استخراج انفرادی چیست
فهرست مطالب

استخراج انفرادی چیست ؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم که استخراج انفرادی چیست باید بگوییم که ماینر بدون حضور در هیچ استخری، فرآیند ماینینگ را انجام می دهد. معمولا شانس برنده شدن در پاداش تولید یک بلاک در استخراج انفرادی کم است اما هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که آن را به چشم یک سرگرمی نگاه می کنند و تمایل دارند شانس خود را امتحان کنند.

استخراج انفرادی

منظور از استخراج انفرادی چیست ؟ تمام ماینرها برای استخراج ارزهای دیجیتال، باید در استخر استخراج حضور داشته باشند. هنگامی که یک ماینر بدون حضور در استخر، استخراج را انجام می دهد به این معناست که به استخراج انفرادی روی آورده است. اگر با استخر استخراج یا mining pool آشنایی داشته باشید به خوبی می دانید در آن ماینرها گرد یکدیگر جمع می شوند تا نرخ هش خود را به مشارکت بگذارند. اما استخراج انفرادی یا solo mining به شخص ثالثی وابسته نیست.

استخراج انفرادی

شما می توانید استخراج رمز ارزهایی همچون بیت کوین را به صورت انفرادی آغاز کنید و یا به یک استخر استخراج بپیوندید. برای استخراج انفرادی باید ماینرها به کیف بومی بیت کوین متصل شوند و با کمک قدرت هش در شبکه بیت کوین، عملیات ماینینگ را شروع کنند.

خرید بهترین دستگاه ماینر بیت کوین با قدرت بالا

شرط دریافت پاداش در استخراج انفرادی چیست ؟ اگر استخراج کننده انفرادی بتواند تمام فرآیند استخراج را در بلاکچین بیت کوین انجام دهد و یک بلوک ایجاد کند می تواند به پاداش دست یابد. توجه داشته باشید که حل یک بلوک جدید به پارامتر مهمی همچون قدرت هش شما بستگی دارد. به همین دلیل اگر قصد از این شیوه برای استخراج بیت کوین استفاده کنید باید سرمایه گذاری ویژه ای در راه اندازی تجهیزات آن داشته باشید. معمولا این تجهیزات خانگی هستند و باید به قدری قوی باشند که قدرت محاسباتی آن ها قابل رقابت با استخرهای استخراج باشد.

کسب درآمد از استخراج انفرادی

بسیاری از افراد می پرسند که وضعیت کسب درآمد در استخراج انفرادی چیست ؟ آیا همانند استخراج استخری می توان به راحتی کسب درآمد کرد؟ واقعیت این است که در سال های گذشته ماینرهایی که استخراج انفرادی را انجام می دادند به سود خوبی دست پیدا می کردند زیرا نرخ هش پایین بود. اما امروزه به دلیل افزایش سختی شبکه بیت کوین شاهد تخصصی تر شدن فرآیند ماینینگ هستیم. به عبارتی دیگر، ماینینگ به یک صنعت تبدیل شده است.

ماینرهای انفرادی باید صبر و حوصله زیادی داشته باشند تا بتوانند محاسبات پیچیده یک بلاک را در زمان کوتاه انجام دهند و به پاداش خود دست پیدا کنند. گاهی اوقات این زمان آنقدر طولانی می شود که ممکن است به یک فرآیند چند ساله بدل شود.

با توجه به تمام توصیفات فوق باید به مزایای استخراج انفرادی هم اشاره کرد. هنگامی که یک ماینر انفرادی به پاداش دست پیدا می کند این پاداش صرفا متعلق به اوست و آن را با سایر ماینرها تقسیم نخواهد کرد. توجه داشته باشید که استخراج انفرادی آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست. زیرا سرمایه گذاری اولیه آن بسیار پر هزینه است و باید پول زیادی بابت هزینه های عملیاتی و نگهداری تجهیزات صرف کنید.

استخراج انفرادی به چه صورت است

علاوه بر آن باید هزینه تعمیرات احتمالی، هزینه برق، دستگاه های خنک کننده و … را نیز بپردازید. اگر بخواهیم در یک کلام، ماهیت استخراج انفرادی را بیان کنیم باید بگوییم که این کار، چیزی شبیه به قمار است. اگر صبر، تحمل و سرمایه لازم را برای آغاز این کار ندارید پیشنهاد می کنیم به یک استخر استخراج بپیوندید و ماینینگ را با دردسر کمتری انجام دهید.

مزایای استخراج انفرادی

اکنون که به خوبی می دانیم مفهوم استخراج انفرادی چیست باید اشاره ای به مزایا و معایب آن داشته باشیم. برخی افراد بعد از مطالعه این بخش، به این نتیجه می رسند که پیوستن به استخرهای استخراج راهکار بهتری است اما ممکن است برخی دیگر این شیوه را، روش بهتری برای کسب درآمد بدانند.

  •  مهم ترین مزیت استخراج انفرادی این است که افراد پاداش ها را به طور انحصاری دریافت می کنند و هیچ نیازی به تقسیم آن با سایر افراد ندارند. این امر می تواند سود نهایی آن ها را افزایش دهد.
  •  در روش هایی مانند استخراج انفرادی، مجبور نیستید هزینه هایی بابت کمیسیون را به اشخاص ثالث پرداخت کنید.
  •  در استخراج انفرادی نیازی به پرداخت هزینه بابت عضویت و تراکنش ها در استخر نیستید و این موضوع می تواند سود شما را افزایش دهد.
  •  کسانی که تصمیم به استخراج انفرادی می گیرند دغدغه هایی مانند تایم اوت شدن استخرها را ندارند.

معایب استخراج انفرادی

از نظر شما مهم ترین معایب استخراج انفرادی چیست ؟ آیا معایب آن به حدی است که افراد را منصرف کند؟ پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را با چشمان بازتری مطالعه کنید و تمام جوانب و زوایای آن را بسنجید تا احتمال ضرر و زیان شما کاهش پیدا کند.

  •  هنگامی که بخواهید استخراج انفرادی را آغاز کنید به سرمایه بیشتری نسبت به ماینینگ از طریق استخر نیاز دارید.
    · اگر سایر ماینرهایی که در حال استخراج انفرادی هستند نسبت به شما مسلط تر و سریع تر باشند، ریسک از دست دادن تمام پاداش ها وجود دارد.
  •  در بازار بیت کوین، رقابت بسیار زیاد است. به طور کلی امکان از دست رفتن سرمایه در استخراج رمز ارزهای پایه همچون بیت کوین بسیار بالاست.
  •  از دیگر معایب استخراج انفرادی، اتلاف وقت است. زیرا شما باید زمان بیشتری صرف کنید.

 

استخراج انفرادی چیست

کدام روش استخراج بهتر است؟

اگر هنوز به پاسخی برای این سوال نرسیده اید که کدام روش بهتر است پیشنهاد می کنیم پارامترهای زیر را درنظر بگیرید.

  • میزان سرمایه و زمانی که می توانید برای استخراج انفرادی صرف کنید را در نظر بگیرید.
  •  این نکته را مدنظر قرار دهید که آیا می توانید از پس معادلات و مسائل پیچیده ریاضی برآیید یا به کمک اشخاص ثالث نیازمندید؟
  •  علاوه بر بیت کوین، امکان استخراج انفرادی برخی رمز ارزها نیز وجود دارد. ابتدا میزان محبوبیت رمز ارز را بسنجید و رقابت در آن را نادیده نگیرید. در حال حاضر رقابت در استخراج بیت کوین بسیار بالاست.
4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *