خرید تتر یا بیت کوین
فهرست مطالب

خرید تتر یا بیت کوین

خرید تتر یا بیت کوین و تفاوت آنها در بلاکچین، قیمت، کاربرد و … می باشد که در این مطلب به طور مفصل به هر کدام از این موارد می پردازیم. از آنجایی که بیت کوین دارای بلاکچین اختصاصی می باشد کوین محسوب می شود اما تتر نوعی توکن است زیرا فاقد بلاکچین اختصاصی است. توصیه می کنیم بعد از شناخت تفاوت تتر و بیت کوین، در هر دو ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید و استراتژی معاملاتی خود را انتخاب کنید.

بیت کوین یا تتر ؟

بعد از آگاهی از تفاوت در خرید تتر یا بیت کوین، هیچ محدودیتی در سرمایه گذاری نخواهید داشت و می توانید هر کدام از این ارزهای دیجیتال را خریداری کرده و با هدف کسب سود نگهداری کنید. احتمالا مهم ترین تفاوت تتر و بیت کوین در ذهن شما، قیمت آن هاست. قیمت تتر ثابت است به همین دلیل استیبل کوین محسوب می شود. اما قیمت بیت کوین متغیر است و می توان از آن نوسان گرفت. در واقع می توان گفت که تفاوت ارز دیجیتال تتر و بیت کوین فقط در قیمت آن ها نیست. بلکه در کاربرد، دامیننس، بلاکچین و .. نیز می باشد.

تفاوت تتر و بیت کوین

 در این مطلب ابتدا اشاره ای به تعریف تتر و بیت کوین می کنیم و ویژگی های هر کدام را مورد ارزیابی قرار می دهیم. سپس تفاوت آن ها را ذکر می کنیم. لازم به ذکر است که این دو ارز دیجیتال علاوه بر تفاوت، دارای شباهت زیادی نیز می باشند. به طور مثال هر دوی آن ها از فناوری بلاکچین برخوردار هستند اما سازوکار آن ها با یکدیگر متفاوت است.

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین چیست؟ بیت کوین مشهورترین ارز دیجیتال در بازار کریپتو کارنسی می باشد که در ژانویه 2009 توسط فرد یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. بسیاری از افراد می پرسند که چرا خالق بیت کوین ناشناس باقی مانده است؟ در پاسخ باید بگوییم که بیت کوین آینده سیستم اقتصادی در جهان است و تاکنون توانسته بخش عمده ای از نظام اقتصادی و بانکداری را به نفع خود تغییر دهد. قطعا ناشناس ماندن خالق بیت کوین، به حفظ جان او کمک کرده است و افرادی که منافعشان به خطر افتاده نمی توانند به او آسیبی برسانند تا بیت کوین نابود شود !
بیت کوین ارز دیجیتال غیر متمرکز محسوب می شود که کارمزد تراکنش های آن نسبت به پرداخت های سنتی کمتر است. این ارز دیجیتال توسط مراجع متمرکز مانند بانک ها، سیاست ها، قوانین و … کنترل نمی شود و از سیستم رمزنگاری برای حفظ امنیت استفاده می کند. بیت کوین نوعی پول غیرفیزیکی است که قابل لمس نیست. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را در خصوص تفاوت پول الکترونیکی و پول دیجیتالی مطالعه کرده باشید به خوبی با این موضوع آشنایی دارید.
در خصوص خرید تتر یا بیت کوین باید بگوییم که بیت کوین جزو ارزهایی است که قیمت ثابتی ندارد و معامله گران می توانند به راحتی از نوسانات قیمتی و خرید بیتکوین کسب سود کنند. البته هولدرها و افرادی که سرمایه خود را به طور بلندمدت نگهداری می کنند بیشترین سود را از تغییر قیمت می برند. به طور مثال اگر شما در سال 2009 که قیمت بیت کوین کمتر از 1 سنت بود اقدام به خرید و نگهداری آن می کردید امروز می توانستید آن را با قیمتی بیشتر از 60 هزار دلار به فروش برسانید.

خرید و فروش بیت کوین را در افراتتر به آسانی انجام دهید

تتر چیست ؟

در خصوصخرید تتر یا بیت کوین باید در ابتدا بگوییم که تتر چیست ؟ تتر استیبل کوین محسوب می شود. زیرا قیمت آن از قیمت دلار آمریکا پیروی می کند و نوسان زیادی ندارد. استیبل کوین های متعددی در بازار ارز دیجیتال وجود دارند اما تتر جزو محبوب ترین آن هاست. تتر بلاکچین اختصاصی ندارد و به همین دلیل توکن محسوب می شود. تراکنش های آن ساده، ارزان و سریع انجام می شود. جالب است بدانید که پشتوانه تتر، دلار امریکاست و همین موضوع باعث ثابت ماندن قیمت آن شده است.
قطعا می دانید که معاملات در بازار فارکس و استوک توسط تتر انجام می شوند. به همین علت می توانید به راحتی از این رمز ارز برای انجام تراکنش های خود استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید ارزش دارایی شما در طول زمان حفظ شود می توانید با خرید تتر و انتقال آن به کیف پول شخصی این کار را انجام دهید.

تفاوت تتر و بیت کوین

مقایسه و تفاوت در خرید تتر یا بیت کوین

پس از آنکه با هر کدام از این ارزهای دیجیتال آشنا شدید نوبت به مقایسه و بیان تفاوت خرید تتر یا بیت کوین می رسد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی دانید کدام گزینه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید ادامه مطلب می تواند برای شما مفید واقع شود.

  • تتر دارای بلاکچین اختصاصی نیست اما بیت کوین از بلاکچین اختصاصی برخوردار است و کوین محسوب می شود.
  • تراکنش های تتر از کارمزد کمتری نسبت به تراکنش های بیت کوین برخوردار است.
  • قیمت تتر تقریبا ثابت و به دور از نوسانات معمول بازار است. اما قیمت بیت کوین دائما در حال نوسان می باشد و دامیننس بیت کوین بیشتر از دامیننس تتر است. منظور از دامیننس، میزان تسلط ارز دیجیتال در بازار است.
  • عرضه ارز دیجیتال تتر نامحدود است. اما عرضه بیت کوین محدود به 21 میلیون سکه است که تا کنون 18 میلیون سکه آن استخراج شده است. از آنجایی که بلاکچین بیت کوین دائما گسترده و وسیع می شود 3 میلیون سکه باقی مانده تا سال 2140 میلادی استخراج خواهد شد.
  • استخراج بیت کوین با ماینر یا دستگاه ASIC امکان پذیر است. اما قابلیت استخراج تتر وجود ندارد.

تفاوت تتر و بیت کوین

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *