ارز دیجیتال ریون کوین
فهرست مطالب

ارز دیجیتال ریون‌ کوین چیست؟

ارز دیجیتال ریون‌ کوین یا Ravencoin نوعی بلاکچین بر مبنای الگوریتم اثبات کار می باشد. در واقع این بلاکچین به منظور ایجاد و صدور توکن راه اندازی شده و می توان را جایگزینی برای بلاکچین های دارای توکن از جمله اتریوم دانست. جالب است بدانید که طراحی آن شبیه به بیت کوین می باشد اما تفاوت هایی در خصوص تعداد عرضه کل، الگوریتم استخراج، پاداش های بلاک و … دارد. در این مطلب ارز دیجیتال ریون‌ کوین را از تمام زوایا مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ارز دیجیتال ریون‌ کوین

ارز دیجیتال ریون‌ کوین یکی از انواع ارز دیجیتال می باشد که پروژه آن شباهت زیادی با پروژه بیت کوین دارد. پروژه ریون در سال 2018 توسط افرادی به نام بروس فنتون، ترون بلک و جوئل ویت تاسیس و راه اندازی شد و می توان آن را یک فورک از بیت کوین دانست. تیم ریون کد بیت کوین را کپی و اصلاح کردند تا بتوانند ویژگی های مختلفی را برای آن درنظر بگیرند و آن را بهینه سازی کنند. ویژگی های جدیدی که در این پروژه ایجاد شده شامل کاهش زمان تولید بلاک به 1 دقیقه، امکان ایجاد توکن های شخصی سازی شده، عرضه 21 میلیارد واحد و پاداش بلاک 2500 ریونی می باشد.

ریون کوین چیست

شبکه ریون به منظور افزایش امنیت خود از الگوریتم اجماع کار یا POW استفاده می کند که از این نظر کاملا با پروژه بیت کوین مشابه است. این الگوریتم نشان می دهد که قابلیت استخراج ارز دیجیتال ریون‌ کوین وجود دارد. شبکه یا پلتفرم ریون از یک توکن بومی به نام ریون کوین بهره مند است که به منظور تقویت اکوسیستم خود از آن استفاده می کند. در واقع ریون کوین ابزاری برای پرداخت کارمزد و پاداش ماینرهای شبکه است.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

قطعا بیت کوین از نظر حجم معاملات و ارزش بازار، محبوب ترین رمز ارز می باشد که بسیاری از معامله گران تمایل دارند با خریدن بیت کوین از طریق صرافی رمز ارز و نگهداری طولانی مدت آن به سودهای نجومی برند. اما اگر بخواهیم آن را نظر تکنولوژیکی مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که هنوز دارای محدودیت های زیادی است. به همین دلیل سایر پروژه ها در راستای رفع این محدودیت ها یا ایرادات راه اندازی می شوند.

ارز دیجیتال کلاغ

جالب است بدانید که معنای کلمه ریون Raven کلاغ است. به همین دلیل ارز دیجیتال ریون‌ کوین را ارز دیجیتال کلاغ نیز می نامند. از ویژگی های شبکه ریون می توان به این موضوع اشاره کرد که برخلاف بیت کوین، توسعه دهندگان می توانند توکن خود را در این شبکه راه اندازی کنند و سپس آن را بر اساس ویژگی های موردنظر خود، سفارشی سازی کنند. طبق توضیحاتی که از ابتدای مطلب راجع به شبکه ریون دادیم به این نتیجه می رسیم که جایگزین مناسبی برای بلاکچین اتریوم می باشد. زیرا هر کدام از توکن ها می توانند بر اساس اهداف سازنده آن طراحی و ایجاد شود. عرضه این توکن ها محدود است و نشان دهنده یک دارایی می باشد.

جالب است بدانید که یک نسخه رمزگذاری شده از ریون کوین در زنجیره هوشمند بایننس قرار گرفته که می توان از آن به منظور وام دادن، استقراض و تجارت در برنامه های مالی غیرمتمرکز دیفای استفاده کرد. در حال حاضر شرکت ها و صنایع مختلف می توانند از زیرساخت های منحصر به فرد این شبکه برای راه اندازی یک توکن دیجیتالی و انتقال دارایی های خود استفاده کنند.

Ravencoin

مزایای شبکه ریون

  •  ارز دیجیتال ریون‌ کوین به شکلی طراحی شده که امکان استخراج آن توسط یک کامپیوتر معمولی نیز وجود دارد. قطعا استخراج آسان، از مهم ترین ویژگی های آن درنظر گرفته شده زیرا استخراج با ماینر (استخراج صنعتی) می تواند به استخراج متمرکز تبدیل شود و بر امنیت کل شبکه تاثیر منفی بگذارد.
  •  ریون کوین همانند سایر ارزهای دیجیتال، کاملا مستقل از هر نهاد، دولت، قانون و …. می باشد و یک رمز ارز غیرمتمرکز است.
  •  زمان تولید هر بلاک در شبکه ریون کوین، 1 دقیقه است و پاداش 2500 ریونی دارد.
  •  ریون کوین دارای یک کیف پول اختصاصی است که می توان از آن برای ایجاد توکن های غیرقابل تعویض استفاده کرد.

معایب شبکه ریون

  •  قطعا در کنار تمام مزایایی که برای این شبکه درنظر گرفته شده، ایراداتی نیز بر آن وارد می باشد. یکی از مهم ترین ایرادات این است که توکن های تازه استخراج شده، بخش عمده ای از کل عرضه توکن را تشکیل می دهند. این امر می تواند باعث نزول قیمت و فشار فروش در کوتاه مدت شود.

آینده ارز دیجیتال ریون‌ کوین

اکوسیستم ریون کوین به سرعت در حال رشد می باشد. هزینه کارمزد آن به شدت پایین است و این امر باعث شده تا استخراج آن به طور فعال ادامه داشته باشد. بدون شک با افزایش محبوبیت این شبکه و توکن بومی آن، شاهد روشن بودن آینده این رمز ارز خواهیم بود. کسانی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می کنند به خوبی می دانند که نوسانات، جزئی از بازار است و همین نوسانات باعث کسب سود یا ضرر می شوند. کارشناسان بر این عقیده هستند که شبکه ریون کوین به مرور زمان و تدریجا، ارزشمندتر می شود و در طول دو سال آینده به 11 الی 15 سنت خواهد رسید.

ارز دیجیتال ریون کوین

توجه داشته باشید که این آمار بر اساس نظر کارشناسان می باشد و وب سایت افراتتر هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. تمام افرادی که قصد خرید و فروش ریون کوین را دارند باید قبل از هر چیز با تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشند و بهترین نقاط خرید و فروش را مدنظر قرار بدهند. مواردی که در این مطلب به آن ها اشاره شد در حیطه تحلیل فاندامنتال بود و ما تلاش کردیم تا شما را با ارزش ذاتی این پروژه آشنا کنیم. اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در زمینه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال افزایش دهید پیشنهاد می کنیم به مطالب قبلی وب سایت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *