پورتفولیو ارز دیجیتال چیست
فهرست مطالب

سبد ارز دیجیتال چیست؟

پورتفولیو ارز دیجیتال همان سبد دارایی می باشد که مجموعه ای از چند رمز ارز با هدف سرمایه گذاری و کسب سود از آن ها تشکیل می شود. اغلب سرمایه گذارانی که اقدام به تشکیل سبد سرمایه گذاری می کنند به خوبی می دانند که نگهداری صرفا یک رمز ارز چه ریسک هایی به همراه دارد. به همین دلیل به دنبال ایجاد تنوع در سبد هستند تا بتوانند ریسک های احتمالی را کاهش دهند. در این مطلب به طور کامل و جامع خواهیم گفت که منظور از سبد ارز دیجیتال چیست و چه نکاتی راجع به آن وجود دارد؟ پورتفولیو ارز دیجیتال

سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال

منظور از سبد ارز دیجیتال چیست ؟ اگر مدتی است که وارد دنیای کریپتو شده اید و به دنبال سرمایه گذاری یا کسب سود از آن می باشید حتما با واژه ای به نام پورتفولیو مواجه شده اید. این واژه به معنای سبد سرمایه گذاری است و به این معناست که شما باید پول خود را به چند رمز ارز اختصاص دهید و در واقع سرمایه خود را به این روش مدیریت کنید. شاید این سوال برای شما به وجود آید که چرا نباید کل پول را به خرید یک رمز ارز اختصاص دهیم؟ هنگامی که شما صرفا بر روی یک رمز ارز تمرکز می کنید از رشد سایر رمز ارزها جا می مانید و این احتمال وجود دارد که رمز ارز خریداری شده توسط شما از افت قیمت برخوردار شود. به همین دلیل بهتر است که سرمایه خود را تقسیم کنید. به طور مثال برخی معامله گران با بخشی از پول اقدام به خرید بیت کوین می کنند و مابقی آن را به اتریوم، ریپل، لایت کوین و … اختصاص می دهند. از آنجایی که نوسان در بازار ارز دیجیتال بسیار زیاد است باید برای در امان ماندن از ریسک های احتمالی، مدیریت سرمایه را جدی بگیریم. به همین دلیل به منظور آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و مدیریت سرمایه مطالعه مطالبی از این دست ضروری می باشد.

ساخت پورتفولیو ارز دیجیتال

بهترین استراتژی برای ساخت سبد ارز دیجیتال چیست؟ اگر این بخش را به طور جدی مورد بررسی قرار دهید و بر اساس آن پورتفولیو را تشکیل دهید قطعا به سود بسیار مناسبی دست پیدا خواهید کرد و از ضررهای احتمالی در امان خواهید ماند.
  • کسب دانش کافی: پایه های کریپتو کارنسی را یاد بگیرید و زمان زیادی برای آموزش آن صرف کنید. به جرات می توان گفت که بیش از 95% از کسانی که بدون آگاهی وارد این بازار می شوند، با ضررهای مالی سنگین و در نهایت سرخوردگی از آن خارج می شوند و هیچ گاه به این موضوع فکر نمی کنند که با یادگیری و افزایش اطلاعات، به فعالیت در این بازار پرسود ادامه دهند. پایه های کریپتو کارنسی شامل تحلیل تکنیکال، فاندامنتال، ماینینگ، پورتفولیو ارز دیجیتال و … می باشد.
  • تخصیص پول و سرمایه گذاری مناسب: در گام بعدی باید به سراغ شناخت دارایی های مختلف و سپس تقسیم سرمایه بر روی آن ها رفت. کوین ها و توکن های مناسب را انتخاب کنید که مستعد رشد باشند. در حال حاضر بیش از 20 هزار ارز دیجیتال خلق شده که اغلب معامله گران حرفه ای فقط نام بیت کوین و اتریوم را می شناسند.
  • تنوع در پورتفولیو: پورتفولیو ارز دیجیتال باید متنوع باشد و شما می توانید علاوه بر رمز ارزها اقدام به خرید NFT نیز کنید و بدین روش ریسک را کاهش دهید. قطعا آموزش تحلیل تکنیکال و اندیکاتورهای آن کمک زیادی به شما خواهد کرد.
برای یک سرمایه گذاری مناسب در رمز ارزها از ما تتر بخرید

اشتباهات رایج هنگام تشکیل پورتفولیو

اکنون که به خوبی می دانیم منظور از سبد ارز دیجیتال چیست و چه استراتژی هایی برای تشکیل پورتفولیو لازم است نوبت به این می رسد که اشتباهات رایج در این زمینه را نیز بررسی کنیم و به شما تاکید کنیم که دچار آن ها نشوید تا سرمایه شما به خطر نیفتد.

سرمایه گذاری بدون تحلیل

همان طور که اشاره کردیم بیش از 95% افراد تازه کار با ضررهای مالی سنگین بازار را ترک می کنند و هیچ گاه به آن بر نمی گردند. مهم ترین بروز این مشکل، عدم یادگیری تحلیل است. آن ها انتخاب های نادرستی انجام می دهند که رایج ترین آن ها خرید در پامپ قیمتی است.

عدم توجه به تنوع سبد

برخی از افراد که هنوز با ریسک های جدی بازار مواجه نشده اند اهمیت زیادی برای پورتفولیو قائل نیستند و در هر معامله، تمام سرمایه خود را به یک رمز ارز اختصاص می دهند. در حالی که این کار کاملا غلط است.

عدم تشخیص زمان خروج

زمانی که تحلیل تکنیکال را آموزش ببینید به خوبی می توانید زمان دقیق ورود و خروج را تشخیص دهید و بدین صورت از ضررهای احتمالی در پورتفولیو ارز دیجیتال جلوگیری خواهید کرد. بازار کریپتو سرشار از فرصت هاست که با یادگیری تحلیل می توانید از آن ها استفاده کنید.

رصد لحظه ای

رصد لحظه ای قیمت ها برای تریدرهاست. اگر بازه زمانی معاملات شما طولانی تر است و یا یک هولدر هستید پیشنهاد می کنیم قیمت ها را به طور لحظه ای چک نکنید. زیرا باعث بروز اشتباهات جبران ناپذیری در پورتفولیو ارز دیجیتال خواهد شد.

سبد ارز دیجیتال چیست

بهترین روش چیدمان سبد ارز دیجیتال چیست؟

استیبل‌ کوین ‌ها

استیبل کوین ها با ارزهای فیات پشتیبانی می شوند. به طور مثال قیمت تتر به طور موازی با قیمت دلار امریکا حرکت می کند و جزو بهترین استیبل کوین های بازار است. شما می توانید خرید آن ها را از طریق صرافی رمز ارز انجام دهید و به کیف پول منتقل کنید. استیبل کوین ها بستری مناسب برای انجام آربیتراژ را نیز فراهم می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به مطالب قبلی وب سایت مراجعه کنید.

توکن ‌های کاربردی

منظوراز توکن های کاربردی همان توکن هایی هستند که به عنوان واحد پرداخت نیز محسوب می شوند و به وسیله آن ها می توانید به خدمات یا ویژگی های مورد نظر در دیفای دسترسی پیدا کنید. به طور مثال اتریوم و بیت کوین جزو این توکن ها محسوب می شوند.

توکن‌های حاکمیتی

توکن های حکومتی این اجازه را به کاربران می دهند تا سامانه را مدیریت کنند. همچنین امکان حق رای و درآمد در سیستم مالی غیرمتمرکز یا دیفای را نیز فراهم می کنند. برخی از این توکن ها شامل آوه، یونی سواپ، پنکک سواپ و دیسنترالند می باشند.

توکن ‌های پرداختی

بهترین گزینه در پورتفولیو ارز دیجیتال ، توکن های پرداختی شامل بیت کوین، لایت کوین و اتریوم است. این توکن ها نخستین توکن هایی بودند که به ابزار کریپتو کارنسی معرفی شدند و از شهرت جهانی برخوردار هستند.

محصولات مالی کریپتو

منظور از حضور محصولات مالی در سبد ارز دیجیتال چیست ؟ این محصولات شامل NFT ، محصولات بیمه، بلیط های رویداد و … می باشد. مبحث NFT یکی از مباحث طولانی و پیچیده در دنیای کریپتو کارنسی است که در مطالب قبل به آن پرداختیم.

پورتفولیو ارز دیجیتال چیست

نحوه مدیریت سبد ارز دیجیتال

توجه داشته باشید که صرفا تشکیل پورتفولیو ارز دیجیتال کافی نیست .بلکه شما باید قدرت مدیریت آن را نیز داشته باشید. به طور مثال باید بتوانید تعادل دارایی ها را به طور مداوم حفظ کنید. به این معنا که انحرافات را شناسایی کنید و میزان دارایی ها را به منظور بهره وری مطلوب تنظیم کنید. همچنین باید بازدهی های تاریخی رمز ارزها را تحت نظر داشته باشید و بدین منظور از ابزارهای تحلیلی مانند اندیکاتورها کمک بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *