بیت کوین کش چیست
فهرست مطالب

خرید بیت کوین کش

بیت کوین کش چیست ؟ بیت کوین کش که از نماد اختصاری BCH برخوردار است جزو رمز ارزهای نسبتا جدید به حساب می آید که در مدت زمانی کوتاه توانست به رتبه خوبی در بازار دست پیدا کند. در حال حاضر این رمز ارز جزو گزینه های سرمایه گذاری برای بسیاری از افراد شناخته می شود. در این مطلب علاوه بر آنکه خواهیم گفت بیت کوین کش چیست به بررسی خرید بیت کوین کش و سایر جوانب آن نیز می پردازیم.

ارتباط بیت کوین کش با بیت کوین چیست ؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم که بیت کوین کش چیست باید اشاره ای به فورک های بیت کوین داشته باشیم. بیت کوین کش به عنوان یک انشعاب از بیت کوین شناخته می شود و در حال حاضر ارزشمندترین فورک آن است. این کوین تلاش کرده که سرعت بیشتر و کارمزد پایین تری نسبت به بیت کوین داشته باشد.

بیت کوین کش

بلاک هایی که در شبکه بیت کوین کش وجود دارند از ابعاد بزرگ تری برخوردار هستند و همین امر سبب می شود که تراکنش های بیشتری را پشتیبانی کنند. ساختار این رمز ارز از نوع همتا به همتا می باشد و جزو کوین های غیرمتمرکز است. هدف اصلی از ساخت آن، رفع اشکالات موجود در شبکه بیت کوین از جمله سرعت کم، کارمزدهای بالا و … بود. در حال حاضر امکان خرید بیت کوین کش در صرافی رمز ارز وجود دارد.

منظور از هارد فورک چیست؟

در بخش قبل اشاره ای به واژه هارد فورک کردیم. اگر جزو تازه واردین بازار باشید احتمالا با این مفهوم آشنا نیستید. بدین منظور قصد داریم هارد فورک را به زبان ساده شرح دهیم و بگوییم که منظور از هارد فورک بودن بیت کوین کش چیست ؟ در شبکه بیت کوین، سرعت انجام تراکنش ها کم بود و این امر سبب افزایش کارمزدها می شد. از آنجایی که پروتکل های مبتنی بر شبکه بلاکچین، قابل تغییر نیستند مجبور به بروزرسانی آن ها هستیم. روش هایی که برای بروزرسانی بلاکچین وجود دارد شامل سافت فورک و هارد فورک است.

خرید بیت کوین بدون کارمزد در صرافی افراتتر

برای بروزرسانی پروتکل بلاکچین به روش سافت فورک، راهی به جز اجرای آن بر روی نسخه های قدیمی نبود. به همین دلیل اجرای این روش مخالفان زیادی داشت. سپس روش هارد فورک به عنوان راه حل نهایی انتخاب شد. در هارد فورک نیازی به اجرای آن بر روی نسخه های قدیمی نیست. بلکه تغییرات بنیادی در بلاکچین ایجاد می کند که با نسخه های قدیمی سازگاری ندارد. بر همین اساس، کاربران برای مشارکت در شبکه باید نسخه خود را ارتقا دهند. علاوه بر آن باید یک رمز ارز جدید در همان شبکه بلاکچین خلق شود تا بتواند تغییرات جدید را پشتیبانی کند. هارد فورک بیت کوین نیز یک رمز ارز جدید به نام بیت کوین کش را خلق کرد تا بتواند سرعت را افزایش دهد. به نحوی که در هر ثانیه 30 الی 60 تراکنش بیشتر شود.

تاریخچه بیت کوین کش چیست ؟

هارد فورک بیت کوین یعنی بیت کوین کش در سال 2017 ایجاد شد. در آن سال محدودیت بلاک های شبکه بیت کوین به 1 مگابایت رسیده بود و هزینه تراکنش ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده بود. همچنین سرعت آن ها نیز با کاهش قابل ملاحظه ای همراه شده بود. تنها راهکاری که برای رفع مشکل وجود داشت ایجاد یک هارد فورک بود. بیت کوین کش در سال 2017 میلادی توسط مدیر اجرایی بیت کوین یعنی راجر ور ایجاد شد و حجم بلاک ها تا 8 مگابایت افزایش یافت.

bitcoin cash

الگوریتم بیت کوین کش

اکنون که به خوبی متوجه شدیم بیت کوین کش چیست باید اشاره ای به الگوریتم یا مکانیزم آن داشته باشیم. این رمز ارز که بلاکچین مخصوص به خود را دارد از الگوریتم اثبات کار پیروی می کند. این الگوریتم کمک زیادی به امنیت شبکه می کند و امکان استخراج آن را نیز فراهم می آورد. زمانی که برای ایجاد بلاک جدید در بلاکچین بیت کوین کش وجود دارد به میزان سختی آن مرتبط است.
هر چه توان محاسباتی و قدرت ماینرها افزایش پیدا کند مسلما سختی استخراج نیز بیشتر خواهد شد تا بتوانیم میانگین زمان ایجاد یک بلاک در بلاکچین را ثابت نگه داریم. اگر مطلب قبلی وب سایت تحت عنوان ” سختی شبکه بیت کوین ” را مطالعه کرده باشید به خوبی با این مفهوم آشنایی خواهید داشت. اگر شبکه بلاکچین فاقد سختی باشد روند استخراج و تولید رمز ارزها افزایش پیدا می کند و ما شاهد تولید سکه های زیاد اما بی ارزش خواهیم بود.

سختی شبکه بیت کوین کش

وضعیت سختی بیت کوین کش چیست ؟ در ابتدا بلاک هایی که در شبکه بیت کوین کش تولید می شدند به 10 دقیقه زمان نیاز داشتند. اما تیم توسعه دهنده بعد از بررسی های لازم به این نتیجه رسید که باید روند را تغییر دهد تا انگیزه بیشتری در ماینرها ایجاد شود. به همین دلیل از الگوریتمی به نام EDA ( الگوریتم تنظیم سختی اضطراری ) استفاده کردند. نحوه کار این الگوریتم به این شکل است که اگر زمان استخراج 6 بلاک در بلاکچین از 12 ساعت بیشتر شود، میزان سختی استخراج تا 20% کاهش پیدا می کند.

بیت کوین کش چیست

لازم به ذکر است که تنظیمات EDA باعث بروز اختلالاتی در سختی استخراج شد و سبب شد که بیت کوین کش خیلی جلوتر از بیت کوین حرکت کند. تیم توسعه دهنده برای رفع این مشکل تغییراتی را در EDA ایجاد کردند. به نحوی که الگوریتم بعد از ایجاد هر بلاک، سختی استخراج را به طور خودکار تنظیم می کرد.

کاربرد بیت کوین کش چیست ؟

  •  ارسال و دریافت بدون واسطه از مهم ترین کاربردهای بیت کوین کش به شمار می رود. شما می توانید این رمز ارز را با پرداخت کارمزد بسیار کم، از یک فرد به فرد دیگری ارسال کنید و هیچ نیازی به نهاد سوم مانند بانک نداشته باشید.
  •  همان طور که بیت کوین روشی برای پرداخت به شمار می رود بیت کوین کش نیز همین ویژگی را دارد. از آنجایی که بیت کوین کش نسبت به بیت کوین مقداری جدیدتر است هنوز به طور کامل و کافی مورد پذیرش قرار نگرفته است.
  •  قیمت بیت کوین کش همانند سایر ارزهای دیجیتال درگیر نوسان می شود. کسانی که به دنبال کسب سود از این نوسانات هستند می توانند خرید و فروش بیت کوین کش را انجام دهند.
5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *