انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال
فهرست مطالب

انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال کدامند؟

آگاهی از انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال سبب می شود تا شما دید بهتری نسبت به معاملات پیدا کنید. انتخاب هر کدام از انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال بر اساس میزان ریسک پذیری افراد، موقعیت بازار و نوع ارز انجام می شود. با ما همراه باشید تا علاوه بر بررسی این راه ها، به نکات کلیدی درباره آن اشاره کنیم.

انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال

انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال

بهتر است قبل از آنکه به معرفی انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال بپردازیم شما را با محبوبیت این بازار آشنا کنیم. بازار ارز دیجیتال یکی از بازارهای مالی نوپا در جهان شناخته می شود که روز به روز بر طرفداران آن افزوده می شود. روش های معاملاتی در این بازار بسیار متنوع هستند که انتخاب هر کدام از آن ها ارتباط مستقیمی با میزان ریسک پذیری افراد دارد. برخی از معامله گران خطر نمی کنند و ترجیح می دهند با هولد کردن ( نگهداری طولانی مدت ارز دیجیتال ) به سود برسند اما برخی دیگر با انجام معاملات لحظه ای و روزانه اقدام به کسب درآمد و سودهای خوب می کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ترید کردن می توانید مقاله قبلی وبسایت با عنوان “ترید چیست” را مطالعه کنید. انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال شامل معاملات لحظه ای، مومنتوم، اسکالپینگ، فیدینگ و … می باشد.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

اسکالپینگ

اسکالپینگ در بازارهای مالی به معنای انجام معاملات در تایم فریم های کوتاه است. اگر این استراتژی با دانش و آگاهی انجام شود می تواند سود بسیار خوبی را نصیب معامله گران کند. کسب سود در این روش از نوسانات لحظه ای در بازار می باشد. قبل از خرید ارز مورد نظر، باید نوسانات قیمت را شناسایی کنید و سپس معامله را باز کنید. بهتر است در این روش مقدار سود را برای خود معین کنید.

به طور مثال سود 5% را برای خود در نظر بگیرید. بعد از باز کردن معامله به محض آنکه به سود موردنظر رسیدید باید معامله را ببندید و از آن خارج شود. معمولا سودی که از هر معامله نصیب فرد می شود ناچیز است اما از آنجایی که تعداد معاملات در طول روز زیاد است می توان به درآمد خوبی رسید.

چند نکته در خصوص روش معاملاتی اسکالپینگ وجود دارد که باید به آن ها اشاره کنیم. هر چه تایم فریم معاملاتی در این روش کوتاه تر باشد بهتر است. غالبا مدت زمان یک معامله بیشتر از 1 ساعت نیست. کسانی که روش اسکالپینگ را انتخاب می کنند به دنبال کسب سود بالا در یک معامله نیستند. بلکه تعداد معاملات اهمیت دارد. پیاده سازی این روش کار آسانی نیست و نیاز دارد که روند و ساختار بازار را به خوبی بشناسید تا بتوانید در زمان مناسب وارد یک معامله شوید و در نقطه طلایی خارج شوید.

انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال

مومنتوم

مومنتوم یکی دیگر از انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال محسوب می شود. معامله گران در این روش بر موج نوسانات در بازار سوار می شوند. بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان بازار، استراتژی مومنتوم را به عنوان یک روش پر ریسک معرفی می کنند. زیرا هر لحظه احتمال تغییر روند در بازار وجود دارد. یکی از نکات مهم در این روش، حجم معاملات است. به طور مثال معامله گرانی که بر موج سوار شده اند صبر می کنند تا حجم معاملات به یک حد مشخص برسد و سپس از بازار خارج می شوند.

در روش مومنتوم باید اشراف کامل به اندیکاتورها و روند قیمتی داشته باشید تا بتوانید زمان دقیق برای خروج از بازار را پیش بینی کنید. بهتر است تریدرهای تازه وارد به سراغ این روش پر ریسک نروند. توصیه می کنیم افراد مبتدی به سراغ خرید بیت کوین، فروش بیت کوین و هولد کردن آن ها در صرافی رمز ارز بروند. در مطالب گذشته ذکر کردیم اگر قصد دارید ارزهای دیجیتال را به طور طولانی مدت نگهدارید آن ها را به کیف پول شخصی منتقل کنید. تفاوت کیف پول صرافی و شخصی در مطالب قبل ذکر شده است.

فیدینگ

فیدینگ یکی از روش هایی است که توسط افراد متخصص و حرفه ای در بازار مورد استفاده قرار می گیرد. این روش بسیار پر ریسک است و در آن باید روند معکوس در بازار را شناسایی و پیش بینی کنید. اطلاع از روند درست قیمت سبب کسب سود عالی برای شما خواهد شد. اما اگر بدون آگاهی این استراتژی را انتخاب کنید قطعا دچار ضررهای غیر قابل جبران خواهید شد. اگر تاکنون در بازار ارز دیجیتال فعالیت کرده باشید و اقدام به خرید تتر، خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال کرده باشید به خوبی می دانید که در برخی از مواقع بازار طوفانی می شود و در برخی دیگر از مواقع بازار در آرامش به سر می برد.

قطعا شناسایی موقعیت های طوفانی، سودهای نجومی برای معامله گران به همراه خواهد داشت. البته توصیه می کنیم بدین منظور به سراغ استیبل کوین ها نروید. استیبل کوین هایی مانند تتر از نوسان زیادی برخوردار نیستند. معمولا قیمت لحظه ای تتر برابر با یک دلار است و نمی تواند سود چشمگیری در یک معامله نصیب شما کند.

نوسان گیری روزانه

یکی از انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال که می تواند در طول یک روز به شما سود بدهد نوسان گیری روزانه است. در این روش به طور روزانه یک یا چند معامله انجام می دهید و سپس از بازار خارج می شوید. این استراتژی تا حدی مشابه استراتژی اسکالپینگ می باشد اما با این تفاوت که در این روش نیازی به پیش بینی روند صعودی یا نزولی بازار نیست. بلکه هنگامی که نوسان را مشاهده کردید وارد معامله می شوید.

انواع روش های ترید کردن ارزهای دیجیتال

هولد کردن

معامله گران غیر حرفه ای و تازه وارد با مشاهده افت قیمت در ارزهایی مانند بیت کوین، به شدت دچار ترس می شوند و ممکن است دارایی خود را به فروش برسانند. اما افراد با تجربه و آگاه به خوبی می دانند که کاهش قیمت بیت کوین یک فرصت طلایی برای ورود به آن است. این افراد رمز ارز مورد نظر را خریداری می کنند و به طور طولانی مدت نزد خود نگه می دارند.

بسیاری از رمزارزهای موجود در بازار از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و قطعا در طولانی مدت رشد زیادی خواهند داشت. البته فراموش نکنید که اخبار جهانی، توئیت چهره های مشهور و تاثیرگذار مانند ایلان ماسک و … می تواند بر روند قیمتی رمز ارزها موثر باشد. تاکنون هیچ کدام از بازارهای مالی در جهان از جمله بازار بورس و اوراق بهاردار، نوساناتی مانند بازار ارزهای دیجیتال را تجربه نکرده اند. تا کنون بارها پیش آمده که با افت قیمت چند هزار دلاری بیت کوین، باز هم شاهد رشد آن بوده ایم که سبب شده تا ضرر سرمایه گذاران جبران شود.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *