خرید تتر چه کاربردی دارد
فهرست مطالب

خرید تتر چه کاربردی دارد ؟

نخستین کاربرد تتر در بازار ارز دیجیتال، معامله و ترید است. تتر یک استیبل کوین است که ارزش آن در هر زمان، برابر با 1 دلار آمریکاست. منظور از استیبل کوین، ارزهایی هستند که از نوسانات معمول بازار به دور می باشند و دارای ارزشی ثابت در طول زمان هستند. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که خرید تتر چه کاربردی دارد؟

کاربرد تتر در بازار ارز دیجیتال

ارز تتر

خرید تتر چه کاربردی دارد؟ اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنیای ارز دیجیتال علاقه مند هستند یا در آن فعالیت می کنند حتما نام تتر را شنیده اید در ادامه بیشتر به پاسخ سوال تتر چیست می پردازیم. بسیاری از معاملات با تتر انجام می شود و می توان آن را جزو استیبل کوین ها در نظر گرفت. رمز ارزهای معمول دارای نوسان زیادی در بازار هستند و همین امر می تواند معامله گران را با نگرانی های زیادی مواجه کند. اما استیبل کوین ها به دلیل ثبات قیمت از این نوسانات به دور هستند و می توانند به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب شوند.

قیمت تتر در هر زمان برابر با 1 دلار آمریکا می باشد و نوسانات قیمتی آن برگرفته از قیمت دلار است. نام اختصاری تتر در بازار رمز ارز USDT است. خرید تتر از صرافی رمز ارز امکان پذیر می باشد. در حال حاضر صرافی های متعددی به صورت آنلاین در حال فعالیت هستند که هر کدام از آن ها خدمات منحصر به فردی ارائه می کند.

اگر بخواهیم اشاره ای به تاریخچه ارز تتر داشته باشیم باید به سال 2014 میلادی بازگردیم. در این سال رمز ارزی به نام RealCoin منتشر شد اما در همان سال نام آن به تتر Tether تغییر پیدا کرد. این رمز ارز ابتدا بر روی بلاکچین بیت کوین ارائه می شود. ولی امروزه شاهد قرارگیری آن بر روی بلاکچین های اتریوم، ترون، بیت کوین کش، سولانا و EOS نیز هستیم.

برای یک سرمایه گذاری مناسب در رمز ارزها از ما تتر بخرید

خرید تتر در بازار ارز دیجیتال چه کاربردی دارد

بهتر است قبل از آنکه اشاره ای به کاربرد تتر در بازار ارز دیجیتال داشته باشیم به یکی از دغدغه های معامله گران پاسخ دهیم. بسیاری از افراد با این ابهام مواجه هستند که پشتوانه تتر چیست ؟ آیا می توان در طولانی مدت بر روی اعتبار آن حساب باز کرد؟ معمولا پشتوانه استیبل کوین ها ارزهایی مانند دلار، یورو و یوان است. اما پشتوانه ارز تتر ، ارزی به نام فیات می باشد. به عبارتی دیگر فیات به عنوان یک وثیقه برای ثابت نگه داشتن ارز تتر معرفی می شود. تتر به دلیل ثبات قیمت، برای بسیاری از سرمایه گذاران و هولدرها جذاب است. در ادامه با کاربرد تتر در بازار ارز دیجیتال آشنا می شویم.

معامله

معامله و ترید نخستین کاربرد تتر در بازار ارز دیجیتال محسوب می شود. تصور کنید قصد انجام یک معامله را با شخصی دارید که هزاران کیلومتر از شما دور است. قطعا در این شرایط باید با ارزی معامله کنید که مورد قبول هر دو طرف باشد. قبل از ابداع ارزهای دیجیتال، نیازمند طی کردن پروسه های دشوار بودیم و هزینه زیادی به معامله گران تحمیل می شود. اما امروزه با وجود رمز ارزهایی مانند تتر، معامله کردن بسیار آسان و لذت بخش شده است. لازم به ذکر است که مدت زمان انتقال ارز نیز کاهش پیدا می کند.

کاربرد تتر در بازار ارز دیجیتال

حواله

از دیگر کاربردهای رمز ارز تتر می توان به جایگزینی با حواله بانکی اشاره کرد. معمولا انتقال پول در سطح بین المللی نیز انجام می شود اما برخی از کشورها در این زمینه دچار محدودیت هایی هستند. به طور مثال کشور ایران به دلیل تحریم هایی که دارد نمی توانند مانند سایر کشورها، اقدام به انتقال پول در سطح بین المللی کند. اما تتر این امکان را به کشورها و به افراد می دهد که بتوانند پول خود را بدون نیاز به شخص سوم یا پرداخت کارمزد، انتقال دهند.

بانکداری بدون بانک

همان طور که می دانید و در مطالب قبل نیز اشاره کردیم هدف از ابداع رمز ارزها، تمرکز زدایی از سیستم اقتصادی در جهان بود. در حال حاضر تعداد زیادی از افراد به بانک و زیرساخت های آن دسترسی ندارند. اما محرومیت آن ها از خدمات بانکی توسط رمز ارزها برطرف می شود. جالب است بدانید که احتمال تورم، سرقت، از بین رفتن سرمایه، فساد اقتصادی و … با جایگزینی تتر کاهش پیدا می کند. از دیگر مزایای ارز تتر می توان به شفافیت و امینت بالا، خرید و فروش آسان و پشتیبانی از بلاکچین های متعدد اشاره کرد. خرید تتر از صرافی رمز ارز انجام می شود. 

نکات مهم قبل از سرمایه گذاری در ارز تتر

پس از آنکه کاربرد تتر در بازار ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دادیم نوبت به این می رسد که به نکات مهم قبل از خرید آن نیز اشاره کنیم. نخست آنکه در انتخاب صرافی معتبر دقت کنید. در برخی از مواقع شاهد حضور افراد کلاه بردار در بازار تتر هستیم. این افراد به قصد سواستفاده وارد معامله می شوند. اگر شما فاقد دانش و آگاهی در این زمینه باشید به احتمال زیاد فریب می خورید و سرمایه خود را از دست خواهید داد. کسب اطلاعات قبل از ورود به بازار رمز ارزها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

دومین نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که بعد از خرید و انتقال تتر به کیف پول شخصی یا صرافی، امکان شناسایی IP شما وجود دارد. در این شرایط آدرس هایی که تحریم هستند قابل شناسایی اند و امکان مسدود شدن تتر در آن ها وجود دارد. به همین دلیل بهتر است از vpn استفاده کنید تا خطر از بین رفتن تتر و بلوکه شدن آن را کاهش دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *