استیکینگ ارز دیجیتال چیست
فهرست مطالب

استیکینگ چیست؟ آموزش استیک کردن ارز دیجیتال

استیکینگ ارز دیجیتال چیست ؟ منظور از استیک کردن، نگهداری رمز ارز در شبکه می باشد. با این روش می توانید یک درآمد غیرفعال برای خود ایجاد کنید و از مزایای آن منتفع شوید. جالب است بدانید که این کار می تواند به امنیت شبکه نیز کمک کند. بسیاری از افراد به دنبال روشی هستند که بتوانند در خواب نیز کسب درآمد کنند و استیک کردن یکی از این روش ها محسوب می شود. اگر می خواهید به پاسخی جامع و کامل برای این سوال که ” استیکینگ ارز دیجیتال چیست ؟ ” برسید تا انتها با ما همراه باشید. همچنین اگر به اطلاعات بیشتری در خصوص ارز دیجیتال نیاز دارید پیشنهاد می کنیم مطلب قبلی وبسایت در خصوص “ارز دیجیتال چیست” را مطالعه بفرمایید.

استیکینگ ارز دیجیتال چیست

استیکینگ ارز دیجیتال چیست ؟

استیکینگ ارز دیجیتال چیست ؟ این سوالی است که بسیاری از افراد فعال در حوزه ارز دیجیتال با آن مواجه شده اند اما نتوانسته اند به درک درستی از آن برسند. اگر بخواهیم به زبان خیلی ساده و عامیانه مفهوم استیک کردن که یکی از استراتژی های معامله ارز دیجیتال است، را با شما عزیزان در میان بگذاریم باید اشاره ای به سپرده های بانکی داشته باشیم. تصور کنید که شما مبلغی پول را به عنوان سپرده نزد بانک می گذارید و ماهیانه یا سالیانه سود آن را دریافت می کنید. استیکینگ ارز دیجیتال نیز به معنای نگهداری ارز در شبکه می باشد. در حال حاضر ارزهای زیادی مانند تزوس، ترون، کازماس و … وجود دارند که امکان استیک کردن دارند. مزیت استیکینگ ارز دیجیتال چیست ؟ با استیک کردن رمز ارزها می توانید علاوه بر ایجاد درآمد غیر فعال، به امنیت شبکه نیز کمک کنید.

تمام بلاکچین ها دارای یک نقطه مشترک هستند و آن هم اعتبار سنجی معاملات است. به طور مثال بیت کوین اعتبارسنجی معاملات را با فرآیندی به نام ماینینگ یا استخراج انجام می دهد. غالبا استخراج بیت کوین به وسیله دستگاه هایی که ماینر نام دارند نیاز به برق زیادی دارد اما اشکال دیگری از اعتبارسنجی نیز وجود دارد که به عنوان الگوریتم اجماع یا اثبات سهام شناخته می شوند.

نکته مهمی که در خصوص استیک ارز دیجیتال وجود دارد این است که نگهداری رمز ارز در شبکه قدرت تصمیم گیری دارندگان رمز ارز را افزایش می دهد. زیرا شما توانایی رای دادن را پیدا می کنید و از این طریق کسب درآمد خواهید کرد. زیرا با نگهداری رمزارز در شبکه، به شما پورسانت تعلق می گیرد.

با خرید ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری موفق را شروع کنید...

تفاوت استیک کردن با اثبات کار

اگر بخواهیم بگوییم که تاریخچه استیکینگ ارز دیجیتال چیست باید اشاره ای به بیت کوین داشته باشیم. تقریبا می توان گفت که همه چیز با بیت کوین آغاز شد. اگر شما بخواهید در تامین امنیت شبکه بیت کوین نقش داشته باشید باید اقدام به تهیه دستگاه ماینر کنید. افرادی که این دستگاه ها را در اختیار داشتند قدرت پردازشی دستگاه خود را در اختیار شبکه بیت کوین می گذاشتند تا با تایید تراکنش ها و امنیت شبکه، کسب درآمد کنند. کسب درآمد از این طریق به عنوان پاداش نیز شناخته می شد. میزان پاداش بر اساس میزان کاری بود که دستگاه انجام می داد. قطعا استخراج بیت کوین رایگان نبود و نیاز به تجهیزات گران قیمت و برق مصرفی زیادی داشت. علاوه بر آن تراکنش ها به سرعت و ارزان انجام نمی شدند.

هنگامی که به جای استخراج بیت کوین یا اثبات کار، روشی به نام استیکینگ یا اثبات سهام مطرح شد زمینه ای را فراهم کرد تا افراد بتوانند در تمام رمز ارزها نقش داشته باشند و این موضوع از انحصار بیت کوین خارج شد. استیک کردن ارز دیجیتال کار بسیار ساده ای است فقط کافیست رمز ارزهای خود قفل کنید و ازای نگهداری آن ها در شبکه پاداش دریافت کنید. شما می توانید برای این کار باید به سراغ صرافی رمز ارز بروید. در حال حاضر صرافی های متعددی از جمله تراست والت در حال فعالیت است که می تواند استیک ارز دیجیتال را برای شما انجام دهد.

استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پروسه استیکینگ ارز دیجیتال چیست ؟

استیک کردن ارز دیجیتال از مکانیسم اثبات سهام پیروی می کند. اعتبارسنجی از این روش، باعث می شود که زنجیره های POS بلاک های جدیدی را از طریق استیک کردن تولید و اعتبارسنجی کند. در این فرآیند، بلاک ها بدون اتکا به هیچ گونه دستگاه های سخت افزاری مانند ماینر، تولید می شوند. استیکینگ بر اساس تعداد سکه ها یا کوین های نگهداری شده در کیف پول انجام می شود و مانند روش اثبات کار که در بخش قبل به آن اشاره کردیم نیاز به تایید بلاک بعدی و انجام محاسبات سنگین ندارد.

استیکینگ ارز دیجیتال چیست

مزایای استیکینگ ارز دیجیتال

افزایش ثبات بلاکچین

یکی از دلایل محبوبیت استیک کردن ارز دیجیتال این است که دارندگان رمز ارزها از شبکه مورد نظر خود پشتیبانی می کنند و از این طریق اقدام به کسب درآمد می کنند. این امر دارای بالاترین میزان شفافیت است. یکی از مزایای استیکینگ ارز دیجیتال افزایش امنیت و ثبات بلاکچین می باشد. زیرا بلاکچین روز به روز رشد می کند و تدام پیدا می کند.

عدم نیاز به سخت افزار

دستگاه های ماینر که عملیات استخراج رمز ارزها را انجام می دهند دارای قیمت بسیار بالایی هستند و اغلب افراد توانایی خرید آن را ندارند. استیک کردن هیچ نیازی به ماینر و سایر سخت افزارهای مربوطه ندارد. یکی از روش هایی که افراد توسط آن کسب سود می کنند خرید بیت کوین و فروش بیت کوین است. این روش نیز سود به همراه دارد اما نوسانات آن در شرایط مختلف، باعث ضرر سهام داران می شود. برای کسب سود از این راه می توانید به سراغ استیبل کوین هایی مانند تتر بروید. خرید تتر و فروش آن در صرافی رمز ارز راهکاری مطمئن محسوب می شود. زیرا قیمت تتر دچار نوسانات زیادی نمی شود.

کاهش مصرف انرژی

الگوریتم اثبات کار یا استخراج رمز ارز، نیاز به انرژی و برق زیادی دارد. اما الگوریتم اثبات سهام به عنوان یک روش کارآمدتر شناخته می شود. اغلب افرادی که اقدام به خرید و نگهداری ماینر می کنند از مصرف بی رویه برق آن گلایه مند هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *