دستگاه های استخراج ارز دیجیتال
فهرست مطالب

دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به چه صورت کار می‌کنند؟

دستگاه های استخراج ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارند و استخراج را تحت چه فرآیندی انجام می دهند؟ استخراج ارز دیجیتال به وسیله دستگاه هایی به نام ماینر انجام می شود. در سال های اخیر استفاده از این روش برای کسب درآمد بسیار باب شده و افراد زیادی به سراغ آن رفته اند. در این مطلب قصد داریم به بررسی شیوه کار دستگاه های استخراج ارز دیجیتال بپردازیم.

دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

تاریخچه استخراج ارز دیجیتال

بسیاری از افراد به جای خرید و فروش رمز ارز ترجیح می دهند با استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به کسب درآمد بپردازند. این دستگاه ها که ماینر نام دارند در مدل ها و ویژگی های متنوعی ساخته می شوند که باید قبل از شروع به کار، نسبت به آن ها آگاهی لازم را داشته باشید. این دستگاه ها بر بستر بلاکچین فعالیت می کنند. در سال های گذشته برای استخراج رمز ارزهایی مانند بیت کوین، از CPU کامپیوتر استفاده می شد. در آن سال ها رقابت برای استخراج بسیار کم بود و مفهومی به نام سختی استخراج وجود نداشت. اما امروزه که تعداد زیادی از افراد به سراغ این موضوع رفته اند میزان سختی استخراج بیت کوین افزایش یافته است.
پس از مدتی استخراج کنندگان رمزارزها به سراغ پردازنده های گرافیکی رفتند و از این طریق استخراج بیت کوین را آغاز کردند اما این شیوه هم دوام چندانی نداشت و به سرعت از چرخه رقابت حذف شد. بعد از آن شاهد طراحی و تولید مدارهای مجتمع دیجیتال برنامه پذیر به نام FPGA بودیم. این دستگاه های استخراج ارز دیجیتال قادر بودند توان محاسباتی را افزایش و میزان مصرف برق را بکاهند تا پاداش استخراج بالاتر برود. در این شرایط بود که نخستین موفقیت در صنعت استخراج بیت کوین رقم خورد و توانست چشم انداز خوبی را برای آینده این بازار به وجود آورد. در این دستگاه ها تراشه ای وجود داشت که علاوه بر افزایش بهره وری و کاهش مصرف برق، مسیر استخراج بیت کوین را بهبود بخشید و بعد از آن شاهد خلق مزارع ارزهای دیجیتال بودیم.

خرید بهترین دستگاه استخراج ارز با قیمت عالی

شیوه عملکرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال نیاز به توان محاسباتی بسیار زیادی نیاز دارد. به همین دلیل باید پردازش گرافیکی در ماینرها از ظرفیت بالایی برخوردار باشد. در استخراج شاهد تراکنش ها و ایجاد بلوک های جدید در بستر بلاکچین هستیم. استخراج کنندگان با محل محاسبات در این بستر و ایجاد بلوک های جدید، توکن هایی را به عنوان پاداش دریافت می کنند. میزان سودی که از دستگاه های استخراج رمز ارز دریافت می شود ارتباط مستقیمی با فرآیند مانینیگ، نرخ تبادل دستگاه و … دارد.

لازم به ذکر است که امروزه قیمت ارزهای دیجیتال نسبت به سال های نخست، افزایش چشمگیری داشته است. به همین دلیل قدرت پردازشی ماینرها نیز باید بالاتر برود. به روند استخراج بیت کوین توسط ماینر، توان پردازشی یا هش ریت گفته می شود. در هنگام خرید ماینر باید به میزان هش ریت آن توجه داشته باشید. دستگاه هایی که هش ریت بالاتری دارند توان پردازشی بیشتر و در نهایت برق مصرفی بالاتری نیز خواهند داشت. استخراج رمز ارز توسط ماینر در 7 مرحله انجام می شود که در ادامه به بررسی هر کدام از این مراحل می پردازیم.

دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

مرحله اول

در مرحله اول باید یک تراکنش از طریق رمزارزهای موجود در کیف پول کاربر انجام شود و توکن هایی را به شخص دیگر ارسال کند.

مرحله دوم

پس از انجام تراکنش از کیف پول، منتظر یک ماینر برای انتخاب خواهیم ماند. هنگامی که تراکنش توسط ماینر تایید شد به سراغ مرحله سوم می رویم.

مرحله سوم

بعد از آنکه ماینر تراکنش ها را تایید کرد آن ها را به شکل بلوک در می آورد. این بلاک ها با اطلاعاتی همچون امضای دیجیتال در شبکه قرار می گیرند. بعد از آن هر کدام از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال بلوک های مربوط به تراکنش های خود را ایجاد می کند و با توجه به تاریخچه بلاکچین، اجرای تراکنش را مورد ارزیابی قرار می دهد.

 پس از آنکه ارزیابی با موفقیت انجام شد تراکنش توسط دستگاه ماینر، معتبر تلقی می شود و آن را به بلاک می افزاید. به طور معمول ماینرها تراکنش هایی را در اولویت قرار می دهند که هزینه آن ها بیشتر است تا پاداش بالاتری برای آن ها فراهم کنند.

مرحله چهارم

دستگاه های استخراج بیت کوین بعد از انتخاب تراکنش و اضافه کردن آن به بلوک خود، بلوک های جدیدی را به بلوک های قبلی اضافه می کنند. پس از اضافه شدن این تراکنش ها، بلاک ها به امضا دیجیتالی احتیاج پیدا می کنند. در این مرحله دستگاه با قدرت هش ریت خود مسائل پیچیده ارزها را حل می کند. 

این مسائل که به هر بلاک مربوط می شود به قدری دشوار و پیچیده است که نیاز به انرژی و قدرت پردازش زیادی دارند. به همین دلیل است که میزان مصرف برق در دستگاه های ماینر بسیار زیاد است.

دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

مرحله پنجم

پس از گذراندن مرحله قبل نوبت به این می رسد که بلوک های ایجاد شده توسط ماینر برای سایر ماینرها نیز منتشر شود. اگر یک ماینر تواند اولین بلوک را برای خود ایجاد کند بلوک آن برای بقیه ماینرها انتشار پیدا خواهد کرد.

مرحله ششم

دستگاه های استخراج ارز دیجیتال بلوک های پخش شده را مورد ارزیابی قرار می دهند. اگر هش ریت خروجی با بلوک مطابقت داشت صحت امضای دیجیتال آن تایید می شود و سپس به شبکه بلاکچین می پیوندد. به این پروسه که تمام ماینرها به یک توافق جمعی می رسند الگوریتم اجماع گفته می شود.

مرحله هفتم

پس از آنکه بلوک به زنجیره اصلی بلاکچین اضافه شد تاییدیه آن انجام می شود و تغییر آن برای هکرها و اسکمرها بسیار سخت خواهد شد. در این مرحله پاداش به ماینری که نخستین امضای واحد شرایط را پیدا کرده است تعلق می گیرد. از آنجایی که شانس یافتن نخستین مقدر هش معتبر بسیار کم است استخرهای استخراج ارز دیجیتال وارد میدان می شوند تا این مشکل را رفع کنند. در استخرها  تمام ماینرها به یکدیگر متصل می شوند و استخر به نمایندگی از تمام آن ها، یک توان پردازشی قوی به امضای واجد شرایط دست پیدا می کند و هر کدام از ماینرها را به یک پاداش مشخص می رساند.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *