سوشال فای در ارز دیجیتال
فهرست مطالب

سوشال فای در ارز دیجیتال چیست؟

سوشال فای چیست؟ سوشال فای یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال محسوب می شود که اگر بخواهیم آن را به زبان ساده شرح دهیم باید بگوییم که ترکیبی از سیستم مالی و فضای مجازی غیرمتمرکز می باشد. این فناوری، به عنوان آخرین فناوری در شبکه های اجتماعی قلمداد می شود و به واسطه آن شبکه های اجتماعی به کمک استفاده از ارزهای دیجیتال و بلاکچین، بدون واسطه با یکدیگر به تعامل می پردازند. پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر این مفهوم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

سوشال فای در ارز دیجیتال به چه معناست؟
 

سوشال فای در ارز دیجیتال

سوشال فای در ارز دیجیتال یک مفهوم جدید است. برای آنکه به زبان ساده بگوییم سوشال فای چیست ؟ باید ابتدا به سراغ فضای مجازی برویم. این روزها فضای مجازی وارد یک فاز جدید به نام Web 3 شده است. طبق مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که بیشتر از نیمی از جمعیت جهان به طور روزانه حداقل 2 ساعت و نیم از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی Web 2 استفاده می کنند. سوشال فای در پاسخ به نیاز کاربران پدید آمده و به عنوان ترکیبی از فضای مجازی غیرمتمرکز و سیستم مالی می باشد.

در واقع می توان گفت که سوشال فای یک فناوری نوین است که در دنیای کریپتو کارنسی یا ارزهای دیجیتال شناخته می شود. در این فناوری شبکه های اجتماعی با استفاده از بلاکچین و ارزهای دیجیتال، بدون واسطه به تعامل با یکدیگر می پردازند. این سیستم می تواند علاوه بر ارزهای دیجیتال با کمک NFT و Defi توسعه یابد و از این طریق کارآیی و سرعت شبکه های اجتماعی را افزایش دهد.

از مهم ترین ویژگی های سوشال فای چیست؟ قطعا عدم نیاز به واسطه مالی شرکت ها و غیرمتمرکز بودن از مهم ترین ویژگی های سوشال فای محسوب می شود و از این طریق در هزینه های مالی صرفه جویی شده و از میزان وابستگی به شرکت ها کم می شود. این فناوری بر مبنای بلاک چین است و علاوه بر امنیت از شفافیت بالایی در تراکنش ها برخوردار می باشد. همین موضوع توانسته نقش چشمگیری در اعتماد کاربران ایفا کند.

قابلیت های سوشال فای چیست؟

  • امکان کسب درآمد کاربران از طریق فعالیت اجتماعی
  • توزیع عادلانه درآمد میان کاربران
  • عدم محدودیت در انتشار محتوا
  • امکان استفاده از NFT برای کسب درآمد
  • استفاده از فناوری بلاکچین
  • یک فرصت جذاب برای تبلیغات درآمد زا
برای یک سرمایه گذاری مناسب در رمز ارزها از ما تتر بخرید

نحوه عملکرد سوشال فای در ارز دیجیتال

کاربران می توانند با انجام فعالیت های سوشال فای با سایرین ارتباط برقرار کنند و از طریق آن به کسب درآمد بپردازند. این فعالیت ها شامل ساخت و فروش NFT ، پخش زنده، تبلیغات و … می باشد. درآمدی که از این راه کسب می شود به طور عادلانه میان کاربران توزیع خواهد شد و هیچ کدام از آن ها سهم بیشتری از سود بدست نخواهند آورد.

همان طور که می دانید NFT جزئی از کریپتو کارنسی یا بازار ارزهای دیجیتال است و یکی از فرصت های خوب در فناوری بلاکچین محسوب می شود. این موضوع در سال های اخیر به محبوبیت زیادی میان کاربران رسیده و آن ها تلاش می کنند با ایجاد آثار هنری دیجیتال، بازی های ویدئویی و …. به درآمد برسند. جالب است بدانید که سوشال فای با متمرکز شدن بر روی Web 3  قصد دارید رسانه های اجتماعی را تغییر دهد و به رفع مسائل کلیدی در بستر رسانه های اجتماعی Web 2 بپردازد. در واقع تنها کاربرد سوشال فای در ارز دیجیتال نیست و بسیاری از فناوری های نوین و دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

سوشال فای چیست
 

مزایای سوشال فای

  • سوشال فای یک فناوری کاملا غیرمتمرکز می باشد. بدیهی است که پروژه های غیرمتمرکز از جوانب مختلفی همچون امنیت، نسبت به پروژه های متمرکز برتر هستند.
  • فناوری مذکور این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا با ارزهای دیجیتال فعالیت کنید و به کسب درآمد بپردازید. قطعا کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال محدود به خرید بیت کوین، فروش بیت کوین یا فعالیت در صرافی رمز ارز نمی باشد.
  • یکی از مهم ترین مزایای سوشال فای این است که امکان اتصال به سایر پروتکل های دیجیتال و بلاکچین ها را دارد.
  • شفافیت بالا و تسهیل در تراکنش های مالی از دیگر مزایای قابل توجه این فناوری محسوب می شود.

ما در عصری زیست می کنیم که روز به روز فرصت های بهتر و ناب تری برای سرمایه گذاری ایجاد می شود. سوشال فای توانسته از این منظر، یک فرصت جدید خلق کند تا کاربران به درآمد بهتری برسند و فرصت های ناب پیش رو را بیازمایند.

نحوه مالکیت در سوشال فای چیست؟

اکنون که به خوبی با سوشال فای در ارز دیجیتال آشنا شدیم نوبت به این می رسد که اشاره ای به نحوه مالکیت در این فناوری داشته باشیم. اغلب افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند از NFT برای پروفایل خود استفاده می کنند. همان طور که می دانید NFT ها منحصر به فرد هستند و حریم خصوصی کاربران را حفظ می کنند. در سوشال فای می توان توکن های غیرمثلثی یا NFT ها را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کرده و بعد از اتصال کیف پول، مالکیت خود را تایید کنید.

علاوه بر آن NFT های خاصی در این پلتفرم ها وجود دارد که اجازه اتصال خود به یک گروه یا جامعه را کسب کرده و شما می توانید در این گروه ها حضور پیدا کرده و در کمپین ها به بحث و نظرسنجی بپردازید یا فرصت هایی را برای کسب سود از آثار NFT و سرمایه گذاری های مربوطه را بدست آورید.

سوشال فای در ارز دیجیتال

بررسی چالش های فناوری سوشال فای

قطعا این فناوری عالی به نظر می رسد. اما بدیهی است که هر سیستم یا پروژه ای با برخی از چالش ها مواجه است. یکی از چالش ها مربوط به مقیاس پذیری است. سوشال فای باید توان عملیاتی بیشتری داشته باشد تا تعامل رسانه های اجتماعی با توسعه بلاکچین بهتر شود.

در حال حاضر این فناوری نمی تواند حجم بالای کاربران را مدیریت کند. سوشال فای در حال حاضر قادر به پردازش 80 پست در ثانیه می باشد. در حالی که آمار بسیار بالاتر از این عدد است.

یکی دیگر از چالش های فناوری مذکور شورت سلینگ توکن است. به این معنا که فروشندگان کوتاه مدت می توانند به طور عمدی و با زیرپا گذاشتن یکی از عوامل، ارزش توکن های اجتماعی را کاهش دهند و نوسانات قیمتی در آن ها ایجاد کنند. این فناوری باید تمام این چالش ها را بشناسد و آن ها را برطرف کند.

به طور کلی می توان گفت که آینده سوشال فای روشن است و تخمین زده می شود که کارایی بسیار فراتری نسبت به امروز پیدا کند. انتظار می رود که در چند سال آینده، همان رونقی که در ارز دیجیتال شاهد هستیم در این فناوری نیز مشاهده کنیم که البته بخش اعظمی از این پیشرفت، مرهون توسعه و رفع چالش های این فناوری می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *