خرید تتر یا ترون
فهرست مطالب

خرید تتر یا ترون

مهم ترین تفاوت در خرید تتر یا ترون این است که ترون کوین و تتر توکن است. به این معنا که ترون دارای یک بلاکچین مستقل می باشد اما تتر بر بستر سایر بلاکچین ها راه اندازی شده است. معمولا سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال بر سردو راهی قرار می گیرند و نمی دانند که کدام گزینه برای سرمایه گذاری بهتر است. در این مطلب قصد داریم به بررسی خرید تتر یا ترون و تفاوت های آنها بپردازیم تا شما بتوانید تصمیم بهتری در حوزه سرمایه گذاری بگیرید. اما واقعیت این است که خرید یا فروش ارز دیجیتال بر اساس استراتژی معاملاتی و شخصی انجام می شود.

خرید تتر یا ترون چه تفاوتی دارد

ترون یا تتر

در خصوص خرید تتر یا ترون باید بگوییم که تتر از پشتوانه دلار امریکا برخوردار است و برای افرادی که روحیه ریسک گریز دارند و نمی خواهند درگیر نوسانات بازار شوند گزینه مناسبی محسوب می شود. قیمت تتر تقریبا ثابت و کم نوسان است. اما ترون یکی از کوین هایی است که دچار نوسانات معمول بازار است و خرید آن برای افرادی توصیه می شود که ریسک پذیر هستند و می خواهند از کاهش و افزایش قیمت کسب سود کنند. تفاوت در خرید تتر یا ترون در نوع بلاکچین آن ها نیز می باشد. تتر یک توکن و ترون یک کوین می باشد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که تفاوت توکن و کوین چیست.

هدف اصلی از خرید ارز دیجیتال، کسب سود است اما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی با پیچ و خم هایی که بر سر راه وجود دارد آشنا شوید و سپس سرمایه گذاری خود را انجام دهید. در حال حاضر بیش از چند هزار ارز دیجیتال در بازار وجود دارد که خرید برخی از آن ها توصیه نمی شود. اما خرید برخی دیگر مانند بیت کوین، اتریوم، تتر، ترون اکیدا توصیه می شود. زیرا کسب سود در طول زمان حتمی است.

برای اطلاع از قیمت تتر با ما در ارتباط باشید

بلاکچین تتر و ترون

ترون در ابتدای معرفی، بر بستر بیت کوین بود. اما امروزه دارای یک بلاکچین جداگانه است. اما تتر نه تنها بلاکچین جداگانه ای ندارد بلکه بر روی چند بلاکچین به طور همزمان اجرا می شود که مشهورترین آن ها بلاکچین اتریوم می باشد. متاسفانه هزینه گس در اتریوم بسیار بالاست و در بسیاری از مواقع از بلاکچین های جایگزین آن استفاده می شود. بلاکچین ترون این امکان را به توسعه دهندگان می دهد که توکن ها را با استاندارد TRC-20 ایجاد کنند.

این توکن ها شباهت زیادی به توکن های شبکه اتریوم دارند. ترون که با نام اختصاری TRX شناخته می شود دارای پروتکل بلاکچین متن باز می باشد که هدف اصلی آن توسعه نسل بعدی شبکه های اجتماعی است. تتر و ترون هر دو قابلیت تبدیل به سایر ارزهای دیجیتال را دارند و می توان از آن ها به عنوان یک گزینه ایده آل برای سرمایه گذاری نام برد. در ادامه مطلب بیشتر با خرید تتر یا ترون آشنا خواهیم شد.

تفاوت تتر و ترون

تتر چیست ؟

تتر چیست ؟ هدف اصلی از خلق تتر یا USDT، تلاش برای برقراری ارتباط میان فیات و ارزهای دیجیتال است. در ابتدای معرفی تتر، اعلام شد که ارزش هر تتر برابر با 1 دلار امریکاست و از اینجا نشان داده شد که پشتوانه تتر، دلار امریکا می باشد. جالب است بدانید که در سال 2019 پروژه تتر اعلام کرد که ایده پشتیبانی دلار کذب است. از آن زمان قیمت هر دلار به میزان ۱٫۰۰۰۰۶۵۴۶ تتر کاهش پیدا کرد. اما همچنان می توان گفت که همچنان ارز تتر یک دارایی ضد تورمی محسوب می شود که می تواند از دارایی افراد در برابر نوسانات محافظت کند.

ترون چیست ؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید تتر یا ترون باید بگوییم که ترون نوعی سیستم عامل متمرکز می باشد که مبتنی بر بلاکچین است. این کوین توسط بنیاد ترون توسعه پیدا کرد و در سال 2017 راه اندازی شود. در ابتدای راه اندازی، توکن های ترون یا TRX بر بستر بلاکچین های دیگر فعالیت می کرد اما یکسال بعد تمام توکن ها به بلاکچین اختصاصی منتقل شد. هدف اصلی از خلق ترون، ارائه حقوق مالکیت کامل به سازندگان محتوای دیجیتال بود تا بتواند به آن ها پاداش های بیشتر از طریق دعوت مصرکنندگان محتوا بدهد.

خرید تتر یا ترون

معایب تتر

پس از آنکه به بررسی خرید تتر یا ترون پرداختیم نوبت به این می رسد که اشاره ای به معایب این دو داشته باشیم. یکی از معایب ارز دیجیتال تتر این است که به طور قطعی پشتوانه آن معلوم نیست. زیرا در سال های گذشته پشتوانه دلار امریکا را تکذیب کرد. شرکت Tether Limited حدود 70% از توکن ها را به صورت وثیقه در اختیار دارد. 

علاوه بر آن شرکت بیان می کند که تتر گزینه ای برای پرداخت نیست. با وجود تمام معایبی که در خصوص این رمز ارز وجود دارد می توان آن را گزینه ای محبوب برای سرمایه گذاران قلمداد کرد. از دیگر معایبی که متوجه این رمز ارز می باشد عدم تمرکز نامشخص و عدم قابلیت استخراج تتر است. همان طور که می دانید بهترین رمز ارز برای استخراج بیت کوین می باشد که توسط دستگاه ASIC قابل انجام است.

معایب ترون

ترون نیز همانند تتر دارای معایبی می باشد. یکی از معایب آن عرضه بسیار و حدود 100 میلیارد توکنی آن است. ترون قابل استخراج نیست و و حدود 35 میلیارد توکن آن در یک کیف پول ذخیره می شوند. اگر تمام توکن ها به یکباره به بازار عرضه شوند نرخ ارز به صفر می رسد. از دیگر معایبی که در خصوص این رمز ارز وجود دارد استفاده از الگوریتم DpoS است. این الگوریتم دارای مزایای زیادی است اما از طرف دیگر نمی توان آن را یک پروژه غیرمتمرکز نامید.

 زیرا تصمیمات آن به واسطه 27 ابرگره اخذ می شود. نکته ای که در خصوص ارز دیجیتال ترون وجود دارد این است که در ابتدای معرفی معلوم شد که بخشی از وایت پیپر آن از وایت پیپر یک ارز دیجیتال مشهور سرقت شده است که این موضوع تا حدی به اعتبار آن خدشه وارد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *