پشتوانه بیت کوین
فهرست مطالب

خرید بیت کوین چه پشتوانه دارد؟

خرید بیت کوین چه پشتوانه دارد ؟پشتوانه بیت کوین طلا، نقره و کالا نیست. بلکه ویژگی های دیگری باعث خاص شدن، منحصر به فرد شدن و ایجاد پشتوانه برای این رمز ارز شده است. اگر به دنبال خرید بیتکوین هستید و می خواهید این رمز ارز را به عنوان یک گزینه ویژه برای سرمایه گذاری در نظر بگیرید بهتر است با موضوعاتی همچون پشتوانه بیت کوین، دلیل کمیاب بودن آن، دلیل غیرمتمرکز بودن و … آشنا شوید. در این مطلب تلاش کرده ایم تا بتوانیم ارز بیت کوین و پشتوانه آن را به زبان ساده شرح دهیم.

پشتوانه بیت کوین

برخی از افرادی که به فکر خرید و فروش بیت کوین یا هولد آن هستند با این سوال مواجه اند که پشتوانه بیت کوین چیست؟ آیا می توان کالا، طلا، نقره و … را به عنوان پشتوانه این رمز ارز تعیین کرد؟ قطعا ارزهای دیجیتال دارای پشتوانه فیزیکی نیستند. به زبان ساده، جنس پشتوانه آن ها متفاوت است. بیت کوین که نوعی شبکه پرداخت جدید و نوآورانه محسوب می شود در سال 2009 توسط فردی به نام ساتوشی ناکاموتو خلق شد. در آن سال تمام ارزهای محلی یا ارزهای فیات دارای پشتوانه فیزیکی مانند طلا و نقره بودند. زمانی که بیت کوین شناخته شد و به عنوان یک ارز غیرمتمرکز معرفی شد این سوال در ذهن اغلب افراد به وجود آمد که پشتوانه آن چیست؟

پشتوانه بیت کوین کیست

در پاسخ به سوال فوق باید بگوییم که پول های متمرکز یا ارزهای فیات که از پشتوانه طلا، نقره و کالا برخوردار هستند در اختیار سازمان، نهاد یا افراد معدودی هستند. متمرکز بودن ارزها مشکلات زیادی را ایجاد می کند که در مطالب قبل به آن پرداختیم. اما از آنجایی که بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است و توسط هیچ نهاد، دولت یا افرادی کنترل نمی شود از پشتوانه فیزیکی نیز بی بهره است. به همین دلیل می توان گفت که بیت کوین، قدرت انحصاری را از بین برده و با تقسیم قدرت میان کاربران خود، پشتوانه ای قوی تر از ارزهای فیات ایجاد کرده است.

خرید و فروش بیت کوین بدون کارمزد در سریع ترین زمان

قدرت کاربران مهم ترین پشتوانه بیت کوین است !

ایده ای که در هنگام خلق بیت کوین مطرح شد و جذابیت زیادی داشت، توزیع قدرت میان کاربران بود. کاربرانی که معاملات خود را از طریق اینترنت انجام می دادند تاثیر زیادی در امنیت شبکه داشتند. امروز که وابستگی به اینترنت بیشتر شده می توان گفت که ارز بیت کوین یک ارز مطمئن و جهانی است که نه تنها اعتماد کاربران را به خود جلب کرده بلکه پذیرش آن توسط جوامع بسیار چشمگیر است. بیت کوین همانند سایر ارزهای دیجیتال، پشتوانه فیزیکی ندارد اما ویژگی های آن سبب شده که امنیتی بیشتر از ارزهای فیات بدست آورند. ارزهای دیجیتال به هیچ عنوان قابل جعل، دستکاری و … نیستند و به خوبی نیاز کاربران به امنیت را تامین کرده اند.

چه عواملی به عنوان پشتوانه بیت کوین در نظر گرفته می شوند؟

رشد قابل توجه و چشمگیر بیت کوین در دهه اخیر سبب شده که توجه جهان به آن جلب شود. در واقع می توان گفت که هدف اصلی از خلق بیت کوین، جایگزینی آن با نظام مالی سنتی بود. امروزه شاهد هستیم که این رمز ارز تا حد زیادی به هدف خود دست پیدا کرده است. اگر هنوز این سوال در ذهن تان وجود دارد که پشتوانه بیت کوین چیست و قصد خرید بیت کوین از صرافی رمز ارز را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پشتوانه بیت کوین چیست

حذف واسطه ها

در سال های گذشته تمام پرداخت های بین المللی از طریق واسطه هایی مانند بانک انجام می شد. البته امروز هم بخش زیادی از این پرداخت ها با همین شیوه انجام می شود. اما نمی توان از پرداخت های بین المللی که توسط بیت کوین انجام می شود چشم پوشی کرد. برای پرداخت یا دریافت بیت کوین نیاز به هیچ واسطه ای وجود ندارد و به همین دلیل معاملات خیلی سریع، آسان و ارزان انجام می شوند. کشورهایی مانند ایران که در لیست تحریم ها قرار دارند می توانند از این روش به راحتی معاملات بین المللی خود را انجام دهند.

ضد تورم

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که رخدادی همچون هاوینگ، باعث جلوگیری از تولید بیش از حد سکه های بیت کوین می شود و این موضوع به عنوان خاصیت ضد تورمی این رمز ارز شناخته شده است. ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین خاصیت ضد تورمی دارند و می توان عرضه آن ها را کنترل کرد. در حالی که این ویژگی در خصوص ارزهای فیات یا محلی صدق نمی کند. پس قطعا می توان این ویژگی را به عنوان پشتوانه بیت کوین در نظر گرفت و بر روی آن حساب ویژه ای باز کرد.

محدودیت در عرضه

به طور کلی 21 میلیون سکه بیت کوین وجود دارد که تاکنون 19 میلیون سکه از آن وارد چرخه شده است. میزان عرضه بیت کوین کنترل می شود و به هیچ عنوان تعداد سکه های آن از مرز 21 میلیون عبور نخواهد کرد. محدودیت در عرضه باعث کمیابی و ارزشمندی آن خواهد شد که می توان این موضوع را به عنوان پشتوانه ارز بیت کوین مطرح کرد.

شفافیت

شفافیتی که در ارز بیت کوین وجود دارد در هیچ کدام از ارزهای فیات قابل مشاهده نیست. تمام کاربران می توانند به راحتی به دفترچه تراکنش ها دست یابند و زمان ایجاد بلاک ها را مشاهده کنند. هیچ گونه نسخه خصوصی و ویژه از تراکنش های بیت کوین وجود ندارد و این میزان از شفافیت می تواند نشان دهنده پشتوانه بیت کوین باشد. این امر از تقلب، پولشویی، جعل، دستکاری و …. در بیت کوین جلوگیری خواهد کرد.

امنیت

تمام معاملاتی که میان دو طرف انجام می شود از نوع همتا به همتاست. به این معنا که هیچ نهاد سومی میان آن ها واسط نیست. تمام سیستم و بلاکچین بیت کوین از این الگوریتم پیروی می کند و نوعی ارتباط غیر متمرکز را ایجاد می کند. امنیتی که در شبکه وجود دارد پشتوانه ارز بیت کوین است و کدهای رمزنگاری شده در آن به هیچ عنوان از بین نمی روند.

پشتوانه بیت کوین

تاثیر تصمیم جامعه در پذیرش بیت کوین !

به طور کلی اعتبار و ارزش یک رمز ارز یا موارد مشابه، ارتباط مستقیمی به تصمیم افراد در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش آن دارد. اگر جامعه یک رمز ارز را بی ارزش بدانند و تصمیم به عدم استفاده از آن بگیرند قطعا آن رمز ارز ارزش خود را از دست خواهد داد و بالعکس! در واقع می توان گفت که بخش مهمی از پشتوانه بیت کوین ، اعتماد افراد جامعه است. پشتوانه این رمز ارز نه سازمان خاصی است و نه کالای خاصی! بلکه اعتمادی است که در جامعه نسبت به آن وجود دارد.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *