شناسه تراکنش ارز دیجیتال
فهرست مطالب

شناسه تراکنش ارز دیجیتال TXID

شناسه تراکنش ارز دیجیتال راهی برای پیگیری تراکنش هاست. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که افراد ساعت ها در انتظار تایید و تکمیل تراکنش های خود می مانند و فشار روانی زیادی را در این زمینه تجربه می کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با شناسه تراکنش ارز دیجیتال و جوانب مختلف آن آشنا کنیم.

شناسه تراکنش ارز دیجیتال

پیگیری تراکنش ارز دیجیتال

کاربرد شناسه تراکنش ارز دیجیتال چیست؟ یکی از دغدغه هایی که معامله گران همواره با آن مواجه هستند پیگیری تراکنش ها و اطلاع از تایید آن ها می باشد. در برخی از مواقع ساعت ها انتظار برای تایید تراکنش ها فشار روانی زیادی را به افراد وارد می کند. بسیاری از آن ها نمی دانند که استفاده از شناسه تراکنش ارز دیجیتال می تواند به دغدغه آن ها خاتمه دهد. تراکنش به فرآیندی گفته می شود که در آن ارسال یا دریافت رمز ارز، خرید و فروش آن و … انجام می شود. پیگیری تراکنش در شرایطی انجام می شود که شاهد بروز یک اختلال در پروسه هستیم و تایید تراکنش ها به سرعت انجام نمی شود.
 انجام یک تراکنش از 6 مرحله برخوردار می باشد که می توان به ثبت درخواست، ارسال به نودها، ارزیابی تراکنش، هش شدن، انتشار بلاک در شبکه و ثبت تراکنش اشاره کرد. برای پیگیری یک تراکنش به شناسه تراکنش یا TXID نیاز داریم. این شناسه یک کد منحصر به فرد است که قابلیت دسترسی و پیگیری تراکنش را برای شما فراهم می کند.

خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال در افراتتر بدون کارمزد

چرا پیگیری تراکنش ارز دیجیتال مهم است؟

معمولا از واژه تراکنش در سیستم های اقتصادی استفاده می شود. اما تراکنش هایی که در بازار ارز دیجیتال وجود دارد تفاوت زیادی با فعل و انفعالات سنتی و بانکی دارد. در تراکنش ها حداقل دو عضو حضور دارند که می توان به کاربر و سازمان اشاره کرد. در تراکنش های روتین با نهادهای متمرکز مانند بانک سروکار داریم ولی در تراکنش های ارز دییجیتال با نهادهای غیرمتمرکز مواجه هستیم. توجه داشته باشید که برخی از رمز ارزها همانند تتر به شکل متمرکز فعالیت می کنند.

هر کدام از فعالیت هایی که در دنیای بلاکچین انجام می شود یک تراکنش دارد که هر کدام از آن ها دارای یک شناسه یکتا و منحصر به فرد است. هنگامی که این شناسه را در اکسپلورهای بلاکچین بررسی کنید می توانید به اطلاعات تراکنش دسترسی پیدا کنید. TXID یک رشته کد است که شامل اعداد و حروف انگلیسی می باشد. این رشته کد در ظاهر معنا و مفهوم خاصی ندارد اما دارای اطلاعاتی هستند که از تراکنش ها به وجود آمده است. به همین دلیل نام دیگر TXID ، هش تراکنش می باشد.

فرض کنید که یکی از دوستان برای شما مقداری بیت کوین ارسال کرده است. قطعا از میزان دارایی بیت کوین در کیف او کاسته می شود اما هیچ بیت کوینی به کیف پول شما اضافه نمی شود. در این شرایط نخستین حدسی که به ذهن شما می رسد این است که دوست شما آدرس مقصد یا کیف پولتان را اشتباه وارد کرده باشد. با استفاده از شناسه تراکنش ارز دیجیتال می توانید وضعیت را پیگیری کنید.

شناسه تراکنش ارز دیجیتال چیست

نحوه دریافت شناسه ارز دیجیتال

قطعا بعد از مطالعه این مطلب یک سوال مهم در ذهن تان ایجاد می شود و آن هم نحوه دریافت شناسه تراکنش ارز دیجیتال است. برای دسترسی به این شناسه یا کد باید به بخش تاریخچه تراکنش ها بروید و TXID را پیدا کنید. این پروسه در صرافی ها و کیف پول ها مشابه است. همچنین اگر یک رمز ارز را از کیف پول خود ارسال کرده باشید می توانید در بخش تاریخچه و کلیک بر روی تراکنش مربوطه، اطلاعات آن را پیدا کنید. اگر صرافی از نوع متمرکز است علاوه بر دسترسی به اطلاعات تراکنش ها، می توانید درخواست ثبت گزارش را نیز انجام دهید. در این شرایط تمام اطلاعات برای شما از طریق ایمیل ارسال می شود.

نکته مهمی که وجود دارد و می توانید از آن برای دسترسی به اطلاعات تراکنش های سایر کاربران نیز استفاده کنید این است که TXID تراکنش موردنظر را در یک اکسپلور بلاک چین جستجو کنید. TXID می تواند مربوط به تراکنش خودتان باشد یا مربوط به کاربران دیگر! این موضوع یعنی شفافیت از مهم ترین مزایای فناوری بلاکچین می باشد.

پیگیری تراکنش بیت کوین

مکانیزم انتقال بیت کوین بسیار ساده می باشد. اگر به هر دلیلی متوجه شدید که تراکنش آن با خطا مواجه شده است و دارایی از کیف پول شما خارج شد کافی است مراحل زیر را طی کنید.

  • کیف پول بیت کوین را باز کنید و گزینه BTC را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب BTC تمام پرداخت ها و دریافت ها نمایش داده می شود. تراکنشی که مربوط به TXID می باشد را انتخاب کنید و بر روی گزینه VEIW ON BLOCKCHAIN کلیک کنید.
  • هنگامی که گزینه مذکور را کلیک کردید می توانید شناسه تراکنش ارز دیجیتال را همراه با تمام اطلاعات مشاهده کنید.

شناسه تراکنش ارز دیجیتال

کلام آخر !

در این مطلب شما را با نحوه استفاده از شناسه تراکنش ارز دیجیتال آشنا کردیم و گفتیم که دسترسی به شناسه بهترین روش برای پیگیری تراکنش می باشد. توصیه می کنیم قبل از انجام هر خرید یا فروشی، جوانب مختلف را در نظر بگیرید و تلاش کنید تا قبل از ورود به بازار، اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهید. میزان نوسان در بازار ارز دیجیتال به قدری زیاد است که می تواند معامله گران را به سودهای هنگفت و نجومی برساند یا آن ها را دچار ضررهای مالی شدید کند.

4.3/5 - (6 امتیاز)

4 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر.ما کیف پول usdtkzaداریم،بعد میخوایم پولمونو دربیاریم به ریال تبدیل کنیم.ولی رمز تراکنش و انتقالو گم کردیم.چیکار کنیم؟

    1. سلام وقت بخیر.ما کیف پولusdtsda.com داریم،بعد میخوایم پولمونو دربیاریم به ریال تبدیل کنیم.ولی رمز تراکنش و انتقالو گم کردیم.چیکار کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *