ارز دیجیتال مانا چیست
فهرست مطالب

ارز دیجیتال مانا چیست؟ معرفی ارز دیجیتال مانا

ارز دیجیتال مانا چیست ؟ در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی ارز دیجیتال مانا، به معرفی پروژه دیسنترالند نیز بپردازیم. زیرا ارتباط مستقیمی میان این ارز و بازی دیسنترالند وجود دارد. این پروژه یک بازی کریپتویی محسوب می شود که در حال حاضر گیمرهای زیادی در آن مشغول به بازی و کسب درآمد هستند. اگر می خواهید بدانید که ارز دیجیتال مانا چیست تا انتها ما را همراهی کنید.

 

ارز دیجیتال مانا چیست ؟

منظور از ارز دیجیتال مانا چیست ؟ توکن های NFT در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از فعالان حوزه کریپتو قرار گرفته اند. ارز مانا یک توکن NFT به شمار می رود که جزو توکن های اختصاصی بازی دیسنترالند محسوب می شود. افراد زیادی به عنوان گیمر در حال بازی دیسنترالند هستند درآمد زیادی از آن کسب می کنند. حتما تا به حال نام متاورس را شنیده اید. زندگی در یک دنیای مجازی!
افراد در متاورس یا دنیای مجازی می توانند ملک و مستغلات را خرید و فروش کنند و به مرور زمان زمین های خود را گسترش دهند. همچنین امکان فروش زمین هایشان به افراد دیگر نیز وجود دارد. با اینکه بازی دیسنترالند هنوز از گرافیک و جذابیت ظاهری زیادی برخوردار نیست اما به دلیل شرایط مساعد برای کسب درآمد، افراد زیادی به سراغ آن رفته اند.
شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که مالکیت زمین ها در بازی دیسنترالند چگونه تعیین می شود؟ در پاسخ باید بگوییم که پروژه دیسنترالند دو توکن به نام LAND و MANA را برای حل و فصل این موضوع در نظر گرفته است. این توکن ها اختصاصی و بومی هستند.

ارز دیجیتال مانا چیست

توکن LAND

توکن های LAND معادل همان قطعه زمینی می باشند که در بازی خریداری می کنید و مالک آن می شوید. این زمین ها شناسنامه دار می شوند و در اختیار شما قرار می گیرند. شما می توانید به واسطه توکن LAND بر روی املاک خود کنترل و مالکیت داشته باشید. این توکن بر مبنای ERC-721 یا بستر اتریوم راه اندازی شده است.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

ارز MANA

ارز دیجیتال مانا چیست ؟ یکی از انواع ارز دیجیتال، ارز مانا است. مانا یکی دیگر از توکن های اختصاصی و بومی پروژه دیسنترالند به شمار می رود که آن هم مانند توکن LAND بر بستر اتریوم می باشد. استاندارد این توکن ERC-20 می باشد و در بلاکچین اتریوم راه اندازی شده است. گیمرهایی که این ارز را در اختیار دارند می توانند توکن LAND را نیز خریداری کنند. تمام کالاها، محصولات و خدماتی که در بازی دیسنترالند وجود دارد از طریق توکن مانا در دسترسی می باشد.

جالب است بدانید که حاکمیت و تصمیم گیری در بازی دیسنترالند به صورت کاملا غیرمتمرکز است و هر کسی که تعداد بیشتری ارز مانا در اختیار داشته باشد دارای حق رای در فرآیند تصمیم گیری خواهد بود. ارز مانا در صرافی رمز ارز قابل خرید و فروش می باشد. همچنین می توانید در صرافی های ارز دیجیتال سایر معاملات از جمله خرید بیت کوین، فروش بیت کوین، خرید تتر و … را نیز انجام دهید. بسیاری از افراد قیمت تتر را به طور روزانه از صرافی های رمز ارز استعلام می کنند.

ارز دیجیتال مانا چیست

 

تاریخچه ارز دیجیتال مانا چیست ؟

رمز ارز مانا برای نخستین بار در سال 2017 میلادی رونمایی شد. در عرضه اولیه این ارز شاهد فروش 24 میلیون دلار از این توکن بودیم. اما عرضه عمومی آن در سال 2020 و بعد از افتتاح پروژه دیسنترالند اتفاق افتاد. در زمان عرضه اولیه در سال 2017 قیمت هر ارز مانا 0.023 دلار بود و تا زمان عرضه عمومی قیمت آن تغییر زیادی نکرد. اما بعد از عرضه عمومی قیمت آن رشد زیادی داشت به نحوی که تا اوایل می سال 2021 قیمت آن 1.5 دلار رسید.

آینده ارز مانا

از نظر شما آینده ارز مانا به چه صورت است؟ بسیاری از کارشناسان، فراگیر شدن دنیای متاورس و بازی های کریپتویی را مانند فراگیر شدن اینترنت امری اجتناب ناپذیر می دانند و توکن مانا به عنوان یک توکن متاورسی آینده خوبی دارد. اما برای رشد شدید قیمت این ارز باید منتظر رشد سایر ارزهای متاورسی باشیم. یکی از سوالاتی که در ذهن اغلب خوانندگان این مطلب به وجود آمده این است که ارز دیجیتال مانا توسط چه کسی راه اندازی یا ابداع شد؟ دو چهره اصلی به نام آریل میلیچ و استبن اوردانو به عنوان خالقان ارز دیجیتال مانا شناخته شده اند که کار خود را در سال 2015 آغاز کردند.

ویژگی های اختصاصی ارز مانا در بازی Decentraland چیست ؟

در بازی Decentraland شاهد تقسیم شدن دنیای مجازی به 90601 قطعه زمین هستیم که هر کدام از این قطعات با یک توکن LAND شناسایی می شوند. بازی Decentraland برای تمام افرادی که به دنبال فضایی برای تولید محتوا هستند موقعیتی بی نظیر به شمار می رود. هر کدام از کاربران بر اساس تعداد ارز مانایی که در اختیار دارند می توانند در حاکمیت بازی دیسنترالند مشارکت داشته باشند.

کیف پول های ارز مانا

خوشبختانه ارز مانا در دسته ی ارزهایی وجود دارد که طیف وسیعی از کیف پول ها را شامل می شود. کیف پول های ارز دیجیتال مانا شامل کیف پول نرم افزاری، کیف پول موبایلی، والت سخت افزاری، کیف پول دسکتاپ، تحت وب را نام برد که مهم ترین آنها هستند.

روش خرید ارز مانا چیست ؟

بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال مانا چیست ؟ در حال حاضر صرافی های مختلفی در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند که می توان به افراتتر، کوین بیس، کوکوین، کوینکس و … اشاره کرد. برخی از صرافی ها داخلی و برخی دیگر خارجی هستند. از آنجایی که کشور ایران دچار تحریم می باشد توصیه می کنیم برای عضویت در صرافی های خارجی از VPN استفاده کنید. اما برای آنکه ریسک خود را پایین بیاورید و سرمایه خود را از دست ندهید می توانید در صرافی های داخلی عضو شوید و از خدمات آن ها بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *