خرید بیت کوین و ساخت کیف پول
فهرست مطالب

خرید بیت کوین و ساخت کیف پول

در این مطلب شما را با خرید بیت کوین و ساخت کیف پول در Blockchain.com آشنا خواهیم کرد. این پلتفرم یکی از قدیمی ترین پلتفرم هایی است که شما می توانید با عضویت در آن یک کیف پول اختصاصی داشته باشید. علاوه بر ساخت کیف پول بیت کوین می توانید برای ذخیره و نگهداری انواع ارز دیجیتال مانند اتریوم، استلار، بیت کوین کش و … نیز از این قابلیت بهره بگیرید. ساخت کیف پول بیت کوین مرحله به مرحله ذکر می شود و اگر طبق مراحل جلو بروید با مشکل و چالشی مواجه نخواهید شد.

کیف پول بیت کوین

بهترین پلتفرم برای ساخت کیف پول بیت کوین، Blockchain.com است که آدرس قدیمی آن Blockchain.info بود. کیف پولی که در این وب سایت ساخته می شود جزو کیف پول های آنلاین به شمار می رود و تعداد کاربران آن به صدها هزار نفر می رسد. برخی افراد تصور می کنند که این وب سایت با فناوری بلاکچین مرتبط است. در حالی که فقط از کلمه بلاکچین در نام آن استفاده شده و ارتباطی به فناوری مذکور ندارد. سایت بلاکچین علاوه بر آنکه امکان ساخت کیف پول بیت کوین را برای شما فراهم می کند بستری در اختیار شما قرار داده تا بتوانید تراکنش های بیت کوین و وضعیت شبکه را در آن دنبال کنید. احتمالا به همین دلیل نام بلاکچین را برای خود انتخاب کرده است ! کیف پول بلاکچین دارای محیط کاربری ساده و راحتی است که همه افراد می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

خرید بیت کوین و ساخت کیف پول

دسترسی به این پلتفرم از طریق ویندوز، موبایل و تمام مرورگرها امکان پذیر می باشد. این کیف پول اقدام به ذخیره سازی کلیدهای خصوصی بر روی سرورهای اینترنتی می کند و تمام کلمات رمز عبور، به صورت رمزنگاری شده هستند. شرکت بلاکچین هیچ گونه دسترسی به دارایی کاربران ندارد. همان طور که می دانید و در مطالب قبل ذکر شد کیف پول ها دارای انواع مختلفی هستند و افرادی که تمایل دارند دارایی خود را به صورت بلند مدت نگهداری کنند بهتر است آن را از کیف پول صرافی رمز ارز خارج و به کیف پول شخصی منتقل کنند. این موضوع در هنگام خرید بیت کوین نیز امکان پذیر است. سپس هر زمان که قصد فروش بیت کوین را داشتید یا بعد از افزایش قیمت قصد نقد کردن آن را داشتید می توانید دارایی خود را مجددا به صرافی منتقل کنید.

خرید بیت کوین بدون کارمزد در صرافی افراتتر

نحوه ساخت والت بیت کوین چگونه است؟

ساخت کیف پول بیت کوین در کمتر از 10 دقیقه انجام می شود. ابتدا باید وارد سایت Blockchain.com شوید و بر روی گزینه عضویت یا Sign Up کلیک کنید. انتخاب گزینه Get a Free Wallet نیز می تواند شما را به مراحل ثبت نام هدایت کند. صفحه ای که برای شما باز می شوند همان فرم ثبت نام است که باید اطلاعات مورد نیاز را در آن وارد کرده و سپس بر روی Create My Wallet کلیک کنید. توجه داشته باشید که وارد کردن ایمیل معتبر الزامی است. زیرا یک لینک تایید به آن ارسال می شود.

به همین سادگی والت بیت کوین در پلتفرم بلاکچین دات کام ساخته شد و شما می توانید ارسال و دریافت دارایی را از طریق آن انجام دهید. زمانی که وارد پنل کاربری خود شدید پیغام هایی مبنی بر آموزش کار با این والت به شما نمایش داده می شود که اگر بخواهید این آموزش را به زمان دیگری موکول کنید باید گزینه Maybe Later را انتخاب کنید. برای آنکه امنیت کیف پول خود را افزایش دهید باید به ایمیل تان مراجعه کنید و ایمیلی که مرتبط به کیف پول بلاکچین است را تایید کنید. علاوه بر آن باید Wallet ID یا شناسنامه کیف پول را در جای امن یادداشت کنید و از دسترس افراد غریبه دور نگه دارید.

خرید بیت کوین و ساخت کیف پول

ویژگی های کیف پول بلاکچین چیست ؟

همان طور که قبلا اشاره کردیم کار با کیف پول بلاکچین بسیار ساده و راحت است. اگر مدت کوتاهی در آن گشت و گذار کنید کار کردن با آن را یاد خواهید گرفت. اگر بتوانید نرم افزار موبایلی ( اندروید یا ios ) را دانلود کنید و آن را نصب کنید کار کردن با آن آسان تر خواهد شد. متاسفانه بسیاری از امکانات این والت برای ایرانی ها در دسترس نمی باشد و نیاز به احراز هویت با گذرنامه یا پاسپورت دارد. اگر ساکن کشور ایران هستید بهتر است از کیف پول بلاکچین فقط برای ارسال، دریافت یا ذخیره رمز ارز استفاده کنید. زیرا سایر امکانات فعال نمی شوند.

نحوه بکاپ گرفتن از کیف پول بیت کوین

پس از آنکه با نحوه ساخت کیف پول بیت کوین آشنا شدید نوبت به این می رسد که به نحوه بکاپ گیری از آن نیز اشاره کنیم. بکاپ گیری یکی از مهم ترین کارهایی است که بعد از ساخت والت باید انجام دهید. قطعا می دانید که تراکنش های بیت کوین به هیچ عنوان قابل برگشت نیستند و تنها شما مسئول دارایی خود هستید. اگر به هر دلیلی کلمه عبور خود را فراموش کنید و یا نتوانید به کیف پول تان دسترسی داشته باشید تمام دارایی تان از بین می رود. پس مهم است که یک نسخه پشتیبان در اختیار داشته باشید تا در مواقع لزوم امکان بازیابی کیف پول وجود داشته باشد.

– وارد کیف پول شوید و به بخش Security Center بروید.

– در قسمت امنیت گزینه Backup Funds را انتخاب کنید.

– با کلیک مجدد بر روی Backup Funds می توانید به کلمات بازیابی دسترسی پیدا کنید.

– اگر دکمه Print Backup Sheet را انتخاب کنید یک فایل pdf در اختیار شما قرار می گیرد که امکان پرینت گرفتن از آن و یادداشت کلمات بازیابی وجود دارد.

– کلماتی که نمایش داده می شود در سه مرحله است و در هر مرحله 4 کلمه نشان داده می شود. یادداشت کردن آن ها باید از چپ به راست انجام شود.

– در مرحله بعد از شما خواسته می شود که ثابت کنید کلمات را با دقت یادداشت کرده اید. این کلمات را وارد کنید.

– هنگامی که کلمات مورد نظر وارد شدند تیک سبز در کنار بکاپ رویت می شود. این تیک نشان می دهد که بکاپ گیری با موفقیت انجام شده است.

خرید بیت کوین و ساخت کیف پول

امنیت کیف پول بلاک چین

هنگامی که از آنلاین بودن ساخت کیف پول بیت کوین صحبت می کنیم این تصور در ذهن برخی از افراد به وجود می آید که کیف پول های آنلاین امن نیستند و احتمال سرقت و هک دارایی وجود دارد. در حالی که کیف پول بلاکچین مدتهاست که به عنوان یکی از امن ترین والت های ارز دیجیتال در جهان شناخته می شود و سابقه درخشانی دارد. این کیف پول از کلیدهای خصوصی شما به صورت رمزنگاری شده نگهداری می کند و دسترسی مستقیم به آن ها ندارد. همچنین کلمات عبور به صورت هش ثبت و ذخیره می شود و این موضوع امنیت زیادی را برای این والت ایجاد کرده است.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *