آینده ارز دیجیتال
فهرست مطالب

آینده ارز دیجیتال چگونه است؟

آینده ارز دیجیتال متاثر از عوامل مختلفی است که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم. اما این بازار به دلیل عملکرد مثبت خود در دو سال اخیر توانسته به بخش مهمی از سبد سرمایه گذاران تبدیل شود و سوددهی خوبی به همراه داشته باشد. برخی از افراد به آینده ارز دیجیتال بدبین و برخی دیگر خوشبین هستند. برای موشکافی این مطلب تا انتها ما را همراهی کنید.

آینده ارز دیجیتال

آیا ارز دیجیتال آینده دارد ؟

آینده ارز دیجیتال چیست ؟ آیا ارز دیجیتال آینده دارد و می توان به آن امیدوار بود؟ بازار ارز دیجیتال در دو سال گذشته عملکردی عجیب و غریب داشت و رکورد جدیدی به ثبت رساند. بخش عمده ای از فعالان در این بازار به سودهای سرشاری رسیدند و به دنبال آن سایر افراد را ترغیب به سرمایه گذاری در این بازار کردند. بسیاری از کمپانی های بزرگ مانند تسلا، آمازون، مایکروسافت، اپل، گوگل و …. در این بازار سرمایه گذاری کرد. اما هنوز هم یک شبهه و دغدغه در ذهن برخی از افراد وجود دارد و آن هم این است که آیا ارز دیجیتال آینده دارد ؟ آیا می توان به شکل طولانی مدت بر روی آن سرمایه گذاری کرد و به نتایج آن امیدوار بود؟ عوامل مختلفی بر آینده ارز دیجیتال تاثیرگذار هستند که می توان به توکن های غیر مثلثی، NFT ها، دیفای و … اشاره کرد.
این بازار کاملا غیرمتمرکز است. به این معنا که هیچ قانون، نهاد یا دولتی بر آن نظارت ندارد و نمی تواند دخالتی در اداره آن داشته باشد. اما نمی توان از تاثیر تصمیمات نهنگ ها، افراد سرشناس مانند ایلان ماسک و … نیز چشم پوشی کرد. نیمه اول سال 2022 تجربه خوبی برای سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال نبود. زیرا رمز ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم بیش از 50% از ارزش خود را از دست دادند. افرادی که به تازگی خرید بیت کوین یا اتریوم را انجام داده بودند دچار ضررهای مالی سنگین شدند. اما اگر شما جزو افرادی هستید که هولد می کنید و به سرعت دست به فروش بیت کوین نمی زنید این احتمال وجود دارد که در آینده ای نزدیک، به یکی از ثروتمندان بزرگ در جهان تبدیل شوید. به شرط آنکه مراقب فعالیت های خود در صرافی رمز ارز باشید !

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

ایا ارز دیجیتال رشد میکند ؟

با وجود تمام چالش هایی که تریدرها و هولدرها در سال 2022 تجربه کردند اما همچنان از علاقه آن ها به بازار رمز ارزها کاسته نشده است. زیرا بسیاری از آن ها به خوبی می دانند که این صنعت در ابتدای راه خود می باشد و هنوز مسیری طولانی برای تکامل در پیش روی خود دارد. اما نمی توان این مسیر را به طور کامل و جزئی پیش بینی کرد. همان طور که اشاره کردیم بازار ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و نهادهای دولتی نمی توانند به طور مستقیم در آن دخالت داشته باشند.
قانون گذاران و دولتمردان آمریکایی در تلاش هستند تا این بازار را از جهات مختلف ایمن کنند و دستورالعمل هایی را ایجاد کنند که دست مجرمان سایبری و هکرها از آن کوتاه شود. زیرا برخی از صرافی ها و کیف پول ها مورد دستبرد هکرها قرار گرفته و دارایی اشخاص به سرقت رفته است. به همین علت توصیه می کنیم قبل از خرید انتخاب صرافی رمز ارز، تحقیقات زیادی در این زمینه انجام دهید. در نظر گرفتن امنیت، حجم معاملات، میزان نقدینگی، سابقه صرافی و … همگی در انتخاب شما تاثیرگذار خواهند بود.
یکی از رمز ارزهایی که در سال 2022 سقوط آزاد را تجربه کرد و در مدت زمانی کوتاه تمام ارزش خود را از دست داد ارز دیجیتال ترا لونا بود. ارز دیجیتال ترا لونا یک استیبل کوین بود که بعد از سقوط آن، شاهد تاثیر نامطلوب آن در کل بازار بودیم. به تبع آن بسیاری از شرکت های رمز ارزی مجبور شدند تعدادی از کارمندان خود را اخراج یا تعدیل کنند و برخی از پلتفرم های مربوطه نیز برداشت رمز ارز را متوقف کردند تا مقداری از هزینه ها را کاهش دهند. در همین شرایط سخت شرکت هایی مانند Celsius، Three Arrows Capital اعلام ورشکستگی کردند.

آینده ارز دیجیتال

پیش بینی آینده رمزارزها

با وجود تمام پروژه های موفق و ناموفق در بازار می توان گفت که ارزهای دیجیتال همچنان راه زیادی در پیش دارند و تا امروز نیز پیشرفت زیادی را در آن نظاره گر بوده ایم. رئیس جمهور وقت امریکا ” جو بایدن ” یک فرمان اجرایی را به امضا رساندن که در آن از سازمان ها و ارگان های دولتی خواسته شد که ” توسعه مسئولانه دارایی های دیجیتال ” از جمله استیبل کوین ها را مطالعه کنند. وزارت خزانه داری امریکا به پیروی از این فرمان اجرائی، نخستین چارچوب را به انتشار رساند که شیوه تعامل امریکا با سایر کشورها را در خصوص دارایی های ارز دیجیتال نشان می دهد. اگر این قوانین به طور مستمر به تصویب و اجرا برسند می توان شاهد ایده آل بودن آینده ارز دیجیتال بود.

پذیرش گسترده رمز ارزها توسط نهادها و موسسات

یکی از مواردی که ما را به آینده ارز دیجیتال امیدوار می کند پذیرش گسترده آن به واسطه موسسات و نهادها می باشد. در بسیاری از موارد شاهد سرمایه گذاری مستقیم آن ها در ارزهای دیجیتال و بلاکچین نیز هستیم. به طور مثال AMC اعلام کرد که پرداخت بیت کوین را پذیرفته و مشتریان می توانند خدمات و محصولات مورد نظر خود را در ازای پرداخت بیت کوین دریافت کنند. از سویی دیگر کمپانی مشهور تسلا که در زمینه تولید انواع خودروی برقی و پیشرفته فعالیت می کند پرداخت ارز دیجیتال دوج کوین را پذیرفته است. این کمپانی جزو کمپانی هایی محسوب می شود که میلیاردها دلار ارز دیجیتال از جمله بیت کوین در اختیار دارد و پیش بینی می شود که به مرور زمان شاهد گسترده تر کردن سرمایه گذاری در سایر ارزهای دیجیتال توسط شرکت های بزرگ خواهیم بود.
آینده ارز دیجیتال

کلام آخر !

اگر تازه وارد هستید و هنوز معاملات زیادی در بازار انجام نداده اید قطعا تردید زیادی در خصوص آینده ارز دیجیتال دارید و نمی دانید که چه آینده ای در انتظار شماست. به همین دلیل توصیه می کنیم در گام های نخست به دنبال هولد کردن یا نگهداری طولانی مدت ارز دیجیتال باشید. بدین منظور می توانید از خرید تتر که یکی از بهترین استیبل کوین ها می باشد شروع کنید. قیمت تتر ثابت است و می تواند شما را از نوسانات بازار دور نگه دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *