سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال
فهرست مطالب

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال

آیا سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال مقرون به صرفه است؟ حتما تاکنون افرادی را دیده اید که پول کمی در دست دارند و می خواهند با سرمایه گذاری کردن در بازار، یک شبه ره صد ساله را بپیمایند. در حالی که به طور کلی معامله ارز دیجیتال امری پرریسک است و کسب سودهای نجومی نیازمند دانش، شناخت فرصت های ناب و پیدا کردن ارزهای پرپتانسیل می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با موضوع ” سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال ” آشنا کنیم.

با سرمایه کم چه ارزی بخریم ؟

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال نیاز به آموزش دارد. زیرا شما باید با تکنیک هایی آشنا باشید که به کمک آن بتوانید پول خود را چند برابر کنید. اگر به تازگی وارد بازار شده اید پیشنهاد می کنیم ابتدا با مبالغ کم شروع کنید و بعد از کسب تجربه و آموزش نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، میزان سرمایه خود را افزایش دهید تا بتوانید سودهای بیشتری نیز بدست آورید.

به جز بازار ارز دیجیتال، امکان فعالیت با پول کم در سایر بازارهای مالی از جمله بورس و فارکس نیز وجود دارد. در این بازار بورس و فارکس تکنیک های زیادی برای رشد پول وجود ندارد. اما در بازار ارز دیجیتال وضعیت کاملا متفاوت است و شما می توانید با روش های متعددی، به رشد پول خود بپردازید.

سرمایه گذاری با پول کم در بازار ارز دیجیتال

در ادامه شما را با روش هایی آشنا می کنیم که منجر به کسب سود با پول کم می شود. اما قبل از آن باید بدانید که استفاده از چندین روش به طور همزمان، ریسک سرمایه گذاری شما را کاهش می دهد. اگر میزان پول شما به قدری کم است که نمی توانید از چندین روش استفاده کنید پیشنهاد ما این است که روش های مختلف را بررسی کرده و یکی از آن ها را با توجه به هدف تان انتخاب کنید. به طور مثال ممکن است یکی از روش ها سودآوری بسیار زیادی داشته باشد اما ریسک آن بسیار بالا و غیر قابل پذیرش باشد. در واقع میزان ریسک پذیری شما نیز تاثیر زیادی در انتخاب روش سرمایه گذاری دارد.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

نوسان گیری در ارز دیجیتال

یکی از روش های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال ، نوسان گیری است. این روش از میزان ریسک متوسط برخوردار است و می توان آن را یک روش سرمایه گذاری جذاب تلقی کرد. به این معنا که شما به کمک تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، ارزهایی را پیدا می کنید که در بازه های زمانی مختلف با فراز و فرودهای قیمتی مواجه می شوند. هنگامی که قیمت آن ها به کف نزدیک شد آن ها را خریداری کنید و بعد از رسیدن به اوج، آن ها را بفروشید.

این روزها اغلب افراد خرید بیت کوین و فروش بیت کوین را با این روش انجام می دهند. معمولا نوسان گیری در ارز دیجیتال برای استیبل کوین هایی مانند تتر خیلی جواب نمی دهد و اگر تمایل به خرید تتر دارید بهتر است به سراغ تکنیک هایی مانند آربیتراژ بروید. در مطالب قبل توضیح دادیم که آربیتراژ چیست و باید کدام صرافی رمز ارز را انتخاب کنید.

نکات مهم در نوسان گیری

قطعا یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال ، نوسان گیری است اما این روش دارای نکاتی است که برای موفقیت، باید آن ها را بدانید.

  •  مهم ترین نکته این است که باید تحلیل تکنیکال را بلد باشید تا به کمک آن بتوانید کف و سقف قیمتی را پیدا کنید. در حال حاضر راه های متعددی برای آموزش وجود دارد که شامل آموزش های آنلاین و حضوری می باشد.
  •  از دیگر مواردی که حائز اهمیت می باشد ” ریسک به ریوارد ” است. نسبت ریسک به ریوارد باید پایین باشد تا دچار ضرر و زیان نشوید و بتوانید به اهداف خود برسید.
  •  آلت کوین هایی که نوسانات قابل توجه دارند را پیدا کنید و در بازه های زمانی کوتاه مدت آن ها را خریداری کنید و بعد از رسیدن به اوج قیمت، بفروشید. توجه داشته باشید که استیبل کوین ها در دسته آلت کوین ها قرار نمی گیرند. به طور مثال قیمت تتر به طور موازی با قیمت دلار امریکا حرکت می کند و نمی تواند در یک بازه زمانی کوتاه مدت، نوسان زیادی را تجربه کند، مگر در شرایط غیر عادی اقتصادی!
  •  متاسفانه اغلب معامله گرانی که قصد سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال را دارند و به سراغ روش نوسان گیری می روند حد ضرر برای خود قائل نمی شوند. منظور از حد ضرر این است که مثلا شما تعیین کنید که در صورت رسیدن ارزش رمز ارز به یک قیمت خاص، اقدام به فروش آن کنید و اجازه ندهید تا روند نزولی، سرمایه شما را نابود کند.
نحوه سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال

استفاده از اهرم در ارز دیجیتال

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال ، استفاده از اهرم یا فیوچرز است. در این روش شما باید پیش بینی های دقیقی از روند قیمتی در آینده انجام دهید و با استفاده از اهرم، میزان سود خود را چند برابر کنید. البته اهرم در مواقع ضرر نیز کار می کند. پس اگر پیش بینی شما نادرست باشد میزان ضررتان چند برابر خواهد شد.

میزان بازدهی بازار فیوچرز نسبت به اسپات، بسیار بیشتر است زیرا می توانید سود خود را چند برابر کنید. به طور مثال پیش بینی می کنید که امروز دوج کوین 10% رشد قیمتی خواهید داشت. اگر شما از اهرم 5 استفاده کنید به 50% سود خواهید رسید. اما اگر پیش بینی شما اشتباه باشد 50% ضرر خواهید کرد. این تکنیک از ریسک بسیار زیادی برخوردار است و اگر شما هنوز تجربه و دانش کافی ندارید و تازه کار هستید پیشنهاد می کنیم به سراغ این روش نروید. زیرا سرمایه کم شما در سریع ترین زمان ممکن از دست خواهد رفت.

نکات مهم در استفاده از اهرم و بازار فیوچرز

  •  پیشنهاد می کنیم از اهرم بالای 3 استفاده نکنید تا میزان ریسک را کنترل کنید. در غیر این صورت نمی توانید مدیریت دقیقی بر روی ضررهای خود داشته باشید.
  •  از تنوع رمز ارزها بپرهیزید و صرفا چند مورد از آن ها را انتخاب کنید و با تمرکز زیاد معامله را انجام دهید.
  •  در بازار اسپات هنگامی که شما یک رمز ارز را خریداری می کنید صاحب آن خواهید بود. حتی اگر ارزش دارایی شما به صفر برسد اختیار فروش آن در دستان شما خواهد ماند. اما در بازار فیوچرز این طور نیست. اگر وارد ضرر شوید بعد از مدتی حساب شما لیکوئید می شود و تمام دارایی تان را از دست می دهید. به همین دلیل است که تاکید می کنیم در انتخاب روش سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال هوشمندانه عمل کنید.
  •  بازار فیوچرز یک بازار کاملا حرفه ای است و افراد تازه کار به سرعت در آن غرق می شوند و هیچ اثری از آن ها باقی نخواهد ماند. یکی از اشتباهاتی که افراد تازه کار مرتکب می شوند این است که به دنبال سیگنال گیری هستند و با این هدف در کانال ها یا شبکه های اجتماعی گشت و گذار می کنند. در حالی که بهتر است سیگنال گیری را فراموش کنید و به جای آن تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید.

استیک کردن ارز دیجیتال در کیف پول

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال که بسیاری از افراد به آن علاقه مند هستند، استیک کردن است. اگر بخواهیم استیک کردن را به زبان ساده شرح دهیم باید بگوییم که همانند سپرده گذاری نزد بانک می باشد. هنگامی که شما پول خود را در یک حساب بانکی قرار می دهید به طور ماهیانه یا سالیانه به آن سود تعلق می گیرد.

این روش در دنیای ارز دیجیتال نیز وجود دارد و به آن استیک کردن می گویند. در استیک کردن یا سهام گذاری، شما توکن های خود را در اختیار پلتفرم ها و سرمایه گذاران قرار می دهید تا از این طریق بتوانند نقدینگی کسب و کار خود را تامین کنند و در ازای آن به شما سود دهند. توجه داشته باشید که در استیک کردن، باید ارزهای پرپتانسیل را شناسایی کنید. زیرا افزایش قیمت آن، می توانید در سود تاثیرگذار باشد.

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال

نکات مهم در استیک ارز دیجیتال

  •  پلتفرم ها یا کیف پول هایی که انتخاب می کنید باید قابلیت پشتیبانی و استیک ارز دیجیتال مورد نظر شما را داشته باشد.
  •  پلتفرم مورد نظر چه میزان نقدینگی در اختیار دارد و نرخ سالانه آن چقدر است؟
  •  اغلب پلتفرم ها برای استیک ارز دیجیتال، از شما کارمزد دریافت می کنند و شما باید ابتدا میزان کارمزد آن را بدانید.
  •  پلتفرم های مختلف، دوره پرداخت پاداش مختلفی دارند. توجه به دوره پرداخت مهم است. به طور مثال برخی از آن ها هفتگی و ماهیانه و برخی دیگر سالیانه سود شما را پرداخت می کنند.

کدام روش بهتر است؟

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که کدام یک از روش های فوق برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال بهتر است؟ اگر بتوانید روش ها را به طور ترکیبی مورد استفاده قرار دهید بسیار خوب است. در واقع تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید و میزان ریسک پذیری شما را کاهش دهید. قبل از وارد شدن به این فضا، باید میزان اطلاعات خود را افزایش دهید تا دچار کمترین ریسک و مشکل شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *