نحوه خرید بیت کوین
فهرست مطالب

خرید بیت کوین چگونه است؟

اگر به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده اید احتمالا با نحوه خرید آن آشنا نیستید. به همین دلیل این مطلب را به راهنمای خرید بیت کوین و ذکر تمام مراحل به زبان ساده اختصاص داده ایم. مهم ترین مراحلی که در خرید بیت کوین وجود دارد شامل نصب کیف پول معتبر، انتخاب صرافی رمز ارز، عضویت در آن، شارژ حساب کاربری و در نهایت ثبت سفارش است. توصیه می کنیم پس از آنکه با نحوه خرید بیت کوین آشنا شدید و این دارایی ارزشمند را خریداری کردید آن را به یک کیف پول امن انتقال دهید.

چطور بیت کوین بخریم ؟

اطلاع از نحوه خرید بیت کوین و طی کردن مراحل آن به طور صحیح اهمیت زیادی دارد. در برخی از مواقع انجام کوچک ترین اشتباه در معاملات، می تواند دارایی شما را از بین ببرد. اگر تازه کار هستید و هنوز هیچ معامله ای در بازار کریپتو انجام نداده اید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. نخستین موضوعی که در نحوه خرید بیت کوین وجود دارد این است که بیت کوین جزو ارزهای قابل تقسیم است و نیازی نیست که شما یک واحد کامل از آن را خریداری کنید. این رمز ارز واحدهای کوچک تری نیز دارد که تا 8 عدد اعشار قابل تقسیم می باشد. در مطالب قبل ذکر کردیم که واحدهای کوچک تر بیت کوین، ساتوشی نام دارد.

چطور بیت کوین بخریم

اگر این سوال در ذهن شما وجود دارد که چگونه بیت کوین بخریم و یا نحوه فروش بیت کوین چگونه است باید بگوییم که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. به طور مثال شما می توانید از گروه های واتساپی، تلگرامی، افراد حقیقی و …. استفاده کنید و با ارائه آدرس کیف پول خود و پرداخت مبلغ آن، بیت کوین را دریافت کنید. اما پیشنهاد می کنیم به سراغ صرافی ها بروید. صرافی هایی که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت می کنند بستری امن و قابل اعتماد ایجاد کرده اند تا شما بتوانید تراکنش های مالی خود را در آن ها انجام دهید. زیرا خرید بیتکوین از افراد ناشناس و شبکه های اجتماعی مختلف ریسک بالایی دارد.

خرید بیت کوین بدون کارمزد در صرافی افراتتر

نصب کیف پول بیت‌ کوین

چگونه بیتکوین بخریم ؟ نخستین گام انتخاب و نصب یک کیف پول معتبر برای نگهداری بیت کوین است. شما بعد از خرید این رمز ارز، به جایی برای نگهداری آن نیاز دارید. بهتر است بیت کوین های خود را در صرافی های آنلاین نگهداری نکنید. زیرا هکرها در کمین هستند و هر لحظه ممکن است دارایی شما به باد برود. کیف پول های متعددی از جمله تراست والت، کوینومی و … وجود دارد که جزو کیف پول های نرم افزاری محسوب می شود. نوع دیگری نیز وجود دارد که کیف پول سخت افزاری است. شکل ظاهری آن ها همانند فلش مموری است و قطعا امنیت بیشتری در مقایسه با کیف پول های نرم افزاری دارند.

چگونه بیت کوین بخریم

پیدا کردن صرافی معتبر

در حال حاضر تمام صرافی های ایرانی و خارجی از بیت کوین پشتیبانی می کنند. قبل از آنکه با نحوه خرید بیت کوین از طریق صرافی آشنا شویم باید بگوییم که اگر ساکن ایران هستید بهتر است به سراغ صرافی های ایرانی بروید. اما اگر اصرار دارید از صرافی های خارجی استفاده کنید به سراغ نوعی از آن ها بروید که نیازی به احراز هویت ندارند. علاوه بر آن از فیلترشکن هایی با IP ثابت استفاده کنید تا به عنوان یک ایرانی شناسایی نشوید. در غیر این صورت احتمال مسدود کردن حساب کاربری و از بین رفتن دارایی تان وجود دارد.

در صورتی که بخواهید در صرافی ایرانی همچون صرافی افرا تتر ( نخستین صرافی بدون کارمزد در ایران ) عضو شوید می توانید از کارت بانکی خود برای شارژ حساب کاربری تان استفاده کنید. اما اگر تمایل به استفاده از خدمات صرافی های خارجی را دارد باید کارت های اعتباری بین المللی را در اختیار داشته باشید. از آنجایی که همه افراد دارای کارت های اعتباری بین المللی نیستند امکان شارژ حساب کاربری با رمز ارزهایی همچون تتر نیز وجود دارد. شما می توانید خرید تتر را از یک صرافی ایرانی انجام دهید و سپس آن را به کیف پول صرافی خارجی مورد نظر انتقال دهید.

احراز هویت

قطعا صرافی هایی که نیاز به احراز هویت دارند از نظر امنیت در جایگاه بالاتری قرار می گیرند. بعد از آنکه صرافی مورد نظرتان را پیدا کردید باید با استفاده از مدارک شناسایی، عکس یا فیلم و … احراز هویت را انجام دهید. هر کدام از صرافی ها مدارک متفاوتی از شما می خواهند. اما به طور کلی احراز هویت در آن ها به منظور جلوگیری از پولشویی و فیشینگ انجام می شود.

شارژ حساب کاربری و ثبت سفارش

بعد از آنکه احراز هویت شما با موفقیت انجام شد باید به سراغ نحوه خرید بیت کوین بروید. حساب کاربری خود را با استفاده از کارت بانکی ( در صرافی های ایرانی ) یا سایر رمز ارزها ( در صرافی های خارجی ) شارژ کنید و سپس وارد بازار شوید. هنگامی که وارد بازار می شوید با لیستی از سفارش ها با قیمت های مختلف مواجه خواهید شد که هر کدام از کاربران ثبت کرده اند. شما می توانید سفارش خرید بیت کوین را با قیمت مورد نظر ثبت کنید و اجازه دهید تا معامله انجام شود.

انتقال بیت کوین به کیف پول

پس از آنکه معامله خرید بیت کوین انجام شد می توانید آن را در بخش دارایی یا کیف پول آنلاین خود در صرافی مشاهده کنید. اما همان طور که توصیه کردیم بهتر است دارایی خود را به یک کیف پول مستقل انتقال دهید. در حال حاضر کوینومی، تراست والت و متامسک جزو محبوب ترین کیف پول های نرم افزاری به شمار می روند که تاکنون هیچ گونه گزارش منفی از عملکرد و امنیت آن ها دریافت نشده است.

نحوه خرید بیت کوین

برای آنکه انتقال بیت کوین به کیف پول انجام شود یک QR کد در اختیار شما قرار می گیرد. کافی است بر روی بیت کوین موجود در صرافی کلیک کنید تا گزینه ” برداشت یا انتقال ” نمایش داده شود. سپس وارد کیف پول نرم افزاری شوید و بعد از انتخاب بیت کوین، گزینه دریافت را انتخاب کنید. سپس دوربین صرافی را مقابل QR کد کیف پول قرار دهید تا کد آن را اسکن کند. بعد از چند دقیقه شاهد منتقل شدن بیت کوین به کیف پول نرم افزاری خواهید بود. برای آنکه بیت کوین ها را مجددا به صرافی برگردانید باید مراحل مذکور را به برعکس انجام دهید. یعنی دوربین کیف پول نرم افزاری را در مقابل QR کد صرافی قرار دهید تا عملیات انتقال انجام شود.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *