معایب شبکه انتقال اتریوم
فهرست مطالب

شبکه انتقال اتریوم

شبکه انتقال اتریوم یکی از مشهورترین و محبوب ترین شبکه های موجود در بازار ارز دیجیتال می باشد که بسیاری از توکن ها نیز بر بستر این شبکه راه اندازی شده اند. ارزهای دیجیتال برای ذخیره، خرید یا فروش، انتقال و … از شبکه یا بلاکچین استفاده می کنند. تا کنون بیش از چند هزار ارز دیجیتال ابداع و راه اندازی شده که بخش زیادی از آن ها بر بستر اتریوم است. در این مطلب قصد داریم شما را با شبکه انتقال اتریوم آشنا کنیم.

شبکه انتقال اتریوم

شبکه ارز دیجیتال چیست ؟

بهتر است قبل از آنکه بگوییم شبکه انتقال اتریوم چیست اشاره ای به تعریف شبکه داشته باشیم. همچنین اگر مقالات افراتتر را دنبال کرده باشید با مفهوم اتریوم چیست آشنا هستید. همان طور که می دانید هدف اصلی از ابداع ارزهای دیجیتال حذف واسطه ها در سیستم اقتصادی و پولی می باشد. این امر توانسته تا حد زیادی روابط پولی و تجاری را تسهیل کند و به بهبود آن کمک کند. ارزهای دیجیتال کاملا ناشناس هستند و این موضوع به امنیت آن ها کمک شایانی کرده است. به طور مثال هنگامی که افراد در صرافی رمز ارز عضو می شوند و خرید و فروش اتریوم را انجام می دهند تراکنش های آن ها قابل ردیابی برای سایرین نمی باشد. کلاهبرداری و تقلب در ارز دیجیتال معنایی ندارد و به همین دلیل توانسته جایگاه ویژه ای در میان سایر بازارهای مالی داشته باشد. ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاکچین یا شبکه هستند و مزایای زیادی دارند.

هنگامی که اقدام به خرید ارز دیجیتال، استعلام قیمت تتر و … می کنیم از شبکه بلاکچین استفاده کرده ایم. همچنین انتقال دارایی به کیف پول و نگهداری طولانی مدت آن ها با استفاده از شبکه امکان پذیر است. علاوه بر شبکه انتقال اتریوم شبکه های دیگری از جمله بیت کوین، ترون، بایننس و … نیز وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. تفاوت آن ها در میزان کارمزد تراکنش، سرعت انجام معاملات و … می باشد. جالب است بدانید که بلاکچین اتریوم به دلیل محبوبیتی که دارد در ابتدا میزبان بسیاری از توکن ها است. توکن های تازه وارد ابتدا خود را بر بستر اتریوم راه اندازی می کنند و بعد از جذب سرمایه لازم اقدام به طراحی بلاکچین اختصاصی خود می کنند.

خرید ارز دیجیتال اتریوم بدون کارمزد در افراتتر

شبکه انتقال ERC20

شبکه ERC20 همان شبکه انتقال اتریوم می باشد که از این عبارت اختصاری استفاده می کند. بلاکچین اتریوم دارای قوانین ویژه ای است و هر کدام از توکن ها که بخواهند بر روی این اکوسیستم راه اندازی شوند باید به این قوانین پایبند باشند. توکن های ERC20 به علت امکان بهره برداری در عملیات جذب سرمایه از کاربرد زیادی برخوردار هستند. این توکن ها بر روی تمام کیف پول هایی معتبر اتریوم امکان انتقال و نگهداری دارند. آدرس شبکه اتریوم با X0 آغاز می شود. در ادامه مطلب شما را با مزایا و معایب شبکه اتریوم آشنا خواهیم کرد.

شبکه های انتقال اتریوم

مزایا شبکه انتقال ERC20

یکی از مهم ترین مزایای شبکه انتقال اتریوم انجام تراکنش ها با سرعت بسیار بالاست. این ویژگی در برخی از بلاکچین ها وجود ندارد. البته بلاکچین ترون توانسته در این زمینه با شبکه اتریوم به رقابت بپردازد. زیرا علاوه بر سرعت بالای انجام تراکنش ها، کارمزد کمتری نیز دارد. هدف اصلی از طراحی بلاکچین اتریوم، ایجاد بستری برای قراردادهای هوشمند می باشد. ساختار این شبکه به نحوی است که خطاهای انسانی را در تراکنش ها کاملا حذف می کند و امکان جعل و دستکاری در قراردادها، نقل و انتقالات و … را به صفر می رساند.

علاوه بر سرعت بالای انجام تراکنش ها در شبکه انتقال اتریوم، شاهد سرعت بالا در تایید آن ها نیز هستیم. بسیاری از افراد بعد از انجام تراکنش، آن را پیگیری می کنند تا از تایید آن مطمئن شوند. بدین منظور در مطالب قبل راجع به شناسه تراکنش ارز دیجیتال صحبت کردیم و گفتیم که استفاده از این شناسه می تواند به شما کمک کند تا از تایید شدن یا عدم تایید تراکنش خود مطلع شوید. شبکه اتریوم erc20 فرآیند ایجاد توکن را بسیار سهل و آسان کرده است. به همین دلیل به یکی از بهترین پلتفرم های ICO در سال 2017 تبدیل شده است.

معایب شبکه انتقال ERC20

نخستین ایرادی که در خصوص شبکه اتریوم وجود دارد مشکل تابع Transfer است که در مطالب قبل راجع به آن صحبت کردیم. از دیگر معایب آن این است که ساخت توکن های ERC20 آنقدر ساده است که تولید توکن های اختصاصی را برای تمام افراد آسان کرده است. به همین دلیل بازار پر از توکن های بی ارزش و تقلبی می شود که خرید آن هیچ نفعی برای معامله گران ایجاد نمی کند. کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم نسبت به سایر شبکه ها مقداری بیشتر است. به همین علت برخی از معامله گران آن را مقرون به صرفه نمی دانند.

معایب شبکه انتقال اتریوم

شبکه های انتقال ارز دیجیتال

در خصوص شبکه های انتقال ارز دیجیتال باید به این نکته اشاره کنیم که کیف پول مبدا و کیف پول مقصد باید از شبکه موردنظر پشتیبانی کنند. زیرا نمی توان یک ارز دیجیتال را از بلاکچین اتریوم به بلاکچین ترون و … منتقل کرد. هر کدام از بلاکچین ها مانند جزیره ای می مانند که از عملکرد جداگانه برخوردار هستند. قبل از انجام هر تراکنش باید به مشابه بودن شبکه ها در کیف پول مبدا و مقصد توجه کنید. در غیر این صورت دارایی شما از بین می رود و امکان بازگشت آن وجود نخواهد داشت.
لازم به ذکر است که در برخی از مواقع، یک توکن امکان انتقال در شبکه های مختلف به جز شبکه انتقال اتریوم را دارد. شما در این شرایط از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستید و می توانید شبکه ای را انتخاب کنید که از سرعت بالاتر و کارمزد پایین تری برای انجام تراکنش ها برخوردار است.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *