هولد بهتر است یا ترید
فهرست مطالب

هولد بهتر است یا ترید؟

قطعا پاسخ این سوال  که هولد بهتر است یا ترید؟ به عوامل مختلفی از جمله شرایط بازار، میزان مهارت شما در معامله و … بستگی دارد. کسانی که بر تحلیل تکنیکال تسلط دارند می توانند از ترید کردن سود بیشتری بدست آورند اما افرادی که تحلیل فاندامنتال را مقدم می دانند، از هولد کردن کسب سود می کنند. در این مطلب به تعریف دقیقی از این دو واژه خواهیم پرداخت و به جوانب گوناگون آن اشاره می کنیم.

هولد بهتر است یا ترید

هولدر باشیم یا تریدر؟

این سوالی است که در ذهن اغلب معامله گران تازه کار وجود دارد و در این مطلب تصمیم داریم پاسخ دقیقی به آن بدهیم. قبل از هر چیز باید بدانید که سود ترید و هولد در هر کدام از ارزهای دیجیتال با دیگری متفاوت است. معمولا هولد کردن راجع به رمزارزهای معتبر مانند بیت کوین بهتر است. اما اگر قصد دارید به سراغ توکن ها و میم کوین ها بروید پیشنهاد می کنیم استراتژی ترید را انتخاب کنید. اما قبل از آن با تحلیل تکنیکال آشنایی پیدا کنید تا بتوانید نقاط حمایتی و مقاومتی را بشناسید. منظور از نقاط حمایتی و مقاومتی، خرید ارز دیجیتال در کف قیمت و فروش آن در سقف قیمت می باشد.

یکی از بهترین پاسخ هایی که می توان به سوال “هولد بهتر است یا ترید ؟” داد این است که عملکرد سرمایه گذاران بزرگ را سرلوحه کار خود قرار دهیم. این روزها وارن بافت و ری دالیو از بهترین سرمایه گذاران تاریخ هستند که با هولد کردن و سرمایه گذاری های بلند مدت، ثروت های میلیارد دلاری برای خود رقم زده اند. البته افرادی مانند جورج سوروس و پائول تودرو جونز از کسانی هستند که باید ترید، به سود آوری می پردازند و در این امر مهارت زیادی دارند. معمولا ثروتمندان مذکور، کار خود را از بازار سهام سنتی مانند بورس آغاز کرده اند و به مرور زمان وارد بازاری جدید مانند ارز دیجیتال شده اند.

ترید و معامله گری چیست؟

ترید به زبان ساده یعنی خرید و فروش مکرر یک دارایی با هدف کسب درآمد ! در حال حاضر بازار ارز دیجیتال بسیار پرنوسان است و افرادی که با تحلیل تکنیکال، ابزارهای معاملاتی، اندیکاتورها و … آشنایی دارند می توانند از این نوسانات به نفع خود استفاده کنند. در حوزه ترید واژگان مختلفی وجود دارند که می توان به تایمینگ د مارکت و مارکت تایمینگ اشاره کرد. این واژگان به معنای خرید و فروش یک دارایی در بهترین نقاط ورود و خروج می باشد. معمولا تریدرها نگرانی زیادی در خصوص تحلیل فاندامنتال (تحلیل بنیادی) ندارند. زیرا قصد نگهداری طولانی مدت دارایی را ندارند.

هولد بهتر است یا ترید

استراتژی‌های ترید رمز ارزها

اغلب تریدرها اقدام به ترید روزانه می کنند و مفهوم Day Trading به وفور در میان آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. تریدرها در طول یک روز، کف قیمتی را در یک رمز ارز پیدا می کنند و بعد از خرید، در قیمت بالاتر می فروشند و این کار را به طور روزانه انجام می دهند. اگر نمی دانید که هولد بهتر است یا ترید ؟ باید به میزان مهارت و معلومات خود توجه کنید. اگر با ابزارهای تحلیل تکنیکال آشنا باشید قطعا ترید می تواند سودآوری بالایی برای شما داشته باشد. در ادامه به سایر استراتژی های ترید اشاره می کنیم:

آبیتراژ

تریدر اقدام به بررسی قیمت در صرافی رمز ارز می کند. او ارز مورد نظر را در از صرافی ارزان می خرد و آن را در صرافی گران تر به فروش می رساند و از تفاوت قیمت سود می کند. این روش در خصوص استیبل کوین ها بیشتر جواب می دهد. خرید تتر و فروش آن در طول روز یا بازه های زمانی مختلف سود مناسبی را نصیب تریدر می کند.

معامله مومنتوم

تریدرهایی که معامله مومنتوم را انجام می دهند جدیدترین روندهای قیمتی را پیدا می کنند و بر اساس آن ها معامله می کنند. در واقع آن ها سوار موج روند می شوند و هدفشان خرید در کف و فروش در سقف است. هنگامی که مومنتوم شکست اقدام به فروش می کنند.

سوئینگ تریدینگ

این تکنیک نیز بر نوسانات کوتاه مدت بنا شده و هدف معامله گران، پیش بینی جهت حرکت بزرگ قیمت در بازه زمانی کوتاه است. تایم فریم این معاملات میان مدت یا کمی بزرگ از مومنتوم می باشد.

معاملات مکرر

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را تحت عنوان ” معاملات فرکانس بالا” مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که منظور از آن ، معاملات مکرر یا HFT است که در آن از الگوریتم ها و ربات های تریدینگ استفاده می شود. سرعت معاملات آن ها بسیار زیاد است و به تردیدرها کمک می کنند تا سریعا وارد یک پوزیشن شوند یا از آن خارج شوند.

اسکالپینگ

اسکالپینگ همان نوسان گیری است که با هدف ایجاد سودهای کم در نوسانات کوچک و در بازه های زمانی کوتاه (حتی چند دقیقه) انجما می شود. اغلب اسکالپرها از لوریج در معاملات فیوچرز و مارجین استفاده می کنند تا سود آن ها افزایش پیدا کند.

هولد بهتر است یا ترید

هودل کردن چیست؟

هولد یا هودل ارز دیجیتال یکی دیگر از اصطلاحات بازار است که به معنای نگهداری طولانی مدت یک رمز ارز می باشد. اکنون که با تعاریف متعددی آشنا شدیم بهتر می توانیم به این سوال پاسخ دهیم که ” هولد بهتر است یا ترید ؟ ” هولد در نقطه مقابل ترید قرار دارد و نوعی سرمایه گذاری بلندمدت می باشد. در واقع معامله گران، رمز ارز را نگهداری می کنند تا زمانی که به سود مناسب برسد و سپس دست به فروش آن می زنند. معامله گرانی که در خرید و فروش بیت کوین، استراتژی هولد را انتخاب کرده اند قطعا اکنون جزو یکی از ثروتمندان جامعه خود محسوب می شوند. زیرا از زمانی که بیت کوین خلق شد قیمتی بسیار کمتر از 1 سنت داشت و اکنون قیمت آن به چندین هزار دلار می رسد.

توجه داشته باشید که برای هولد کردن به دانش تکنیکال نیازی ندارید. بلکه کافیست با دانش اندکی که در زمینه فاندامنتال دارید، رمز ارزهای معتبر مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، فانتوم و … را پیدا کنید و سرمایه گذاری خود را بر روی آن ها انجام دهید. بهتر است بعد از خرید رمز ارز، آن را به کیف پول منتقل کنید.

پرکاربردترین استراتژی‌ هادلینگ ارزهای دیجیتال

همان طور که در ترید کردن، استراتژی های مختلفی وجود دارد در هولد کردن نیز این موضوع صادق است. یکی از استراتژی های پرکاربرد در هولد ارز دیجیتال، DCA ( متوسط هزینه دلاری ) می باشد. در این روش به جای خرید کلی و یکجا، خریدهای کوچک و مکرر در بازه های زمانی طولانی تر انجام می شود. این شیوه معاملاتی تاثیر کمی از نوسانات قیمتی دارد و اگر به درستی اجرا شود قادر به حذف تمام احساسات از سرمایه گذاری خواهد شد.

تنها نکته ای که در انتخاب DCA وجود دارد برنامه ریزی برای خرید رمز ارز مورد نظر می باشد. در مسیر برنامه ریزی و نگهداری طولانی مدت ارز دیجیتال باید از مواردی مانند ترس، عدم قطعیت، شک و … دوری کنید تا بر روی استراتژی شما اثر نگذارند. همچنین انتخاب رمز ارز مناسب اهمیت زیادی دارد.

هولد بهتر است یا ترید

برای یک سرمایه گذاری مناسب در رمز ارزها از ما تتر بخرید

هولد بهتر است یا ترید ؟ بررسی تفاوت ها

تا اینجای مطلب به پاسخ مناسبی در خصوص این سوال که ” هولد بهتر است یا ترید ؟ ” رسیدیم. اکنون باید اشاره ای به تفاوت های این دو استراتژی داشته باشیم. این تفاوت ها را بررسی کنید تا بتوانید بهترین استراتژی را بر اساس روحیات خود انتخاب کنید.

  • تایم فریم: یکی از مهم ترین تفاوت های هولد و ترید، تایم فریم یا بازه زمانی است. اگر صبور هستید و می توانید در بازه زمانی طولانی ( حتی چند سال) منتظر کسب سود از یک رمز ارز بمانید می توانید به سراغ هولد بروید. در غیر این صورت ترید گزینه بهتری برای شما محسوب می شود. به شرط آنکه بتوانید تحلیل های مناسبی انجام دهید.
  • نوع تحلیل: نوع تحلیلی که در ترید کاربرد دارد تکنیکال و نوع تحلیلی که در هولد کاربرد دارد فاندامنتال نامیده می شود و قبل از انتخاب استراتژی باید با مفهوم هر کدام آشنا باشید.
  • نوع و میزان ریسک: قطعا ریسک ترید کمتر از هولد است. زیرا رمز ارزها در بازه های زمانی طولانی تر، تلورانس و ریسک پایین تری دارند و این امر می تواند نوعی آرامش خاطر برای معامله گران به همراه بیاورد. اما ریسک در بازه زمانی کوتاه افزایش پیدا خواهد کرد.

توجه داشته باشید که سرمایه گذاران می توانند از استراتژی هولد و ترید در بلندمدت و کوتاه مدت بهره ببرند و هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد. قطعا مدیریت سرمایه و ایجاد تنوع در سبد سرمایه گذاری بهترین روش برای فعالیت در بازار می باشد.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *