ساخت ارز دیجیتال
فهرست مطالب

ساخت ارز دیجیتال به چه صورت می‌باشد؟

شاید شما هم تصور کنید که ساخت ارز دیجیتال یک امر دشوار یا غیر ممکن است! در حالی که اگر نحوه ساخت آن را بدانید می توانید یک ارز مخصوص به خود را تولید کنید و آن را به فروش برسانید. در سال های اخیر بسیاری از کسب و کارهای نوپا که ما آن ها را به نام استارتاپ می شناسیم با ساخت ارز دیجیتال و فروش آن در عرضه اولیه، توانستند سرمایه زیادی جذب کنند و به سود خوبی برسند. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه ایجاد ارز دیجیتال و مراحل ساخت آن آشنا کنیم.

ساخت ارز دیجیتال

ساخت ارز دیجیتال

روز به روز به تعداد افرادی که اقدام به ساخت ارز دیجیتال می کنند افزوده می شود. اغلب افراد تصور می کنند که انجام این کار غیر ممکن است. ما در این مطلب به شما اثبات می کنیم که می توانید با تولید یک رمز ارز و فروش آن به سود خوبی برسید. در سایت ” کوین مارکت کپ ” که به عنوان یک سایت مرجع برای ارزهای دیجیتال محسوب می شود تعداد 9856 نوع ارز دیجیتال ثبت شده که تعداد آن از تعداد ارزهای فیات در جهان نیز بیشتر است. این موضوع نشان می دهد که ساخت ارز دیجیتال امکان پذیر است.

همان طور که می دانید بیت کوین به عنوان نخستین رمز ارز در جهان شناخته می شود که هم اکنون نیز جزو برترین رمزارزهاست. علی رغم ورود رمز ارزهایی مانند ارز دیجیتال تتر، ارز دیجیتال اتریوم، ارز دیجیتال کاردانو به بازار، همچنان بیت کوین در این عرصه پیشتاز می باشد و افراد زیادی با خرید بیت کوین، و فروش آن در صرافی رمز ارز به سودهای نجومی رسیده اند.

در صرافی های رمز ارز می توان اقدام به خرید سایر ارزهای دیجیتال از جمله خرید تتر نیز کرد. استعلام قیمت تتر به طور روزانه می تواند شما را از نوسانات دلار مطلع کند. زیرا قیمت تتر مساوی با قیمت دلار امریکاست.
هولدرها و افرادی که به سرمایه گذاری بلندمدت اعتقاد دارند به راحتی دست به فروش بیت کوین نمی زنند و آن را برای مدت طولانی در کیف پول شخصی یا صرافی نگهداری می کنند. توصیه می کنیم اگر هولدر هستید دارایی خود را در کیف پول شخصی نگهداری کنید. در مطالب قبل راجع به این موضوع گفتگو کرده ایم.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

تاثیر توسعه بلاکچین در ساخت ارزهای دیجیتال

پس از آنکه ساتوشی ناکاموتو از تکنولوژی بلاکچین برای ایجاد بیت کوین بهره برد، سایر توسعه دهندگان به این نتیجه رسیدند که می توان از این فناوری برای ایجاد سایر رمز ارزها نیز استفاده کرد. هم اکنون در هر زمینه ای از اقتصاد شاهد ظهور یک ارز دیجیتال هستیم. مهم ترین دلیلی که افراد به ساخت ارز دیجیتال علاقه مند هستند بازدهی بالای آن در عرضه اولیه است.

متداول ترین روش برای ایجاد ارز دیجیتال

متداول ترین روشی که برای ساخت رمز ارز مورد بررسی قرار می گیرد ایجاد توکن است. توکن نوعی از دارایی دیجیتال می باشد که دارای بلاکچین مستقل نیست و فعالیت آن در سایر بلاکچین ها می باشد. به همین دلیل هنگامی که یک توکن ایجاد می شود نیازی به کار بر روی قواعد اجماع نمی باشد. این روش برای توسعه دهندگان بلاکچین مقرون به صرفه خواهد بود و نیازی به صرف هزینه های گزاف برای طراحی یک بلاکچین مستقل ندارند.

لازم به ذکر است که بسیاری از رمز ارزها در ابتدای فعالیت خود، بر روی سایر بلاکچین ها پیاده سازی می شوند تا در هزینه ساخت ارز دیجیتال صرفه جویی شود اما پس از آنکه به اندازه کافی توسعه پیدا کردند یک بلاکچین اختصاصی برای آن ها راه اندازی می شود. اتریوم یکی از محبوب ترین و متداول ترین پلتفرم هایی است که به شما کمک می کند تا یک توکن ایجاد کنید. در حال حاضر شبکه اتریوم که به نام ERC20 شناخته می شود میزان بیش از 80% از توکن های بازار بوده است. پس از آن می توان به پلتفرم هایی نظیر بایننس چین، ترون، تزوس، ایاس و کازماس اشاره کرد.

اگر بخواهیم نگاهی اختصاصی به پلتفرم اتریوم داشته باشیم باید بگوییم که زبان برنامه نویسی آن ” سالیدیتی” می باشد. در این زبان از مفاهیمی استفاده می شود که در سایر زبان ها از جمله PHP کاربرد دارد. سالیدیتی یک زبان برنامه نویسی سطح بالا محسوب می شود که دارای تمام قابلیت ها و ظرفیت های مورد نیاز برای نرم افزار بلاکچینی است.

ساخت ارز دیجیتال

مراحل ایجاد ارز دیجیتال

انتخاب ساز و کار اجماع

منظور از سازوکار اجماع، پروتکل هایی هستند که برای تایید تراکنش های انجام شده در بستر بلاکچین مورد استفاده قرار می گیرند. در این شرایط هیچ نیازی به شخص ثالث برای تایید تراکنش ها وجود ندارد. هم اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم روش اثبات کار و اثبات سهام به عنوان ابتدایی ترین و البته مشهورترین پروتکل های اجماع شناخته می شوند.

انتخاب بلاکچین

قبلا اشاره کردیم که شما نیازی ندارید در ابتدای راه، یک بلاکچین مستقل راه اندازی کنید. بلکه می توانید در سایر بلاکچین ها فعالیت کنید. در این مرحله باید بلاکچین مورد نظر خود را انتخاب کنید.

طراحی نودها

هنگامی که بلاکچین مورد نظر انتخاب شد نوبت به این می رسد نودها را بر اساس آن طراحی کنید. به طور مثال قرار است مجوزها عمومی باشند یا خصوصی؟ میزبانی بر روی سیستم های ابری خواهند بود یا بر روی سیستم های تحت ویندوز؟

تعیین معماری بلاکچین

منظور از تعیین کردن معماری بلاکچین این است که این بستر از کدام آدرس برای دنبال کردن مبادلات ارز استفاده می کند. توصیه می کنیم قبل از ساخت ارز دیجیتال، تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهید و از صحت آن مطمئن شوید. زیرا نمی توان بعد از راه اندازی رمز ارز، پارامترهای مختلف را تغییر داد.

طراحی رابط کاربری

در صورتی که رابط کاربری را به نحو احسن طراحی کنید می توانید انتظار موفقیت پروژه را داشته باشید. در غیر این صورت پروژه با شکست مواجه خواهد شد. علاوه بر آن از آخرین ورژن های سرور FTP و پایگاه داده کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *