این است که اگر هزینه کالا و خدمات خود را با آن پرداخت کنید هیچ کدام از شرکت های تبلیغاتی نمی توانند خریدهای شما را ردیابی کنند.

 

ارز دیجیتال مونرو

معرفی کیف پول های مونرو

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد بسیاری از صرافی ها و کیف پول ها از ارز دیجیتال XMR یا مونرو پشتیبانی نمی کنند. زیرا نمی توانند نظارتی بر تراکنش ها و اعمال کاربران خود داشته باشند. به همین علت تیم توسعه دهنده مونرو به این فکر افتاد که یک کیف پول اختصاصی برای نگهداری مونرو راه اندازی کند. ناگفته نماند که به مرور زمان و استقبال کاربران از مونرو، تعداد کیف پول هایی که از این رمز ارز پشتیبانی می کنند افزایش پیدا کرده است. این کیف پول ها شامل تراست والت، فدر، ترزور، لجر نانواس، لجر نانو ایکس و کیک والت است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *