بایننس بریج چیست
فهرست مطالب

بایننس بریج چیست | آشنایی با بایننس بریج

منظور از بایننس بریج چیست ؟ هر کدام از بلاکچین ها و پلتفرم های ارز دیجیتال دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشند و طرفداران خاص خود را دارند. میان بلاکچین هایی همچون بیت کوین، اتریوم، بایننس اسمارت چین و … هیچ ارتباط موثری وجود ندارد و این موضوع سبب شده تا انتقال رمز ارزها از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر غیرممکن شود. صرافی بایننس یک خدمت ویژه ارائه کرده که بایننس بریج نام دارد و کاربران با استفاده از آن می توانند دارایی خود را میان بلاکچین های مختلف جابجا کنند. با ما همراه باشید تا به طور مفصل بگوییم که بایننس بریج چیست ؟

بایننس بریج چیست

بایننس بریج چیست ؟

هدف از ارائه بایننس بریج چیست ؟ همان طور که می دانید ارزهای دیجیتال بر بستر بلاکچین راه اندازی می شوند و هر کدام از آن ها دارای یک بلاکچین مختلف هستند. یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که کاربران نمی توانند دارایی دیجیتال خود را از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر منتقل کنند. زیرا هر کدام از بلاکچین ها همانند جزیره های جداگانه در حال فعالیت هستند و هیچ ارتباط موثری میان آن ها برقرار نیست. قطعا وجود این مشکل می تواند میزان تراکنش های مالی و همچنین پویایی شبکه را کاهش دهد. به طور مثال فردی که تراکنش های خود را بر بستر بیت کوین انجام می دهد بلاکچین اتریوم از آن مطلع نمی شود. همچنین اگر فردی بخواهد دارایی خود را به بلاکچین دیگری منتقل کند باید حتما از بایننس بریج کمک بگیرد. اساس کار بایننس بریج چیست ؟

کاربران می توانند به راحتی و توسط توکن های رپد شده Wrapped Tokens تراکنش های دلخواه خود را میان بلاکچین های مختلف انجام دهند. واژه رپد به معنای بسته بندی شده می باشد و توکن های رپد به کوین های بسته بندی شده در ارز دیجیتال می گویند. این توکن ها می توانند در بلاکچین های غیر بومی قرار بگیرند و مورد معامله واقع شوند. شبکه بایننس بریج بسیار هوشمند عمل می کند و مانند یک شبکه زنجیره ای می باشد و این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند تا تراکنش های خود را بدون هیچ گونه محدودیتی انجام دهند.

خرید انواع ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

سرویس بایننس بریج

همان طور که اشاره شد سرویس یا خدمت بایننس بریج یکی از خدمات مهم صرافی بایننس محسوب می شود. اگر بخواهیم به نحوه عملکرد آن اشاره کنیم باید بگوییم که ابتدا تعدادی از توکن های رپد شده در شبکه مبدا قفل می شوند. افراد با استفاده از این توکن ها تراکنش خود را میان شبکه های مختلف بلاکچین انجام می دهند. این روش تا هنگامی که توکن های منتقل شده به مبدا بازنگردند امکان استفاده از آن ها وجود نخواهد داشت.

در هنگام انتقال توکن های رپد شده باید هزینه ای به عنوان کارمزد تراکنش در شبکه مبدا پرداخت شود. مقدار کارمزد ثابت نیست و به نوع و مقدار توکن های منتقل شده بستگی دارد. انتقال توکن ها نیاز به زمان دارد تا بتوانند در شبکه بلاکچین تایید شوند. در حال حاضر بیت کوین، تتر، اتریوم، لایت کوین، چین لینک، ریپل، پولکادات، تزوس و …. از ارزهایی محسوب می شوند که امکان معامله آن ها به شکل توکن های رپد شده در بایننس بریج وجود دارد. برای خرید هر کدام از این رمز ارزهای باید ابتدا از صرافی رمز ارز کمک بگیرید.

ورود به بایننس بریج

پس از آنکه گفتیم بایننس بریج چیست و چه خدماتی ارائه می دهد نوبت به این می رسد که به نحوه کار با آن اشاره کنیم. در این بخش درباره ورود به بایننس بریج و استفاده از خدمات آن صحبت خواهیم کرد. در مرحله اول باید وارد سایت بایننس بریج شوید و کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید. نکته مهمی که در این مرحله وجود دارد این است که باید کیف پولی را انتخاب کنید که از بلاکچین اتریوم و بایننس اسمارت چین پشتیبانی کند.

پس از آنکه کیف پول را انتخاب کردید و اتصال آن انجام شد صفحه ای در مقابل چشمان شما باز می شود که باید شبکه مبدا و مقصد و نوع دارایی را وارد کنید. سپس بر روی گزینه next کلیک کنید و وارد مراحل بعد شوید. در این مرحله توکن های رپد شده در شبکه قرار می گیرند و کاربران می توانند آن ها را معامله کنند و تراکنش های خود را در بلاکچین های مختلف انجام دهند.

بایننس بریج چیست

مزایا و معایب استفاده از بایننس بریج چیست ؟

برای استفاده از سرویس بایننس بریج هیچ نیازی به احراز هویت نیست. به همین علت تمام کاربران از جمله ایرانی ها که همیشه با مشکل تحریم مواجه هستند هیچ مشکلی در استفاده از این سرویس نخواهند داشت. کاربران فقط کارمزدی را در مبدا شبکه پرداخت می کنند و سپس معاملات خود را انجام می دهند. از دیگر مزایای سرویس بایننس بریج این است که دارای رابط کاربری حرفه ای و آسان می باشد و کاربرانی که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند نیز می توانند به راحتی تراکنش های خود را انجام دهند.

همواره امنیت یکی از مسائل و چالش های مهم در استفاده از سرویس های گوناگون بوده است. خوشبختانه تا کنون هیچ مساله امنیتی برای سرویس بایننس بریج مشاهده نشده است. اما کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که رپد کردن توکن ها و انتقال آن ها در بلاکچین های غیر بومی ریسک هایی به همراه دارد و می تواند مشکلاتی را برای معاملات به دنبال داشته باشد. همچنین باید به متمرکز بودن سرویس بایننس بریج نیز اشاره کرد. متمرکز بودن این سرویس باعث می شود که احتمال ایجاد محدودیت برای توکن ها و معاملات در آینده به وجود آید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *