ارز ماتیک
فهرست مطالب

ارز ماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

ارز ماتیک چیست و چرا بعدها نام خود را به Polygon تغییر داد؟ ارز دیجیتال ماتیک در سال های اخیر نام خود را به Polygon تغییر داد و از ماه فوریه 2021 تا کنون توانسته افزایش قیمت 33 برابری را تجربه کند. هدف اصلی از خلق این رمز ارز، حل مشکلات موجود در اتریوم می باشد. به همین دلیل بر روی بلاکچین اتریوم راه اندازی شد. در این مطلب قصد داریم به پاسخی جامع در خصوص پرسش ” ارز ماتیک چیست ؟ ” بپردازیم.

ارز ماتیک چیست

ارز ماتیک چیست ؟

منظور از اتریوم محور بودن ارز ماتیک چیست ؟ هدف اصلی از خلق ارز دیجیتال ماتیک، پشتیبانی بهتر از شبکه اتریوم و حل مشکلات موجود در این بلاکچین بود. در سال های ابتدایی نام آن Matic Networ بود اما بعد از گذشت مدتی نام خود را به Polygon تغییر داد. در دو سال اخیر قیمت آن به شدت افزایش داشته و توانسته رکورد 33 برابری را به ثبت برساند. در خصوص پیش بینی قیمت ارز ماتیک می توان گفت که کارشناسان نسبت به آینده آن امیدوار هستند و انتخاب استراتژی معاملاتی بر عهده کاربران می باشد. از آنجایی که ارز دیجیتال ماتیک بر بستر اتریوم عرضه شده می توان آن را نوعی توکن اتریوم محور نامید. بیشترین کاربرد ارز ماتیک چیست ؟ این رمز ارز تلاش دارد تا علاوه بر کاهش هزینه های تراکنش، سرعت آن ها را بیشتر کند و پیچیدگی های موجود در بلاکچین را از بین ببرد.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

ارز دیجیتال polygon چیست ؟

همان طور که اشاره کردیم ارز دیجیتال polygon که همان ارز ماتیک می باشد یکی از انواع ارز دیجیتال است و قادر است اتریوم را به اینترنت بلاکچین که یک سیستم چند زنجیره ای می باشد تبدیل کند. بسیاری از کاربران و توسعه دهندگان تمایل دارند برای افزایش امنیت شبکه خود، از راه حل های مقیاس بندی در اکوسیستم استفاده کنند. جایگاه ارز دیجیتال polygon چیست ؟ اگر بخواهیم به جایگاه ارز دیجیتال پالیگان اشاره کنیم باید بگوییم که این رمز ارز ساختار را به اکوسیستم معرفی می کند و با ایجاد شبکه های بلاکچین بهم پیوسته، چارچوبی برای رشد و یادگیری سریع تر پیشنهاد می کند.

معمولا هزینه های پرداختی در شبکه اتریوم بسیار زیاد است و ارز دیجیتال ماتیک تلاش دارد تا علاوه بر کاهش این هزینه ها، مقیاس بندی پروژه ها را انجام دهد. شبکه ارز دیجیتال ماتیک از فناوری های منحصر به فردی برخوردار است. این فناوری ها به یکپارچه کردن و تسریع سیستم کمک می کنند و سبب شده اند تا ارز ماتیک به یکی از بلاکچین های موجود در اکوسیستم تبدیل شود و بتواند مقیاس پذیری بلاکچین اتریوم را سریع تر و امنیت آن را بیشتر کند.

polygon چیست

مزایای ارز ماتیک چیست ؟

افزایش سرعت عملیاتی و مقیاس پذیری

یکی از مشکلاتی که همواره در شبکه اتریوم وجود داشت و اغلب کاربران از آن گلایه داشتند سرعت پایین آن بود. این موضوع باعث می شد که زمان مورد نیاز برای انجام تراکنش ها طولانی شود و هزینه های مربوطه نیز افزایش یابند. ارز ماتیک کمک کرد تا سرعت شبکه اتریوم به نرخ 65 TPS هزار ارتقا پیدا کند. این ویژگی در نوع بسیار قابل ملاحظه می باشد. همچنین ارز ماتیک توانسته تراکنش هایی که در بستر اتریوم انجام می شوند را در سادچین خود انجام دهد و باعث برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری اتریوم شود.

امنیت بالا

عوامل موثر در امنیت ارز ماتیک چیست ؟ امنیت یکی از پارامترهای موثر در این زمینه محسوب می شود. تایید بلوک ها در شبکه ماتیک بر اساس روش تایید سهام اتریوم می باشد. به همین دلیل کاربران در بلاکچین اتریوم به عنوان سهام گذار نقش دارند.

تجربه کاربری راحت

حتما تا کنون نام ux را شنیده اید. منظور از ux همان تجربه کاربری است. هنگامی که کاربران بتوانند با یک پلتفرم ارتباط خوبی برقرار کنند به این معناست که ux به خوبی اجرا شده است. این امر باعث محبوبیت یک پلتفرم نزد توسعه دهندگان می شود.

ارز ماتیک

آینده ارز پالیگان و رقبای آن

حتما تا کنون این سوال در ذهن شما ایجاد شده که آینده ارز پالیگان چگونه است و آیا می توان بر روی آن سرمایه گذاری کرد؟ شبکه پالیگان یا مایتک خود را به عنوان راهکار لایه دوم می داند که توانسته از تکنولوژی پلاسما بهره بگیرد. به عبارتی ساده تر می توان گفت که شبکه ماتیک برای افزایش سرعت و مقیاس پذیری شبکه اتریوم آن را به لایه دوم منتقل می کند تا بتواند مشکلات موجود در شبکه اتریوم را حل کند. تا کنون پروژه های زیادی بدین منظور معرفی شده اند که می توان به پولکادات و کازموس اشاره کرد و ماتیک تنها ارز دیجیتال موجود در این اکوسیستم نمی باشد.
قطعا پروژه ای که بتواند عملکرد مناسب تری داشته باشد علاوه بر محبوبیت بیشتر، از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. به همین علت رقبای ارز دیجیتال ماتیک زیاد هستند و هر کدام از آن ها در تلاشند تا بتوانند برنامه های متمایزتری را ارائه دهند.

خرید ارز ماتیک

پس از آنکه متوجه شدیم ارز ماتیک چیست و چه ویژگی ها و کاربردی دارد نوبت به این می رسد که شما را با شیوه خرید آن آشنا کنیم. قطعا برای خرید هر ارز دیجیتال باید ابتدا به عضویت صرافی رمز ارز درآمد. صرافی های متعددی در کشور ایران فعالیت دارند که باید ابتدا اعتبار آن ها را مورد سنجش قرار داد. توصیه می کنیم در صرافی های عضو شوید که نیاز به احراز هویت دارند. سپس حجم معاملات، نقدینگی، امنیت و … را ارزیابی کنید. 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *