عملکرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال
فهرست مطالب

نحوه عملکرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه عملکرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال آشنا کنیم. این دستگاه ها که ASIC نامیده می شوند جزو جدیدترین روش های ماینینگ محسوب می شوند. قبل از آن از روش هایی مانند استخراج بیت کوین با کامپیوتر، استخراج بیت کوین با کارت گرافیک و … استفاده می شد. اطلاع از عملکرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

عملکرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

عملکرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

بهتر است قبل از آنکه به مکانیزم عملکرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال بپردازیم اشاره ای به ماینینگ داشته باشیم. استخراج یا ماینینگ را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین روش ها برای تایید تراکنش ها و دریافت پاداش محسوب کرد. در این روش بلاک های جدید ساخته می شود و امنیت شبکه نیز افزایش پیدا می کند. این عملیات به وسیله ماینرها انجام می شود. ماینر یک دستگاه یا سخت افزار است که با اتصال به شبکه بلاکچین اقدام به تایید تراکنش ها و ساخت بلاک جدید می کند.
افرادی که از این دستگاه ها استفاده می کنند سکه هایی را به عنوان پاداش دریافت می کنند. 
ماینرهایی که برای استخراج بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال طراحی و تولید می شوند از لحاظ قدرت سخت افزاری و قطعات بکار رفته در آن با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل برخی از آن ها دارای قیمت بسیار بالایی هستند. این دستگاه ها به طور اختصاصی برای استخراج بیت کوین تولید شده اند و کاربرد دیگری ندارند. دستگاه های ASIC از یک یا چند الگوریتم خاص استفاده می کنند.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

نحوه کار ماینرها

به طور کلی هر سخت افزاری که برای استخراج بیت کوین ساخته شود ماینر نام دارد. ماینرها از زمان ساخت اولیه تا کنون تغییرات بسیار زیادی داشته اند. شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که چرا مهندسین این دستگاه ها را توسعه می دهند؟ در پاسخ باید بگوییم که میزان گستردگی و پیچیدگی شبکه بلاکچین روز به روز در حال افزایش است. به همین دلیل روش های قدیمی مانند استخراج بیت کوین با cpu دیگر پاسخگو نیست و استفاده از پردازنده و کارت گرافیک در طول زمان مقرون به صرفه نخواهد بود.

ASIC ها از نظر هزینه و میزان مصرف برق در جایگاه بهتری نسبت به سایر روش ها و سخت افزارها هستند و سرعت پردازش اطلاعات در آن ها نیز چند برابر است. ای سیک ها فضای کمتری اشغال می کنند. این دستگاه ها از مدارهای الکتریکی ویژه ای برخوردار هستند که فقط اطلاعات استخراج ارز دیجیتال را در خود ذخیره و نگهداری می کنند. چیپ هایی که در ASIC ها تعبیه شده اند از نظر کارایی، توان مصرفی و سرعت بی نظیر هستند. در مطالب گذشته به بررسی 7 مرحله از فرآیند عملکرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال پرداختیم.

تفاوت دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در چیست؟

اگر بخواهیم دستگاه های ماینر را با یکدیگر مقایسه کنیک باید اشاره ای به کیفیت، برند، سودآوری و … داشته باشیم. این دستگاه ها توسط برندهای مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها با توجه به سخت افزارهای بکار رفته در آن از سودآوری گوناگونی برخوردار هستند. یکی از معیارهای خرید ماینر، هش ریت است. هر چه میزان هش ریت بالاتر باشد میزان سودآوری و سرعت پردازش اطلاعات نیز بیشتر است.

طبق تحقیقاتی که در این زمینه داشته ایم متوجه شدیم که هر چه دستگاه مقرون به صرفه تر باشد و از سودآوری بالاتری برخوردار باشد کار با آن ها نیز آسان تر است. در حال حاضر برخی از دستگاه ها می توانند علاوه بر بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال را نیز استخراج کنند. اما بسیاری از کارشناسانی که در این عرصه فعالیت می کنند اذعان دارند که استخراج بیت کوین نسبت به سایر رمز ارزها از جمله تتر، کاردانو، اتریوم و … سودآوری بیشتری به همراه دارد. برخی از رمز ارزها مانند تتر جزو استیبل کوین ها نیز محسوب می شوند. استیبل کوین ها همان رمز ارزهایی هستند که از ارزش ثابتی برخوردارند. به طور مثال قیمت تتر برابر با یک دلار است و در نتیجه نوسانات زیادی در بازار ندارد. برای استعلام روزانه قیمت تتر می توانید صرافی رمز ارز افرا تتر مراجعه کنید.

عملکرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

تعداد رمز ارزهای قابل استخراج

در هنگام خرید ماینرها با این موضوع توجه داشته باشید که آیا می توان توسط این دستگاه، چند رمز ارز را استخراج کرد؟ تعداد رمز ارزهای قابل استخراج مهم نیست. بلکه نوع رمز ارزهاست که اهمیت دارد. ابتدا رمز ارز مورد نظر خود را تعیین کنید و سپس دستگاهی مطابق با آن خریداری کنید.

میزان مصرف انرژی

دستگاه های استخراج رمز ارز یا ماینر از انرژی برق استفاده می کنند. از آنجایی که میزان مصرف برق آن ها زیاد است از فعالیت آن ها بدون مجوز جلوگیری می شود. زیرا به سیستم برق شبکه در کشور آسیب جدی وارد می کنند. بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که علاوه بر درآمد خوب، در مقایسه با سایر دستگاه ها از برق کمتری استفاده کند.

هش ریت

همان طور که اشاره کردیم منظور از هش ریت، میزان توان پردازش اطلاعات است. هر چه هش ریت بالاتر باشد به معنای سودآوری بیشتر دستگاه است. ماینرهایی که هش ریت بالاتر دارند علاوه بر مصرف برق بیشتر، از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *