نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
فهرست مطالب

نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

اطلاع از نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال سبب می شود که افراد هوشیاری بیشتری در معاملات خود داشته باشند. بازارهای مالی از جمله بازار کریپتو کارنسی در معرض ریسک های مختلفی است که اگر به خوبی آن ها را بشناسید قطعا به سود خواهید رسید. در غیر این صورت ممکن است دچار ضررهای جبران ناپذیری شوید. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا با نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

بهتر است قبل از آنکه به نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اشاره کنیم به این موضوع بپردازیم که بازار ارز دیجیتال در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. به همین دلیل افراد تمایل زیادی برای ورود به این بازار پیدا کرده اند. برخی از افراد بدون کنترل هیجانات و شناخت کافی، تمام سرمایه زندگی خود وارد این بازار می کنند و دچار شکست های جبران ناپذیری می شوند.

کاربرانی که در بازار ارز دیجیتال فعال هستند باید به خوبی با ابهاماتی که در این حوزه وجود دارد آشنا باشند و به سراغ رمز ارزهایی بروند که دارای سابقه و پیشینه خوبی هستند. این موضوع در خصوص هولدرها اهمیت بیشتری پیدا می کند. هولدرها افرادی هستند که رمز ارزهای مختلف را خریداری می کنند و مدت زمان طولانی در کیف پول خود نگهداری می کنند. یکی از نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این است که از خرید در روزهای صعودی خودداری کنید. زیرا بازار دچار هیجان است و ممکن است به سرعت فروکش کند.

توصیه می کنیم جزو کاربرانی باشید که بر روی دارایی های معتبر سرمایه گذاری می کنند. دارایی هایی همچون بیت کوین می توانند سرمایه شما را تضمین کنند. اما این مساله به این معنا نیست که خرید بیت کوین را در هر قیمتی انجام دهید. همان طور که اشاره کردیم معامله کردن و خرید رمز ارز در روزهای صعودی یک امر کاملا اشتباه می باشد.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

افزایش دامنه اطلاعات

به جرات می توان گفت که بخش عمده ای از کاربران بازار اطلاعاتی در خصوص بلاکچین و ارز دیجیتال ندارند و اغلب آن ها از دیگران پیروی می کنند. اگر می خواهید در این بازار موفق باشید باید دامنه اطلاعات خود را افزایش دهید. بدین منظور می توانید به وب سایت های معتبر مراجعه کنید و بخش بلاگ آن ها را مطالعه کنید. همچنین اگر قصد خرید ارز خاصی را دارید باید با مراجعه به سایت کوین مارکت کپ، راجع به آن تحقیق کنید. به طور مثال باید از ارزش بازار، سهم بازار، تیم تخصصی و … مطلع شوید.

نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

تحقیق راجع به کیف پول

همان طور که در مطالب قبل ذکر کردیم اگر هولدر هستید باید بعد از خرید ارز دیجیتال، آن را در کیف پول شخصی خود نگهداری کنید. زیرا نگهداری طولانی مدت ارز دیجیتال در کیف پول صرافی خطرات زیادی به همراه دارد. تلاش کنید با انواع کیف پول آشنایی پیدا کنید و معایب و محاسن هر کدام را بررسی کنید. در حال حاضر معتبرترین کیف پول هایی که برای ذخیره بیت کوین و سایر رمز ارزها مورد استفاده قرار می گیرند شامل تراست والت، کوینومی، متاماسک و … هستند. 

توصیه می کنیم برای کیف پول خود یک رمز عبور مطمئن ایجاد کنید و از رمز عبور دو مرحله ای بهره بگیرید. با این کار می توانید حساب های خود را ایمن کنید. هر کدام از کیف پول هایی که در این زمینه فعال هستند از چند ارز دیجیتال محدود پشتیبانی می کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب کیف پول، به پشتیبانی کردن آن از رمز ارز مورد نظر اطمینان پیدا کنید.

مطالعه کردن وب سایت رسمی توکن یا کوین

از دیگر نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این است که بعد از انتخاب رمز ارز، به سراغ سایت رسمی آن بروید و با تیم تخصصی و مشاوران آن آشنا شوید. اعتبار آن را مورد بررسی قرار دهید. در برخی از مواقع با توکن های تقلبی مواجه هستیم و به هیچ عنوان نباید پول خود را بر روی آن ها سرمایه گذاری کنیم. متاسفانه تعداد توکن های تقلبی روز به روز بیشتر می شود و اگر دانش و اطلاعات خود را در این زمینه بالا نبرید قطعا دچار ضررهای سنگین خواهید شد.

عدم معامله در روزهای صعودی

آیا جزو آن دسته از افرادی هستید که در بازار صعودی وسوسه به انجام معامله می شوید؟ هیچ کدام از بازارهای مالی همیشه صعودی نیستند و بعد از هر فرازی، یک فرود می باشد. تمام بازارهای مالی نوسان را تجربه می کنند و افرادی موفق هستند که بتوانند از این نوسانات کسب سود کنند. اکیدا توصیه می کنیم از صعود و نزول قیمت ها نترسید و برای انجام معاملات خود برنامه ریزی داشته باشید. به طور مثال بیت کوین یکی از رمزارز هایی است که تا کنون فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است.

بسیاری از معامله گران در روزهای نزولی به فکر فروش بیت کوین می افتند و در روزهای صعودی به دنبال خرید آن می روند. این افراد همیشه بازنده هستند و برنده ها کسانی اند که در روزهای نزولی بخرند و در روزهای صعودی بفروشند. این موضوع در خصوص سایر رمز ارزها از جمله تتر، کاردانو، سولانا و .. نیز صدق می کند. خرید تتر در روزهایی که قیمت آن منفی است یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شود. زیرا قیمت تتر از قیمت دلار امریکا پیروی می کند. برای شروع فعالیت باید بهترین صرافی رمز ارز ایرانی را انتخاب کنید. در کل برای سرمایه گذاری در حوزه بهتر است بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را به خوبی بشناسید.

نکات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

تعیین استراتژی

برخی از معامله گران هولدر هستند و برخی دیگر تریدر ! شما جزو کدام دسته هستید؟ قبل از هر اقدامی، استراتژی خود را تعیین کنید و به آن پایبند باشید. هیچ گاه معاملات هیجانی انجام ندهید و اجازه تا به سود مورد نظر دست پیدا کنید. اغلب معامله گران با خرید در کف قیمت و فروش در سقف قیمت به سود می رسند. دانستن این استراتژی ها و اجرایشان این کمک را می کند تا سرمایه گذای با پول کم در ارز دیجیتال هم امکان پذیر باشد.

برای سرمایه گذاری مطمئن و حرفه ای لازم است نکات بیشتری را بدانید به همین خاطر پیشنهاد می کنیم مقاله با عنوان “آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال” را مطالعه بفرمایید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *