لایت کوین چیست
فهرست مطالب

لایت ‌کوین چیست ؟

لایت ‌کوین چیست و چه جایگاهی در بازار ارز دیجیتال دارد؟ لایت کوین یکی از انواع ارز دیجیتال است که در سال 2011 توسط فردی به نام چارلی لی خلق شد. هدف اصلی از خلق این رمز ارز، رفع مشکلات موجود در شبکه بیت کوین از جمله کارمزدها، مدت زمان انجام و تایید تراکنش ها، استخرهای متمرکز و … بود. در این مطلب به شما خواهیم گفت که لایت ‌کوین چیست و چرا جزو رمز ارزهای محبوب در بازار شناخته می شود؟

لایت کوین

پیشینه و قدمت لایت ‌کوین چیست ؟ لایت کوین را می توان یکی از قدیمی های بازار کریپتو دانست. این رمز ارز که در اکتبر سال 2011 توسط چارلی لی خلق شد به سرعت تبدیل به یکی از بهترین رمز ارزها در بازار شد و توانست نظر معامله گران را به خود جلب کند. چارلی لی یکی از کارمندان سابق گوگل می باشد که هدف خود از خلق لایت کوین را رفع مشکلات بیت کوین عنوان کرده است. چارلی لی با اعمال اصلاحاتی در کدهای بیت کوین، کمک کرد تا این رمز ارز برای استفاده روزمره مناسب تر شود و پذیرش عمومی آن نیز افزایش پیدا کند. با انجام این اصلاحات کاهش زمان تایید تراکنش های هر بلاک از 10 دقیقه به 2.5 دقیقه بود تا بتوانیم در طول زمان، تراکنش های بیشتری را تایید کنیم.

light coin

در حال حاضر به طور روزانه 14400 لایت کوین استخراج می شود و همانند بسیاری ارز ارزهای دیجیتال، وسیله ای برای پرداخت های جهانی است. لایت کوین که بر فناوری بلاکچین مبتنی است شباهت های زیادی با بیت کوین دارد اما می تواند از بلاکچین های متفاوتی نیز استفاده کند. قطعا بلاکچین های ترون، اتریوم و … از سرعت بیشتری نسبت به بلاکچین بیت کوین برخوردار هستند و کارمزد کمتری نیز دارند. در حال حاضر شما عزیزان می توانید با خرید لایت کوین، خرید بیت کوین و … از صرافی رمز ارز ، این دارایی ها را در کیف پول خود نگهداری کنید و از آن ها برای کسب سود، پرداخت های روزانه و … استفاده کنید.

خرید بیت کوین بدون کارمزد در صرافی افراتتر

تفاوت لایت کوین با بیت کوین چیست ؟

اگر بیت کوین به عنوان طلا در نظر گرفته می شود قطعا لایت کوین نقره است. اما تفاوت بیت کوین و لایت ‌کوین چیست ؟ این دو رمز ارز محبوب در دنیای کرپیتو کارنسی، چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ لایت کوین نوعی شبکه آنلاین و همتا به همتا است که همه افراد می توانند از آن برای پرداخت استفاده کنند. این شبکه که کاملا غیرمتمرکز است توسط هیچ نهاد، دولت، ارگان و قانونی کنترل نمی شود و با ارزهای فیات مانند دلار و یورو سروکار ندارد. واحد حساب این رمز ارز LTC می باشد که نام اختصاری آن نیز محسوب می شود. خرید و فروش این رمز ارز از طریق صرافی رمز ارز مانند افرا تتر انجام می شود. افرا تتر نخستین صرافی بدون کارمزد در ایران می باشد که شما عزیزان می توانید تمام تراکنش های خود را در آن انجام دهید.

میزان عرضه

اغلب رمز ارزها عرضه محدودی دارند. حداکثر عرضه لایت کوین 84 میلیون واحد و حداکثر عرضه بیت کوین 21 میلیون واحد است ( یعنی چهار برابر ). از تفاوت های این دو رمز ارز می توان به بالاتر بودن عرضه لایت کوین اشاره کرد. افرادی که با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آشنایی دارند به خوبی می دانند که این موضوع نشان می دهد قیمت لایت کوین در آینده ای نه چندان دور به یک چهارم قیمت بیت کوین خواهد رسید.

لایت کوین چیست

میزان سرمایه

قطعا سرمایه بازار بیت کوین قابل مقایسه با لایت کوین نیست. اما این ارز دیجیتال رتبه 5 را در بازار دارد و می توان گفت که رتبه بسیار چشمگیری است. رتبه بندی ارزهای دیجیتال در بازار بر اساس قیمت، سهم بازار، تعداد سکه ها و … تعیین می شود. به همین دلیل است که امکان ارتقا یا نزول رتبه ارزهای دیجیتال در بازار وجود دارد.

الگوریتم ماینینگ

همان طور که می دانید الگوریتم بیت کوین SHA-256 است. الگوریتم لایت کوین در ماینینگ نیز Skrypt می باشد. مکانیزم الگوریتم Skrypt در لایت ‌کوین چیست ؟ این الگوریتم از لحاظ محاسباتی فشرده تر می باشد و از حافظه قابل توجهی برخوردار است. علاوه بر آن هزینه معاملات را به شدت کاهش می دهد.

سرعت معامله

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که سرعت انجام تراکنش ها در بیت کوین هر 10 دقیقه یکبار و در لایت کوین هر 2.5 دقیقه یکبار است. به این معنا که سرعت انجام تراکنش های لایت کوین 4 برابر بیت کوین می باشد و شما می توانید معاملات بیشتری را انجام دهید.

پاداش بلاک

استخراج لایت کوین همانند استخراج بیت کوین امکان پذیر است و برای آن دستگاه های مخصوصی وجود دارد. کاربران از سال 2011 میلادی که لایت کوین ابداع شد از کارت گرافیک برای استخراج آن استفاده می کردند. اما از سال 2017 شرکت ” بیت مین ” سخت افزارهای مخصوصی برای این کار ابداع کرد و بعد از آن نیز قدرت دستگاه های خود را افزایش داد. در حال حاضر پاداش استخراج به ازای هر بلاک 25 لایت کوین می باشد.

لایت کوین

کیف های دیجیتال و نگهداری لایت کوین

بهترین کیف پول برای نگهداری لایت ‌کوین چیست ؟ هم اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم تمام کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری از لایت کوین پشتیبانی می کنند. هنگامی که این رمز ارز را به کیف پول هایی نظیر تراست والت منتقل کردید همچنان بر روی بلاکچین ذخیره می شوند و شما هر جای دنیا که حضور داشته باشید می توانید به دارایی خود دسترسی داشته باشید. توصیه می کنیم بعد از دانلود و نصب کیف پول ارز دیجیتال، کلیدهای خصوصی آن را در یک مکان امن ذخیره کنید تا در دسترس افراد غریبه قرار نگیرد. متاسفانه برخی از افراد این کلیدها را در تلفن همراه و لپ تاپ ذخیره می کنند.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *