بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری
فهرست مطالب

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

بدون شک بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، ارزهای با پشتوانه ای مانند بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ترون، کاردانو و پولکادات می باشد. اگر در بازار ارزدیجیتال و کریپتو کارنسی فعالیت کرده باشید به خوبی می دانید که رمزارزها به دو دسته کوین و توکن تقسیم بندی می شود. کوین ها از شبکه ای مجزا برخوردارند و این امر می تواند اعتبار ویژه ای برای آن ها ایجاد کند. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا بتوانید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را پیدا کنید و از مزایای آن برخوردار شوید.

شناسایی ارزهای دیجیتال مستعد رشد

شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری برای بسیاری از افراد دشوار است. خصوصا اگر تازه کار باشید و از سابقه زیادی در بازار کریپتو کارنسی برخوردار نباشید نمی توانید به راحتی ارزهای با پشتوانه و مستعد رشد را پیدا کنید. این روزها افراد، کانال ها، شبکه های اجتماعی متعددی و … در این زمینه فعالیت می کنند و میم کوین ها یا شت کوین هایی را معرفی کرده و شما را تشویق می کنند تا اقدام به خرید آن ها کنید.

در حالی که افراد حرفه ای به خوبی می دانند که نباید در دام این پیشنهادات گرفتار شوند و صرفا خرید ارزهای با پشتوانه می تواند آینده آن ها را تضمین کند و به آن ها سود برساند. در ادامه به معیارهای بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری می پردازیم و سپس آن ها را تفکیک نام خواهیم برد.

بهترین ارز برای سرمایه گذاری

نکات خرید ارز دیجیتال | بررسی معیارهای مهم !

  • حجم بازار : هیچ فرقی نمی کند که شما به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای ترید روزانه هستید یا می خواهید هولد کنید. بلکه مهم این است که در انتخاب رمز ارز باید به حجم بازار توجه ویژه ای داشته باشید. هر چه حجم بازار بیشتر باشد به این معناست که اعتماد سرمایه گذاران نسبت به آن بیشتر است و می تواند جزو گزینه های مناسب به شمار رود.
  •  حجم معاملات روزانه: بالا بودن حجم معاملات روزانه بیانگر سرعت نقدشوندگی ارز دیجیتال است. به طور مثال اگر قصد خرید بیت کوین را دارید خیالتان از بابت نقد شوندگی آن آسوده است. زیرا حجم معاملات روزانه آن بسیار بالاست و از بابت فروش بیت کوین نگران نخواهید بود.
  • میزان نوسان ارز دیجیتال: معمولا رمز ارزهایی که حجم معاملات زیادی دارند از بیشترین نوسان در طول روز نیز برخوردار هستند. نوسانات روزانه موقعیت مناسبی را برای تریدرها فراهم می کند تا بتوانند کسب سود کنند. آن ها با فعالیت در صرافی رمز ارز ایرانی یا خارجی، اقدام به خرید ارز دیجیتال با قیمت پایین و فروش آن با قیمت بالاتر می کنند.

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

بیت کوین

قطعا بیت کوین یا BTC جایگاه نخست را در این لیست دارد. کمتر کسی را پیدا می کنید که در بازار ارز دیجیتال فعال باشد اما توجهی به خرید بیت کوین نداشته باشد. این رمز ارز محبوب فعالیت خود را از سال 2009 آغاز کرد و تا امروز جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرده و روند کلی آن صعودی بوده است. دامیننس ( سهم بازار ) بیت کوین حدود 46% است و این امر نشان می دهد که تسلط ویژه ای بر بازار دارد.

در اغلب مواقع شاهد بوده ایم که صعودی یا نزولی بودن قیمت بیت کوین، باعث تغییر روند قیمتی سایر رمز ارزها شده است. بیت کوین علی رغم ریزش سنگینی که در سال 2022 تجربه کرد همچنان از مقبولیت بالایی در جهان برخوردار است و بسیاری از کمپانی ها، فروشگاه ها و … آن را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته اند.

خرید بیت کوین بدون کارمزد و بی دردسر در افراتتر

مزایا و معایب خرید بیت کوین

  • بیت کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت معرفی می شود. افرادی که این رمز ارز را در سبد معاملاتی خود دارند ریسک کلی را کاهش می دهند. زیرا تسلط این رمز ارز بر بازار زیاد است و موقعیت آن تعیین کننده موقعیت سایر ارزهای دیجیتال خواهد بود.
  •  حجم معاملاتی بیت کوین زیاد است و می توان گفت که همیشه خریدار و فروشنده دارد. به همین دلیل اگر به دنبال رمز ارزی هستید که سرعت نقد شوندگی بالایی داشته باشد بیت کوین گزینه مناسبی به شمار خواهد رفت.
  •  اگر بخواهیم به یکی از معایب خرید و فروش بیت کوین اشاره کنیم باید بگوییم که سرعت انتقال آن در شبکه مقداری کم است و از آنجایی که این رمز ارز نوسانات قابل توجهی در بازه های زمانی کوتاه دارد این موضوع می تواند افراد را از کسب سود لحظه ای باز دارد.
 
بیت کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

اتریوم

اتریوم یا ETH در رتبه دوم بازار قرار گرفته و بعد از بیت کوین، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری محسوب می شود. اتریوم از یک بلاکچین مجزا برخوردار است و جزو کوین ها به شمار می رود. جالب است بدانید که اتریوم در سال های اخیر، بستری را فراهم کرده تا توکن های مختلف بتوانند بر روی آن راه اندازی شوند. زیرا هزینه راه اندازی بلاکچین مستقل بسیار زیاد است و تمام پروژه ها نمی توانند در ابتدای راه این سرمایه را تامین کنند. توکن هایی که بر روی شبکه اتریوم راه اندازی می شوند از استاندارد ERC-20 پیروی می کنند.

مزایا و معایب خرید اتریوم

  •  اگر بخواهیم بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری یعنی اتریوم را از نظر سرعت شبکه با بیت کوین مقایسه کنیم باید بگوییم که از سرعت انتقال بالاتری برخوردار است و از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کند. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کنید به خوبی با تعاریف این الگوریتم ها آشنا می شوید.
  •  اتریوم همانند بیت کوین از حجم معاملات بالایی برخوردار است و شما هر زمان که بخواهید می توانید اقدام به خرید یا فروش آن کنید.
  •  اتریوم از تیم توسعه دهنده قوی برخوردار است که مهم ترین هدف آن ها از خلق اتریوم، ایجاد بستری برای قراردادهای هوشمند بوده است. این تیم به طور مداوم حیطه کاری خود را گسترش می دهند و با لانچ فورک جدید اتریوم، سرعت شبکه را افزایش داده اند.
  •  اتریوم نسبت به بیت کوین از قیمت پایین تری برخوردار است و این امر کمک می کند تا خرید و فروش آن مقداری آسان تر انجام شود.
  •  بعد از بررسی مزایای اتریوم ( بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ) باید اشاره ای به معایب آن نیز داشته باشیم. اتریوم همانند بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه می کند و افراد باید خرید آن را در نقطه مناسب انجام دهند.
مشاهده قیمت های لحظه ای انواع ارزهای دیجیتال

بیت کوین کش

بیت کوین کش یا BCH هارد فورک بیت کوین محسوب می شود که فعالیت خود را در سال 2017 آغاز کرد. رتبه این رمز ارز در بازار زیر 30 است و این رتبه نشان می دهد که ارزش خرید و سرمایه گذاری را دارد. هدف تیم توسعه دهنده بیت کوین کش این بود که از آن برای تراکنش های عادی و روزمره استفاده شود. برای رسیدن به این هدف، ظرفیت هر بلاک افزایش یافت و از 1 مگابایت به 8 مگابایت رسید.

مزایای خرید بیت کوین کش

  •  تاکنون هاردفورک های زیادی در ارزهای دیجیتال ایجاد شده که هر کدام از آن ها لایه دوم رمز ارز اصلی بوده اند. اما بیت کوین کش به عنوان موفق ترین هارد فورک شناخته می شود. ناگفته نماند که نرخ هش بیت کوین کش روز به روز افزایش پیدا می کند.
  •  از معایب بیت کوین کش این است که سرعت انجام معاملات آن همانند بیت کوین است و به 10 دقیقه می رسد. این موضوع باعث می شود که بیت کوین کش گزینه مناسبی برای تراکنش های روزانه نباشد. قطعا تیم توسعه دهنده در حال کار بر روی این موضوع است که بتوانید با افزایش سرعت معاملات، این رمز ارز را به یک گزینه مناسب تبدیل کند.

ترون

ترون با نام اختصاری TRX از یک شبکه یا بلاکچین مستقل برخوردار است که می توان آن را در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری قرار داد. مهم ترین هدف از خلق ترون، رفع ایرادات شبکه بیت کوین و اتریوم بود. بیت کوین 6 تراکنش در ثانیه، اتریوم 25 تراکنش بر ثانیه و ترون 2000 تراکنش بر ثانیه را پوشش می دهد. این ویژگی خارق العاده سبب شده که ترون جایگاه ویژه ای در بازار پیدا کند و افراد آن را گزینه ای مناسب برای استفاده های روزمره بدانند.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

قطعا ترون تلاش می کند تا یک پلتفرم کامل و همه جانبه برای ارائه خدمات متنوع باشد. ترون در سال 2018 سرویس اشتراک فایل بیت تورنت را تاسیس کرد که می توان آن را یک گام بسیار مهم در مسیر رشد و توسعه ترون دانست.

مزایای خرید ترون

  •  اگر قصد سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال ترون را دارید باید بدانید که این رمز ارز، از قیمت پایینی برخوردار است و این امر سرمایه گذاران را تشویق به خرید آن با حجم بسیار زیاد می کند.
  •  ترون قابلیت استخراج ندارد و تمام توکن هایی آن از قبل وجود داشته اند. تنها دلیل حضور کاربران در این شبکه، معامله ترون است. این موضوع نوعی ثبات و ارزش برای شبکه ترون ایجاد می کند.
  •  میزان نوسانات ارز دیجیتال ترون کمتر از سایر رمزارزهاست و به افراد ریسک گریز اطمینان خاطر بیشتری القا می کند.
  •  یکی از ایراداتی که راجع به شبکه ترون وجود دارد این است که ارائه دهندگان آن از روش های مختلفی برای پایین نگه داشتن قیمت استفاده می کنند. پس این احتمال وجود دارد که علی رغم موج صعودی، موج نزولی را نیز تجربه کند. پس سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز باید با رعایت تمام جوانب انجام شود.

کاردانو

کاردانو یا ADA از دیگر گزینه ها در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری می باشد. این رمز ارز جزو بزرگ ترین پلتفرم های بلاکچین می باشد که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کند. در هنگام تاسیس کاردانو ایده های مختلفی وجود داشت که تیم توسعه دهنده تا امروز توانستند به برخی از آن ها جامه عمل بپوشانند. به طور مثال کشاورزان با استفاده از بلاکچین کاردانو می توانند محصولاتشان را ردگیری کنند. همچنین خرده فروشی ها به کمک این پلتفرم امکان شناسایی کالاهای تقلبی را دارند.

از طرفی دیگر امکان رمزگذاری مدارک تحصیلی در پلتفرم کاردانو وجود دارد تا از جعل مدرک جلوگیری شود. این موارد نشان می دهد که کاردانو رشد خوبی را در بازار ارز دیجیتال تجربه کرده است.

مزایای خرید کاردانو

  •  کاردانو همانند بسیاری از رمز ارزها مانند ترون، قیمت مناسبی دارد و برای کسانی که به تازگی وارد بازار شده اند گزینه مناسبی محسوب می شود. رتبه کاردانو در بازار کمتر از 10 است که نشان دهنده جایگاه ویژه آن می باشد.
  •  تیمی که در پروژه کاردانو حضور دارد از سابقه درخشانی برخوردار است که می توان به پروژه های قبلی و موفقی همچون اتریوم اشاره کرد. سرعت انجام تراکنش ها در این شبکه 257 تراکنش بر ثانیه است و انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره شناخته می شود.
  • اگر بخواهیم راجع به معایب کاردانو صحبت کنیم باید به سراغ کیف پول رسمی آن برویم. به دلیل مشکلات فراوانی که در این کیف پول وجود دارد اغلب کاربران ترجیح می دهند از سایر کیف پول های ارز دیجیتال برای نگهداری کاردانو استفاده کنند.

 

کاردانو بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری
 

پولکادات

پولکادات یا DOT پروتکلی است که از چند بلاکچین برخوردار است. این امر باعث می شود که انتقال هر نوع داده یا رمز ارز آسان شود. توجه داشته باشید که امکان همکاری طیف گسترده ای از بلاکچین ها بر بستر پولکادات وجود دارد و به همین دلیل است که به این رمز ارز، اینترنت بلاکچین ها نیز اطلاق می شود.

همان طور که می دانید قبلا امکان برقراری ارتباط میان بلاکچین های مختلف وجود نداشت. هر واقع هر کدام از بلاکچین ها همانند جزیره های دورافتاده ای بودند که نمی توانستند میان خود ارتباط برقرار کنند. پولکادات به دلیل ساختاری که دارد توانست این چالش مهم را حل کند. علاوه بر این مزیت، باید به ویژگی هایی همچون امکان ارتقای شبکه بدون هاردفورک و مقیاس پذیری بالای پولکادات نیز اشاره کرد.

مزایا و معایب خرید پولکادات

  •  از آنجایی که پولکادات نسبت به سایر رمز ارزها می تواند در نوسانات شدید بازار جایگاه خود را حفظ کند به این نتیجه می رسیم که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. توجه داشته باشید که رقبای پولکادات شامل کاسموس، تزوس و ترون می باشد.
  •  قابلیت ایجاد ارتباط میان بلاکچین های مختلف ( پاراچین ) از مهم ترین مزایای پولکادات محسوب می شود و وجه تمایز زیادی با رقبای خود دارد.
  •  از ویژگی های پولکادات می توان به کارمزد معاملات کم، امکان ارتقای بلاکچین، امنیت بالای شبکه موجب شده که آینده ای درخشان برای این رمز ارز قائل باشیم و نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.

تاثیر ریسک پذیری بر انتخاب!

قطعا می دانید که بازار ارز دیجیتال جزو بازارهای مالی ریسک پذیر می باشد. از آنجایی که عمر این بازار در مقایسه با بورس و فارکس کم است، نوسانات شدید برای آن طبیعی است. هر چه عمق بازار بیشتر باشد شاهد کاهش نوسانات و ثابت بیشتری خواهیم بود. اگر می خواهید بعد از پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ، اقدام به خرید کنید باید پول خود را به چند رمز ارز مختلف اختصاص دهید. زیرا قراردادن تمام تخم مرغ ها در یک سبد، نتیجه ای به جزو پشیمانی نخواهد داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *