ایردراپ ارز دیجیتال چیست
فهرست مطالب

ایردراپ ارز دیجیتال چیست | آشنایی با انواع آن

منظور از ایردراپ ارز دیجیتال چیست ؟ معمولا ایردراپ با اهداف تبلیغاتی انجام می شود. روند آن به این شکل است که تعدادی توکن به صورت رایگان به افراد تعلق می گیرد. این کار به منظور شناخته شدن هر چه بیشتر در بازار انجام می شود. نوعی از ایردراپ وجود دارد که توکن های رایگان در ازای انجام برخی از کارها یا به صورت قرعه کشی برای افراد واریز می شود. در این مطلب قصد داریم به این پرسش که ” ایردراپ ارز دیجیتال چیست ؟ ” پاسخ دهیم و انواع آن را معرفی کنیم.

ایردراپ ارز دیجیتال چیست

ایردراپ ارز دیجیتال چیست ؟

آیا می دانید که ایردراپ ارز دیجیتال چیست و با چه هدفی انجام می شود؟ ایردراپ یک روش برای تبلیغ توکن می باشد که از جانب تیم عرضه کننده انجام می شود. در این روش مقداری توکن به شکل رایگان به کاربران داده می شود. به عبارتی ساده تر باید بگوییم که ایردراپ یک استراتژی است که کاربران را تشویق به استفاده از پلتفرم های مورد نظر می کند. کاربران بدون هیچ گونه هزینه یا سرمایه گذاری، توکن های رایگان بدست می آورند. روش انجام ایردراپ ارز دیجیتال چیست ؟

هر کدام از عرضه کننده های توکن، روش های خاصی را برای دریافت توکن های رایگان معرفی می کنند. برخی از آن ها کاربران را تشویق به عضویت در یک خبرنامه می کنند، برخی دیگر کاربران را ترغیب به دنبال کردن صفحات شبکه های اجتماعی و … می کنند.

ایردراپ به عنوان یکی از آسان ترین راه ها برای تقویت کیف پول ارز دیجیتال می باشد. بدون آنکه نیازی به خرید یا سرمایه گذاری در این بازار باشد. البته توجه داشته باشید که برخی از ایردراپ ها ارزشمند و برخی دیگر بی ارزش هستند و می توانند به یکباره ارزش مادی خود را از دست بدهند. توصیه می کنیم در پیدا کردن یک پروژه ایردراپ زمان زیادی بگذارید و اطمینان حاصل کنید که پلتفرم مورد نظر کلاهبردار نیست.

اگر به اطلاعات بیشتری در خصوص ارز دیجیتال لازم دارید پیشنهاد میکنیم مقاله قبلی سایت با عنوان “ارز دیجیتال چیست” را مطالعه بفرمایید.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

انواع ایردراپ چیست ؟

ایردراپ استاندارد (Standard airdrop)

منظور از ایردراپ ارز دیجیتال چیست و نوع استاندارد آن به چه معناست؟ در این نوع از ایردراپ، مقداری سکه یا توکن به کیف پول کاربران واریز می شود. این روش برای تبلیغ و تشویق افراد برای پذیرش در یک پلتفرم انجام می شود. به منظور شرکت در این ایردراپ و دریافت ارزهای رایگان، کافیست که در پروژه جدید ثبت نام کنید و یک حساب کاربری بسازید. لازم به ذکر است که باید آدرس کیف پول خود را در طول رویدادهای توزیع قرار دهید تا واریز توکن های رایگان انجام شود.

ایردراپ بونتی (Bounty airdrop)

در ایردراپ بونتی کاربران باید در برخی از فعالیت های تبلیغاتی شرکت کنند تا توکن های رایگان به آن ها تعلق بگیرد. این فعالیت ها می تواند اشتراک گذاری یک پست یا استوری درباره ارزهای دیجیتال یا بلاکچین باشد یا از آن ها بخواهند تا در خبرنامه های مورد نیاز ثبت نام کنند. همچنین عضویت در انجمن ها برای مشارکت درباره پروژه مورد نظر از دیگر فعالیت های تبلیغاتی محسوب می شود. برای شرکت در ایردراپ های بونتی باید فعالیت های بیشتری نسبت به ایردراپ های استاندارد انجام دهید.

ایردراپ ارز دیجیتال چیست

ایردراپ انحصاری (Exclusive airdrop)

منظور از انحصاری بودن در ایردراپ ارز دیجیتال چیست ؟ این نوع از ایردراپ ها فقط برای افرادی ارسال می شود که سابقه فعالیت درخشان و حضور در یک پروژه را داشته اند. به طور مثال یونی سواپ در سپتامبر سال 2020، تعداد 2500 توکن uni به کاربران دائمی خود هدیه کرد.

هولدر ایردراپ (Holder airdrop)

هولد ایردراپ به کاربران تعلق می گیرد که تعداد ارز دیجیتال دیگر در کیف پول خود داشته باشند. در این روش دارایی های ارز دیجیتال در یک تاریخ ویژه بررسی و نگهداشته می شوند. سپس به کاربران اجازه می دهند تا بر اساس میزان مالیک خود در آن زمان، ادعای دریافت ایردراپ کنند.

حتما با رمز ارز استلار آشنایی دارید. این پروژه رمزنگاری در سال 2014 شروع به کار کرد. مدیران آن در سال 2016 به میزان 19 میلیارد دلار ارز XLM به دارندگان فعلی بیت کوین هدیه دادند. کاربران به منظور دریافت جایزه از پروژه استلار باید دارایی های بیت کوین خود را اعلام و ثبت می کردند تا بتوانند XLM را درخواست کنند.

وضعیت کلاهبرداری در حوزه ایردراپ ارز دیجیتال

پس از آنکه گفتیم ایردراپ ارز دیجیتال چیست و انواع آن کدامند نوبت به این می رسد که وضعیت کلاهبرداری در این حوزه را نیز بررسی کنیم. اگر قصد فعالیت در این زمینه را دارید باید از خود در برابر کلاهبرداری های احتمالی محافظت کنید. زیرا برخی از ایردراپ ها ممکن است جعلی باشند و رمز خصوصی کیف پول شما را به بهانه واریز توکن رایگان از شما بگیرند. توصیه می کنیم تا از صحت ایردراپ مطمئن نشده اید رمز خصوصی کیف پول خود را در اختیار افراد قرار ندهید.

در برخی از مواقع کلاهبرداران توکن های جعلی به کیف پول شما واریز می کنند و شما هنگامی از جعلی بودن آن مطلع می شوید که امکان فروش یا مبادله آن را نداشته باشید. پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب ایردراپ، نظرات سایر کاربران را درباره آن بخوانید.

ایردراپ ارز دیجیتال چیست

کلام آخر !

همان طور که باید در هنگام انتخاب یک ایردراپ دقت خاصی به خرج باید در هنگام انتخاب صرافی رمز ارز نیز باید معیارهای مختلفی را مدنظر قرار دهید. به طور مثال حجم معاملات، تعداد کاربران، تنوع در رمزارزها، میزان کارمزد و … از معیارهای مهم در انتخاب صرافی رمز ارز می باشد. صرافی افراتتر به عنوان نخستین صرافی بدون کارمزد در ایران فعالیت خود را آغاز کرده و به کاربران امکان معامله ارزهای دیجیتال را انجام می دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *