خرید بیت کوین و تاثیر تصمیم تسلا بر آن
فهرست مطالب

خرید بیت کوین و تاثیر تصمیم تسلا بر آن

تاثیر تصمیم تسلا بر بیت کوین انکارناپذیر است. کمپانی تسلا یکی از بزرگ ترین کمپانی های خودروسازی در جهان که به واسطه فردی به نام ایلان ماسک مدیریت می شود نقش مهمی بر قیمت بیت کوین داشته و دارد. در این مطلب قصد داریم به جوانب مهم این موضوع بپردازیم و خرید بیت کوین و تاثیر تصمیم تسلا بر آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

کمپانی تسلا

بهتر است قبل از آنکه به تاثیر تصمیم تسلا بر بیت کوین بپردازیم اشاره ای به کمپانی تسلا و تاریخچه آن داشته باشیم. در روزهایی که بازار ارز دیجیتال اوج گرفته بیشتر از قبل شاهد شنیدن نام تسلا و ایلان ماسک هستیم. کمپانی تسلا یکی از بزرگ ترین و قدرتمندترین کمپانی های خودروسازی در جهان می باشد که توسط فردی نام آشنا به نام ایلان ماسک مدیریت می شود. ایلان ماسک موسس کمپانی تسلا نیست. بلکه موسسان آن کارآفرینانی به نام مارک تارپنینگ و مارتین ابرهارد بودند که در سال 2003 آن را تاسیس کردند.
این کمپانی از سال 2003 الی 2017 به نام تسلا موتورز فعالیت می کرد که محصولات آن شامل خودروهای برقی، باتری های ماشین و پنل های خورشیدی بود. در مدت اخیر شاهد فعالیت تسلا در بازار ارز دیجیتال بودیم. برخی از این تحرکات مربوط به رمز ارز دوج کوین بود که اعلام شد شرکت تسلا پرداخت با دوج کوین را پذیرفته و افراد در سرتاسر جهان می توانند محصولات این کمپانی را با دوج کوین خریداری کنند.

تاثیر تصمیم تسلا بر بیت کوین
همان طور که اشاره کردیم شرکت تسلا در سال 2003 توسط دو نفر کارآفرین تاسیس شد که هدف آن ها اثبات رانندگی بهتر با خودروهای برقی بود. در حال حاضر این کمپانی علاوه بر تولید وسایل نقلیه برقی، محصولات مرتبط با ذخیره سازی و تولید انرژی پاک را نیز انجام می دهد.

تسلا و بیت کوین

شرکت تسلا در سه ماه ابتدایی سال 2021 میلادی، با خرید بیت کوین، وارد سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال شد و این رمز ارز را به عنوان یک روش پرداخت در نظر گرفت و افراد زیادی تاکنون توانسته اند با پرداخت بیت کوین به این شرکت، محصولات آن را خریداری کنند. پس از گذشت مدتی شاهد انتقاد برخی از فعالان محیط زیست به این اقدام تسلا بودیم. زیرا فعالان محیط زیست بر این باور بودند که استخراج بیت کوین با الگوریتم اثبات کار تاثیر بسیار نامطلوبی بر اکوسیستم دارد و منجر به نابودی آن می شود.

برای فروش بیت کوین با ما در ارتباط باشید

به دنبال این انتقاد، کمپانی تسلا از حمایت بیت کوین دست کشید و آن را از روش های پرداخت خود حذف کرد. جالب است بدانید که در ماه ژوئن 2021 ایلان ماسک که مدیر عامل تسلا می باشد اعلام کرد که هر گاه بیت کوین توانست نیمی از هش ریت خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کند آن را به عنوان یکی روش پرداخت در نظر خواهد گرفت. طبق اخباری که اخیرا شاهد آن هستیم ظاهرا تسلا قصد دارد رمز ارز دوج کوین را به عنوان یک روش پرداخت معرفی کند.

در خصوص تاثیر تصمیم تسلا بر بیت کوین باید بگوییم که ایلان ماسک نه تنها مدیر عامل شرکت تسلا می باشد بلکه یکی از ثروتمندان و افراد تاثیرگذار در جهان است که هر صحبت، توئیت یا خبری درباره او می تواند بازار ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در بازار ارز دیجیتال فعالیت دارند حتما تا کنون با این موضوع مواجه شده اید که انتشار یک توئیت از جانب ایلان ماسک راجع به بیت کوین یا آینده ارز دیجیتال، تاثیر مستقیمی بر شرایط بازار می گذارد.

نظر کارشناسان درباره تاثیرات تسلا بر بیت کوین

پس از آنکه به تاثیر تصمیم تسلا بر بیت کوین اشاره کردیم نوبت به این می رسد که به نظرات کارشناسان در این حوزه نیز بپردازیم. معمولا فعالان بازار رمز ارز، به طور دائم آخرین اخبار را بررسی می کنند. یکی از آخرین اخبار، فروش تعدادی بیت کوین توسط ایلان ماسک بوده است. بیت کوین یکی از اصلی ترین دارایی های ایلان ماسک محسوب می شود. پس از آنکه بیت کوین به سقف تاریخی خود رسید خبری مبنی بر فروش بخشی از دارایی های ایلان ماسک به گوش رسید و همین خبر کافی بود که بازار به یکباره شرایط نزولی را تجربه کند. قبل از آن بازار در شرایط صعودی و ایده آل بود.

تاثیر تصمیم تسلا بر بیت کوین

یکی از کارشناسان به نام مارکوس تیلن، مدیر ارشد سرمایه گذاری IDEG بیان کرده که هدف ایلان ماسک از فروش بخشی از دارایی های خود، ایجاد نوسان در بازار بوده است. در غیر این صورت او تمام دارایی های خود را به فروش می رساند و باعث سقوط کامل بیت کوین می شد.

یکی دیگر از کارشناسان حوزه رمز ارز به نام کایلی پرسل کارشناس معاملات سهام بیان کرده که وضعیت بازار ارز دیجیتال در حال بهبودی است و نشانه هایی از سقوط بیت کوین مشاهده نمی شود. اغلب شرکت های بزرگ حق دارند بخشی از دارایی های خود مانند ارز دیجیتال را به ارز فیات تبدیل کنند تا آن را نوسانات احتمالی بازار در امان نگاه دارند. جهان در شرایط رکود اقتصادی به سر می برد و سرمایه گذاران به دنبال افزایش نقدینگی هستند.

کلام آخر !

تاثیر تصمیم تسلا بر بیت کوین را با یکدیگر بررسی کردیم و متوجه شدیم که تصمیم به خرید یا فروش بیت کوین توسط این کمپانی یا مدیر عامل او، تاثیر مستقیمی بر روند بازار می گذارد. زیرا سایر رمز ارزها نیز تحت تاثیر بیت کوین هستند و افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین می تواند بازار را صعودی یا نزولی کند. در حال حاضر کمپانی تسلا 75% از دارایی بیت کوین خود را فروخته اما هنوز 25% را در اختیار دارد.

تاثیر تصمیم تسلا بر بیت کوین

اگر شما هم به دنبال خرید بیت کوین، فروش بیت کوین، خرید تتر یا سایر ارزهای دیجیتال هستید و می خواهید که عملکرد کمپانی تسلا یا ایلان ماسک را سرلوحه معاملات خود قرار دهید می توانید با ثبت نام در صرافی رمز ارز، معاملات خود را انجام دهید. در صرافی رمز ارز می توانید قیمت بیت کوین، قیمت تتر و … را به شکل آنلاین بررسی کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *