خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
فهرست مطالب

خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟

از نظر شما خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست ؟ سرمایه چه افرادی در معرض ریسک بیشتری قرار دارد؟ قطعا تمام بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال دارای ریسک های مختص به خود هستند که شما می توانید با استفاده از راهکارهایی، از سرمایه خود محافظت کنید. در این مطلب علاوه بر مطرح کردن خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، به ارائه شیوه هایی خواهیم پرداخت که به شما کمک می کند تا در این بازار دوام بیاورید و کسب سود کنید.

خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

با افزایش اطلاعات و آگاهی می توان برخی از خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را کاهش داد. اما واقعیت این است که نمی توان از تمام آن ها جان سالم بدر برد. به طور مثال زمانی که کل بازار دچار نوسان شدید می شود و یا قیمت رمز ارز توسط نهنگ ها تغییر می کند خطرات خاص خود را به همراه دارد. در سال های اخیر بازار ارز دیجیتال یکی از جذاب ترین بازارهای مالی برای افراد بوده است زیرا تعداد زیادی از معامله گران توانستند یک شبه ثروتمند شوند و سود نجومی کسب کنند. اگر می خواهید طولانی مدت در این بازار حضور داشته باشید و از خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال دور بمانید توصیه می کنیم به راهکارهایی که در این مطلب ارائه می شود خوب توجه کنید. توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی در انتخاب ارز دیجیتال دقت کنید.

در حال حاضر بیش از چند هزار ارز دیجیتال در بازار داریم که نام خیلی از آن ها را نشنیده اید. اما برخی از آن ها بسیار مشهور هستند که می توان به بیت کوین، اتریوم، تتر و .. اشاره کرد. قطعا معامله گرانی که دارایی خود را به شکل بلندمدت حفظ می کنند اقدام به خرید رمز ارزهای معتبر می کنند. آن ها با خرید بیت کوین، خرید تتر، خرید اتریوم و … از صرافی رمز ارز، آن ها به کیف پول شخصی منتقل می کنند و تا زمانی که سود مورد نظر را از آن ها کسب نکنند اقدام به فروش آن ها نخواهند کرد. اما معامله گرانی که تریدر هستند خرید یا فروش بیت کوین و سایر ارزها را بعد از کسب سود ناچیز انجام می دهند و ممکن است تعداد معاملات آن ها در طول روز بسیار زیاد باشد.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

از دست رفتن کلید خصوصی کیف پول شخصی

از مهم ترین خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال از دست رفتن کلید خصوصی کیف پول می باشد. همان طور که در مطالب گذشته اشاره کردیم تمام ارزهای دیجیتال در کیف پول دیجیتالی ذخیره و نگهداری می شوند و هر کدام از کیف پول ها دارای یک کلید خصوصی است که فقط دارنده کیف پول از آن مطلع می باشد. اگر کلید خصوصی به هر دلیلی از جمله گم شدن، به سرقت رفتن و … از دست برود دارایی شما به خطر خواهد افتاد و به جرات می توان گفت که ارزهای دیجیتال شما برای همیشه از دسترس خارج خواهد شد. زیرا اگر کلید خصوصی توسط شخص دیگری کشف شود می تواند به راحتی دارایی شما را نقد کند و یا به کیف پول خود منتقل کند.

کلید خصوصی کیف پول شخصی 12 رقم می باشد و باید کلمات بازیابی را در یک مکان امن نگهداری کنید. اکیدا توصیه می کنیم این 12 کلمه را در گوشی موبایل ذخیره نکنید زیرا با به سرقت رفتن یا گم شدن تلفن همراه، به سارق این اجازه را می دهید که به راحتی دارایی شما را از آن خود کند. یکی از راهکارهایی که بدین منظور وجود دارد استفاده از کیف پول های سخت افزاری مانند لجر نانو اس است. قبل از هر تصمیم گیری لازم است آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را سر لوحه کار خود قرار دهید.

خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

امکان ایجاد محدودیت در مقررات ارز دیجیتال

در حال حاضر در کشور ایران قانون شفافی در خصوص رمز ارزها وجود ندارد و مغایرت زیادی در این زمینه مشاهده می شود. زیرا برخی از نهادهای نظارتی دچار این نگرانی هستند که شاید بیت کوین و سایر رمز ارزهای مهم توسط سازمان های جاسوسی مورد سو استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل نه تنها کشور ایران بلکه در برخی از کشورهای دیگر این امکان وجود دارد که با اعمال محدودیت در قوانین ارز دیجیتال مواجه شویم و با چالش هایی نظیر حق دستیابی، نگهداری، مالکیت و … مواجه شویم. در بسیاری از کشورها از تتر به عنوان یک رمز ارز ثابت استفاده می کنند و بر روی آن سرمایه گذاری می کنند. زیرا قیمت تتر برابر با دلار امریکاست و به همین دلیل از نوسانات شدید بازار دور است.

کاهش سرعت شبکه

برخی از رمز ارزها مانند بیت کوین قابلیت استخراج دارند. در سال های گذشته استخراج بیت کوین با پردازنده، کارت گرافیک و … انجام می شد. اما امروزه دستگاه های ماینر به بازار آمده اند که سرعت استخراج بیت کوین را به مراتب افزایش داده اند. یکی از مشکلات یا خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال این است که اگر به سراغ استخراج آن رفته اید ممکن است با چالش هایی مانند کاهش سرعت شبکه مواجه شوید. همان طور که می دانید هر کدام از ماینرها یا کامپیوترهایی که به بلاکچین متصل می شوند به یک گره تبدیل می شوند.

این گره بلوک ها را تایید می کند. به هر کدام از ماینرهایی که در اضافه کردن یک بلاک به بلاکچین موفق عمل کرده باشند به طور اتوماتیک بیت کوین تعلق می گیرد که همان پاداش کار است. نکته مهمی که لازم به یادآوری است این می باشد که اگر پاداش برای حل مسائل، ایجاد بلوک های جدید یا هزینه معاملات کافی نباشد با کاهش سرعت مواجه می شویم. این موضوع در زمانی که با حجم بالایی از معاملات مواجه هستیم نیز رخ می دهد. در سال های گذشته برای تایید هر کدام از تراکنش های بیت کوین در شبکه به 10 دقیقه زمان نیاز داشتیم. اما اکنون شاهد افزایش سرعت در بسیاری از رمز ارزها هستیم که می توانند فرآیند مذکور را در کمتر از 1 دقیقه انجام دهند.

خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بلوکه شدن دارایی ایرانیان

متاسفانه کشور ما جزو کشورهایی است که تحریم می باشد و معامله گران ایرانی نمی توانند به راحتی در صرافی های خارجی ثبت نام و احراز هویت کنند. به همین دلیل بلوکه شدن دارایی های یکی از مهم ترین خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می باشد. به منظور رفع این خطر می توانید از صرافی های ایرانی استفاده کنید. اما لازم به ذکر است که نگهداری دارایی در کیف پول صرافی یکی دیگر از خطرات می باشد. حتما دارایی خود را به کیف پول شخصی از جمله تراست والت، متاماسک، کوینومی و … منتقل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *