آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
فهرست مطالب

آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

امروزه اغلب افراد تمایل به آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال دارند. زیرا تب این بازار بسیار داغ است و بسیاری از افراد را ثروتمند کرده است. ما در شرایطی زندگی می کنیم که اوضاع اقتصادی نابسامان است و باید به دنبال راهی باشیم که بتوانیم بر تورم فائق آییم و ارزش پول مان را حفظ کنیم. دنیای کریپتوکارنسی با همین هدف خلق شد و به خوبی توانست توجه تمام دنیا را به خود جلب کند. در این مطلب قصد داریم به آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بپردازیم و نکات مهمی را در این خصوص ارائه دهیم.

آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال خوب است ؟

یکی از سوالاتی که باید قبل از آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به آن پاسخ دهیم این است که آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال خوب است؟ امروزه اغلب افراد به دنبال سرمایه گذاری هستند تا بتوانند علاوه بر کسب سود زیاد، از تورم عقب نمانند و بتوانند ارزش پول خود را حفظ کنند. واقعیت این است که اوضاع کنونی کشور ما بسیار نابسامان است. تورم هایی که روزانه شاهد آن هستیم نمی تواند آینده ما را تضمین کند. 

برخی از افراد که روحیه ریسک پذیر ندارند تصور می کنند که می توانند با پس اندازهای اندک، آینده خود را بسازند. در حالی که این موضوع شاید در سال های دور صحت داشت. اما در حال حاضر نمی توان به آن امیدوار بود.

لازم به ذکر است که تورم کل جهان را در برگرفته و نمی توان آن را مختص به ایران دانست. اما تورم موجود در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشورهای جهان است. پس می توان به این نتیجه رسید که آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است. نخستین گام برای خرید و فروش ارز دیجیتال، انتخاب یک صرافی رمز ارز و عضویت در آن است. 

افرادی که بتوانند به درستی شناسایی ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را انجام دهند قطعا به سود بیشتری دست پیدا خواهند کرد. این افراد از ابزارهایی مانند تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال استفاده می کنند و بهترین موقعیت را برای خرید و فروش پیدا می کنند.

برای اطلاع از قیمت تتر با ما در ارتباط باشید

نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

قبل از ورود به دنیای ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در آن لازم است با نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به خوبی آشنا باشید. متاسفانه بخش عمده ای از تریدرها تازه وارد هستند و با خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال آشنا نیستند. آن ها تصور می کنند که با یک معامله ساده می توانند به سود برسند. در حالی که بازار ارز دیجیتال بسیار پیچیده تر از آن است که تصور می کنید. 

شاید در سال های گذشته رمز ارزهای محدود از جمله بیت کوین، اتریوم و … در بازار وجود داشت. اما امروزه بیش از چند هزار رمز ارز داریم که انتخاب بهترین آن ها برای سرمایه گذاری مقداری دشوار و چالش برانگیز است. اگر قبل از ورود به بازار، اطلاعات کامل و دقیقی بدست نیاورید قطعا دچار شکست و ضررهای مالی سنگین خواهید شد که سبب از بین رفتن اصل سرمایه شما می شود. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم به شما کمک می کند در معاملات خود سود کنید.

آشنایی با اصطلاحات مهم در بازار ارز دیجیتال

در بازار ارز دیجیتال اصطلاحات مهم و جامعی وجود دارد که اگر با آن ها آشنایی نداشته باشید احتمال موفقیت شما کاهش پیدا می کند. به طور مثال شما به عنوان یک تریدر یا هولدر باید با واژگانی از جمله بلاکچین، شبکه، تفاوت کوین و توکن، حجم معاملات و…. آشنا باشید. شناخت شبکه های مختلف در انتقال دارایی دیجیتال امری بسیار مهم است. اگر شما شبکه ها را نشناسید و انتقال ارز را انجام دهید احتمال از بین رفتن دارایی های شما بسیار زیاد خواهد بود.

در خصوص آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید بگوییم که این بازار در بسیاری از مواقع پرسود است. رمز ارزها چیزی به جز چند رشته کد نیستند. برخی از آن ها دارای پشتوانه ای همچون دلار هستند ( ارز دیجیتال تتر ) و برخی دیگر هیچ پشتوانه ای ندارند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند دارایی خود را به تتر تبدیل کنند تا علاوه بر آسودگی خیال، از نوسانات معمول بازار به دور باشند.

آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

شناسایی پروژه های مشکوک

همان طور که می دانید تمام رمز ارزها کارایی ندارند. برخی از آن ها فقط یک نام و یک رشته کد هستند. آن ها به سرعت معرفی و پامپ می شوند و به سرعت نیز ارزش خود را از دست می دهند. پروژه های خوب اما مشکوک را شناسایی کنید و در سرمایه گذاری بر روی آن ها احتیاط به خرج دهید. قبل از هر اقدام، تمام جوانب را بسنجید.

 در این بازار کلاهبرداران زیادی وجود دارند که با کمک گرفتن از تجربه و مهارت تان می توانید از آن ها دوری کنید.

کنترل شرایط در نوسانات بازار

افرادی در بازار ارز دیجیتال موفق می شوند که یک برنامه و استراتژی معاملاتی مدون داشته باشند و به طور کامل با استراتژی های معامله ارز دیجیتال آشنا شوند.. آن ها هیچ گاه نمی توانند نوسانات بازار را کنترل کنند اما شرایط خود را می توانند در دست داشته باشند. به طور مثال زمان ورود و خروج به یک معامله را تشخیص دهند. هنگامی که بازار صعودی است رمز ارزهای مناسب برای خرید را شناسایی کنند و زمانی که بازار نزولی است سرمایه خود را به استیبل کوین ها یا تتر تبدیل کنند تا از ارزش دارایی آن ها کم نشود.

حفظ تنوع در سبد سرمایه گذاری

مهم ترین موضوعی که در خصوص آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال وجود دارد این است که هیچ گاه تمام سرمایه خود را بر روی یک رمز ارز قرار ندهید. به عبارتی دیگر تمام تخم مرغ هایتان را در یک سبد قرار ندهید. این موضوع می تواند ریسک های احتمالی را کاهش دهد و سود شما را افزایش دهد.

 در انتخاب رمز ارزها دقت کنید و آن ها را انتخاب کنید که سابقه بیشتری دارند و توانسته اند جایگاه خود را در بازار حفظ کنند. تمام کارشناسان بازار ارز دیجیتال توصیه می کنند مقداری از پول خود را بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید تا از هولد آن منتفع شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *