روش های ماینینگ
فهرست مطالب

آشنایی با روش های ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال

منظور از روش های ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال چیست؟ روز به روز بر تعداد افرادی که به حوز رمز ارزها علاقه نشان می دهند افزوده می شود. این حوزه توانسته درآمدهای نجومی برای افراد به وجود آورد و سرمایه آن ها را چند برابر کند. روش های ماینینگ بسیار متنوع هستند که در این مطلب به بررسی آن ها می پردازیم.

روش های ماینینگ

روش های ماینینگ

آیا با روش های ماینینگ و استخراج رمز ارزها آشنایی دارید؟ برخی از افراد تصور می کنند که تنها راه برای کسب درآمد از ارز دیجیتال، عضویت در صرافی رمز ارز و خرید و فروش بیت کوین است. در حالی که شما راه های متعددی برای کسب درآمد در اختیار دارید که می توان به استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک، ماینر، GPU ، استخر و … اشاره کرد. شما می توانید به سادگی و توسط یک دستگاه موبایل هوشمند نیز اقدام به استخراج بیت کوین کنید. اطلاع از روش استخراج ارز دیجیتال با گوشی برای بسیاری از افراد جذاب است. برای آشنایی با روش های ماینینگ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

استخراج ابری ارز دیجیتال

یکی از روش پرطرفدار برای استخراج رمز ارز، استفاده از روش ابری یا کلود ماینینگ می باشد. در این روش می توانید بدون زحمت، رمز ارز مورد نظر خود مانند بیت کوین را استخراج کنید. در این روش شما میزان معینی پول را به شرکت های ارائه دهنده این سرویس پرداخت می کنید و سپس دستگاه استخراج ابری رمز ارز که به نام rig شناخته می شود اجاره می کنید. این فرآیند به عنوان استخراج رمز ارز به شکل اجاره ای شناخته می شود و برای کسب درآمد نیازی به خرید بیت کوین و فروش آن، خرید تتر و … نخواهید داشت.
قطعا اجاره دستگاه rig در یک زمان محدود اعتبار دارد و در این زمان تمام درآمدهای کسب شده به کیف پول شما منتقل می شود. هزینه هایی مانند برق و نگهداری را باید از آن کسر کنید. معمولا شرکت های ارائه دهنده این سرویس از تجهیزات کلان و مزارع متعدد برخوردار هستند. منظور از مزارع، اتصال ده ها و صدها دستگاه rig به یکدیگر است که دارای عملکرد همزمان هستند. کلود ماینینگ یکی از روش های ماینینگ محبوب در جهان معرفی شده و دلیل اصلی در محبوبیت آن، عدم نیاز به پول زیاد برای خرید دستگاه ماینر است.
هنگامی که بخواهید استخراج ابری بیت کوین را انجام دهید دو گزینه مقابل شما قرار خواهد گرفت. یکی استخراج رایگان و دیگری استخراج پولی! بسیاری از افراد تمایل دارند به سراغ استخراج رایگان بیت کوین بروند اما باید توجه داشته باشید که در روش رایگان سرعت مانینیگ بسیار پایین تر از نوع پولی است و دارای قوانین و ضوابط مضاعف می باشد.

روش های ماینینگ

استخراج بیت کوین با CPU

از دیگر روش های ماینینگ می توان به استخراج ارز دیجیتال با CPU اشاره کرد. در این روش از پردازنده های کامپیوتر استفاده می شود. در سال های قبل این روش جزو روش های کاربردی و محبوب شناخته می شود اما هر چه بیشتر می گذرد افراد کمتری نسبت به آن تمایل نشان می دهند. زیرا روش های استخراج رمز ارز روز به روز از تنوع بالاتری برخوردار می شوند.
استخراج بیت کوین با CPU به شدت کند است و نمی توانید بر روی درآمد حاصل از آن حساب کنید. به همین دلیل این روش مقرون به صرفه نیست. علاوه بر آن باید هزینه گزافی بابت مصرف برق، سیستم های خنک کننده و … بپردازید. اگر بخواهید از سیستم های سرمایشی محلی مانند کولر گازی استفاده کنید شاید مقداری در هزینه های شما صرفه جویی شود.
شاید در اطراف خود افرادی را ببینید که هنوز هم استخراج بیت کوین را پردازنده کامپیوتر انجام می دهند و این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا این افراد هنوز از این روش استفاده می کنند؟ در پاسخ باید بگوییم که استخراج رمز ارز با پردازنده کامپیوتر بسیار آسان است و هر کسی می تواند با در اختیار داشتن یک کامپیوتر شخصی و چند برنامه ماینینگ آن را انجام دهد. لازم به ذکر است که به هیچ عنوان از لپ تاپ برای انجام این کار استفاده نکنید. زیرا لپ تاپ در عرض چند ساعت به شدت داغ می شود و ممکن است آسیب ببیند.

استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

استخراج بیت کوین با کارت گرافیک یکی دیگر از روش های ماینینگ در جهان شناخته می شود که از محبوبیت قابل قبولی برخوردار است. در این روش از یک مادر بورد، سیستم خنک کننده و چند عدد کارت گرافیک ( 2 الی 8 عدد ) استفاده می شود. معمولا استفاده از این روش هزینه ای حدود 3000 دلار نیاز دارد و برخی از افراد آن را نوعی سرمایه گذاری سنگین می دانند. اما اگر بخواهیم آن را با سایر روش های ماینینگ مقایسه کنیم باید بگوییم که سریع تر به سوددهی می رسد. بهره وری بالا و قیمت مناسب آن سبب محبوبیت روز افزون این روش شده است.

استخراج رمز ارز با ASIC

ای سیک ها ابزارهای مخصوصی هستند که به طور ویژه برای انجام استخراج ارز دیجیتال طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرند. ای سیک ها می توانند رمز ارزها را سریع تر از روش های قبلی استخراج کنند. به همین دلیل علاوه بر محبوبیت، از اعتبار زیادی نیز برخوردارند. از آنجایی که ای سیک ها بسیار قدرتمند هستند امکان رقابت کاربران را در روش های قبلی کاهش می دهد. به همین دلیل بسیاری از کاربران تمایلی به گسترش این دستگاه ها در بازار رمز ارز ندارند.
روش های ماینینگ

کلام آخر !

حتما تا کنون این سوال برای شما به وجود آمده که کدام روش را انتخاب کنیم؟ در پاسخ باید به این نکته اشاره کنیم که چقدر بودجه در اختیار دارید؟ آیا می خواهید استخراج را به روش اجاره ای انجام دهید یا قادر به تهیه دستگاه های مخصوص هستید؟ آیا مکانی برای نگهداری این دستگاه ها در اختیار دارید؟ پاسخ به تمام این سوالات به شما کمک می کند که انتخابی عالی داشته باشید.
گزینه های پرطرفدار برای استخراج شامل بیت کوین، اتریوم و دش است. اما استخراج بیت کوین جزو پیچیده ترین آن ها محسوب می شود و دستگاه های زیادی در سراسر جهان در حال استخراج آن هستند. برای محافظت از ارز دیجیتال خود باید آن را در کیف پول انتقال دهید. کیف پول ها به صورت نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارند که انتخاب هر کدام از آن ها بر اساس نیاز شما خواهد بود. این کیف پول ها گزینه مناسبی برای نگهداری تتر و سایر استیبل کوین ها نیز خواهد بود. از آن جایی که قیمت تتر برابر با یک دلار است به عنوان یک استیبل کوین شناخته می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *