خرید تتر یا دای
فهرست مطالب

خرید تتر یا دای

افرادی که با خرید تتر یا دای و تفاوت آنها آشنا هستند به خوبی می دانند که دای همانند تتر یک استیبل کوین محسوب می شود که رقابت نزدیکی با آن دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با جوانب مختلف در خرید تتر یا دای و تفاوت آنها آشنا کنیم و ویژگی های هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

تفاوت تتر و دای

تفاوت استیبل کوین ها

قبل از آنکه به خرید تتر یا دای بپردازیم به این نکته اشاره می کنیم که اغلب افراد صرفا تتر را به عنوان استیبل کوین می شناسند و برای دور ماندن از نوسانات بازار به دنبال خرید تتر و نگهداری طولانی مدت آن می روند. این موضوع صحیح است که قیمت تتر تقریبا ثابت می باشد اما به جز آن استیبل کوین های دیگری مانند دای نیز وجود دارند که رقابت نزدیکی با تتر دارند. پس از آنکه با تفاوت خرید تتر یا دای آشنا شدید می توانید هر دوی آن ها را در صرافی رمز ارز خریداری کنید.

اگر به اطلاعات بیشتری در خصوص تتر لازم دارید پیشنهاد می کنیم مقاله با عنوان “تتر چیست” را مطالعه بفرمایید.

بدون کارمزد تتر را از صرافی افراتتر بخرید

استیبل کوین دای چیست ؟

ارز دیجیتال دای DAI یکی از ارزهای غیرمتمرکز است که پشتوانه آن وثیقه می باشد. این رمز ارز تلاش می کند که با قفل کردن سایر دارایی های دیجیتال در قراردادها، ارزش خود را به طور برابر با دلار امریکا حفظ کند. این رمز ارز محصول نرم افزار منبع باز به نام ” مارکت پروتکل ” می باشد که بر روی بلاکچین اتریوم راه اندازی شده است. 

ارز دیجیتال DAI ارزش خود را به واسطه بدهی های وصول شده به اتریوم حفظ می کند. نه تنها ارز دای بلکه بسیاری از ارزهای دیجیتال بر بروی بلاکچین اتریوم راه اندازی شده اند. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که اگر یک رمز ارز دارای بلاکچین مستقل باشد کوین نامیده می شود و اگر بر روی سایر بلاکچین ها اجرا شود توکن نام دارد.

خرید تتر و دای چه تفاوتی دارد

استیبل کوین تتر چیست ؟

تتر چیست ؟ تتر یکی ارزهای دیجیتال است که توسط دلار امریکا پشتیبانی و حمایت می شود. به این معنا که دلار کاغذی موجود در موسسات مالی به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار می گیرند تا بتوان ارزش تتر را حفظ کرد. این موضوع باعث شده تا ارزش آن به صورت یک به یک با دلار امریکا باشد و از قیمت ثابتی برخوردار باشد. ثبات قیمت در تتر باعث شده که هولدرها و افرادی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می کنند این رمز ارز را خریداری کنند و بعد از انتقال به کیف پول شخصی مانند کیف پول تراست والت، کیف پول متاماسک، کیف پول کوینومی و نگهداری طولانی مدت آن کسب سود کنند.

ویژگی های ارز دای

نوسانات کم

ارز DAI به عنوان دومین استیبل کوین در بازار محسوب می شود که دارای ویژگی های منحصر به فردی است. این رمز ارز دارای قیمت تقریبا ثابت و به دور از نوسان می باشد و مهم ترین دلیل محبوبیت آن راه اندازی بر بستر اتریوم است. نقدینگی ارز دیجیتال دای توسط اتریوم تضمین شده است که این امر توانسته کمک زیادی به استقلال این رمز ارز کند. معامله گران می توانند این ارز را بر اساس میزان بودجه خود از صرافی ها تهیه کنند.

اکوسیستم پیشرفته

در خصوص خرید تتر یا دای باید اشاره ای به اکوسیستم پیشرفته دای داشته باشیم. این رمز ارز در بیش از 400 پلتفرم مختلف از جمله دیفای، متاورس و … اجرا می شود که نشان دهنده اکوسیستم پیشرفته آن است. یکی از توصیه هایی که به معامله گران تازه وارد می کنیم این است که قبل از خرید هر رمز ارز، نگاهی به وب سایت کوین مارکت کپ داشته باشند.

 این وب سایت یکی از معتبرترین منابعی است که افراد می توانند در آن راجع به انواع ارز دیجیتال تحقیق کنند. مطالعه وایت پیپر ارزهای دیجیتال کمک زیادی به شما می کند تا بتوانید باارزش بودن یا فاقد ارزش بودن یک پروژه را تشخیص دهید.

عرضه محدود و افزایش تقاضا

مارکت پروتکل به نحوی عمل می کند که با انجام هر تراکنش MKR، توکن سوزی می شود. به همین دلیل تعداد توکن های در گردش محدود می شود و این امر می تواند علاوه بر حفظ ارزش، قیمت را ثابت نگه دارد و میزان تقاضا را افزایش دهد.

خرید تتر یا دای

ویژگی های ارز تتر

نخستین استیبل کوین

پس از آنکه به بررسی ویژگی های رمز ارز دای پرداختیم نوبت به این می رسد که به سراغ ارز دیجیتال تتر برویم. استیبل کوین تتر نخستین استیبل کوین در بازار با بیشترین مارکت کپ است. این رمز در طول زمان بیشترین مقدار ثبات را نشان داده و توانسته اعتماد معامله گران را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

بیشترین سهم در بازار

در خصوص خرید تتر یا دای باید بگوییم که سهم تتر در بازار بیش از 93% است. این موضوع سبب شده که تسلط کامل بر معاملات جفت ارزها را در بازار داشته باشد. در حال حاضر صرافی های بزرگ جهان مانند بایننس، جفت ارزهای تتر را برای انجام معاملات در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

پشتیبانی در اغلب صرافی ها

استیبل کوین تتر بر خلاف استیبل کوین دای در تمام صرافی های جهان پشتیبانی می شود و نخستین گزینه در معاملات جفت رمز ارز محسوب می شود. مشهورترین صرافی های جهان شامل بایننس، پنکک سواپ و .. می باشند.

کلام آخر !

به عنوان کلام آخر و نتیجه گیری از بحث خرید تتر یا دای باید بگوییم که نحوه پیدایش هر دو رمز ارز نیز با یکدیگر فرق می کند. همان طور که اشاره شد تتر با پشتوانه دلار امریکا وارد بازار شد و توسط چند صرافی و شرکت مالی بزرگ در جهان اداره می شود. اما ارز دیجیتال دای توسط هیچ نهاد یا فردی مدیریت نمی شود و هیچ نوع ارز فیات به عنوان پشتوانه آن وجود ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *