پشتوانه خرید تتر
فهرست مطالب

پشتوانه خرید تتر چیست ؟

پشتوانه خرید تتر چیست و کدام شرکت موجودی آن را تضمین می کند؟ شرکت Tether Limited ادعا دارد که تمام واحدهای تتر موجود در شبکه را با معادل نقدی آن یعنی دلار در بانک های تحت نظارت خود پشتیبانی می کند. تتر نخستین استیبل کوین در بازار ارز دیجیتال است که افراد می توانند از آن برای در امان ماندن از نوسانات بازار کمک بگیرند. قیمت تتر به طور موازی با دلار امریکا حرکت می کند و بهترین روش برای خرید تتر استفاده از خدمات صرافی رمز ارز می باشد. در این مطلب به طور مفصل و جامع خواهیم گفت که پشتوانه خرید تتر ؟

تتر چیست ؟

قبل از آنکه درباره پشتوانه خرید تتر صحبت کنیم به پاسخ این سوال که ” تتر چیست ؟ ” خواهیم پرداخت. اگر با مفهوم استیبل کوین آشنا باشید به خوبی می دانید توکن هایی هستند که منظور حفظ ارزش دارایی در بازارهای مالی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. استیبل کوین های متعددی وجود دارند که نخستین و معروف ترین آن ها تتر است. قیمت آن ارتباط مستقیمی با دلار امریکا دارد و ارزش آن تقریبا ثابت است.

شرکتی به نام Tether Limited ، تتر را بر مبنای فناوری بلاکچین ایجاد کرده و تاکنون نیز پشتیبانی آن را بر عهده گرفته است. در واقع می توان گفت که شرکت Tether Limited تمام واحدهای موجود در شبکه را با معادل نقدی ( دلار ) در بانک های تحت نظارت خود پشتیبانی می کند. به جز تتر استیبل کوین های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به طور مختصر آن ها را معرفی می کنیم :

  •  دای (DAI): این استیبل کوین بر بلاکچین اتریوم تاسیس شده و پشتوانه آن میزان مشخصی از اتریوم است. این پشتیبانی با استفاده از سیستم قراردادهای هوشمند انجام می شود.
  •  سیر (USDC): استیبل کوین های متعددی از جمله سیر بر پایه اتریوم راه اندازی می شوند. این استیبل کوین به واسطه یک کنسرسیوم از شرکت ها به نام ” سنتر ” ایجاد شده است.
  •  تروس (TUSD): از دیگر استیبل کوین های موجود در بازار ارز دیجیتال، تروس می باشد که بر بلاکچین اتریوم تاسیس شده است.

توجه داشته باشید که میزان امنیت تتر و سایر استیبل کوین ها بسیار زیاد است زیرا از فناوری بلاکچین استفاده می کنند. امکان جعل، تقلب و دستکاری در آن ها وجود ندارد.

تتر را از افراتتر بدون کارمزد بخرید..

پشتوانه خرید تتر چیست و شرکت Tether Limited چه نقشی دارد؟

هر واحد تتر که در بازار ارز دیجیتال معامله می شود از پشتوانه نقدی در شرکت Tether Limited برخوردار است. هر واحد تتر که معادل با یک دلار امریکا ارزش گذاری شده در بانک های تحت نظارت این شرکت پشتیبانی می شود. این میزان دلار از طریق صندوق های سرمایه گذاری، سپرده های بانکی، گواهی های سرمایه گذاری و … تامین می شود. این شرکت ادعا دارد که پشتوانه خرید تتر کاملا تضمین شده است.

پشتوانه تتر

دلیل نگرانی بابت پشتوانه خرید تتر چیست ؟ در سال های گذشته ادعای شرکت Tether Limited مورد بررسی قرار گرفت تا صحت آن مورد ارزیابی قرار گیرد، اما بحث و نگرانی های مختلفی راجع به آن مطرح شد. ولی این شرکت همچنان اعلام کرد که برای تمام واحدهای تتر، پشتوانه دارد تا بتواند ارزش هر کدام را با 1 دلار امریکا برابر نگهدارد.

بررسی جنبه قانونی تتر

اکنون که به خوبی می دانیم پشتوانه خرید تتر چیست باید آن را از نظر قانونی مورد ارزیابی قرار دهیم. توجه داشته باشید که هنگام خرید تتر در عمل، شاهد کمی تفاوت میان قیمت آن با دلار امریکا هستیم. این موضوع به دلیل شرایط عرضه و تقاضا، نوسانات بازار و … می باشد. وضعیت تتر از نظر قانونی ارتباط مستقیمی به قوانین هر کشور و حقوق بین المللی دارد. 

در برخی از کشورها هنوز قانون محکمی برای بازار ارز دیجیتال وضع نشده اما در برخی دیگر از کشورها، این بازار را به رسمیت می شناسد و زمینه را برای معامله یا استخراج فراهم می کند. به همین دلیل است که وضعیت قانونی تتر در هر کشور می تواند متفاوت باشد.

روش های تامین امنیت در شبکه تتر

  • رمزنگاری اطلاعات: تمام اطلاعات و داده هایی که در بستر بلاکچین منتقل می شوند کاملا رمزنگاری شده و امن هستند. این موضوع کمک می کند تا از دسترسی غیرمجاز و تغییر داده ها در طول انتقال جلوگیری شود.
  • احراز هویت و شناسایی: از دیگر مواردی که نشان دهنده امنیت شبکه تتر می باشد فرآیند احراز هویت و شناسایی کاربران است. این موضوع نیز باعث جلوگیری از دسترسی های غیرمجاز به اطلاعات و سرویس ها می شود.
  •  محافظت در برابر تهدیدات: تتر به دلیل اجرا بر روی بلاکچین، از مکانیزم هایی برخوردار است که به راحتی در برابر تهدیدات مقاومت می کند. منظور از تهدیدات، حملات، نفوذ و … می باشد. این مکانیزم ها شامل Intrusion Detection و Firewall هستند. توجه داشته باشید که تتر همانند سایر رمز ارزها، دارای وایت پیپر و نقشه راه است که در سایت کوین مارکت کپ قابل مطالعه می باشد.
پشتوانه تتر چیست

مزایا و معایب تتر چیست؟

شاید این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که چرا به جای خرید تتر، به سراغ خرید دلار نرویم و ریسک های موجود در این زمینه را کاهش ندهیم؟ قطعا پاسخ های قانع کننده ای برای این سوال وجود دارد. با خرید تتر می توانید از قابلیت هایی همچون استیک کردن، تعامل با دنیای رمز ارزها، خرید بدون مراجعه حضوری و … برخوردار شد. در ادامه شما را با مزایا و معایب این استیبل کوین آشنا می کنیم.

مزایا

  •  استیک کردن: منظور از استیک کردن، خریداری و سپرده گذاری ارز دیجیتال در پلفترم هایی مانند بایننس، کوکوین، انواع کیف پول و … است. از طریق استیک کردن می توان سود سالیانه کسب کرد.
  •  تعامل با دنیای رمز ارزها: هنگامی که شما دلار کاغذی خریداری می کنید نمی توانید آن را به دارایی دیگری تبدیل کنید. اما زمانی که دست به خرید تتر می زنید، هر لحظه که اراده کنید امکان تبدیل آن به سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد.
  •  خرید بدون نیاز به مراجعه حضوری: خرید تتر از طریق پلتفرم های آنلاین مانند صرافی ها انجام می شود. فروش آن نیز به همین صورت است و شما هیچ نیازی به مراجعه حضوری به صرافی های فیزیکی نخواهید داشت.
  •  عدم محدودیت در معامله: همان طور که می دانید با افزایش یا کاهش ناگهانی قیمت دلار، برخی از صرافی های حضوری، معاملات خود را متوقف می کنند و یا در مقدار خرید و فروش محدودیت هایی را قائل می شوند. در حالی که این اتفاق در صرافی های آنلاین نمی افتد و شما هر مقدار تتر که نیاز داشته باشید می توانید خریداری کنید.

معایب

  •  وابستگی: هنگامی که در حال پاسخگویی به این سوال بودیم که ” پشتوانه خرید تتر ؟ ” به خوبی با شرکت Tether Limited و وابستگی تتر به آن آشنا شدیم. این وابستگی می تواند جزو معایب و ریسک های سرمایه گذاری روی تتر محسوب شود. از طرفی دیگر، دلار امریکا به اقتصاد و فدرال این کشور وابستگی دارد.
  •  احتمال Depeg : Depeg یا دی پگ یک اصطلاح در دنیای ارز دیجیتال است و به معنای تغییر ناگهانی قیمت رمز ارزها می باشد. این اصطلاح برای رمز ارزهایی طراحی شده که برای ثابت ماندن، به یک رمز ارز دیگر وابسته هستند. در ابتدای سال 2022 بود که دلار ترا Depeg شد و به دنبال آن ارز لونا و شبکه آن به نابودی رسید. تاثیر Depeg هنوز هم در دنیای ارز دیجیتال حس می شود و اگر تتر دچار این اتفاق شود تاثیر بسیار بدی بر بازار خواهد گذاشت.
پشتوانه تتر ؟

تتر بخریم یا نخریم؟

قطعا اختصاص دادن بخشی از دارایی به استیبل کوین ها ضروری است. به طور کلی رمز ارزهای بزرگ در بازار ارز دیجیتال ارزش سرمایه گذاری کردن را دارند. به شرط آنکه با نکات مهم در حین سرمایه گذاری آشنا باشید و مدیریت ریسک را فراموش نکنید.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *