کاربرد ارز های دیجیتال
فهرست مطالب

بررسی کاربرد ارز دیجیتال

بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها کاربرد ارز دیجیتال، سرمایه گذاری و کسب سود است. در حالی که ارز دیجیتال به دلیل ویژگی های خاص توانسته در جوانب مختلف زندگی انسان تاثیرگذار باشد و بسیاری از امور مانند معاملات، انتقال پول با کارمزد کم و … را با سهولت همراه سازد. این دارایی جایگزینی مطمئن برای پول فیات می باشد که قطعا سیستم بانکداری را در آینده تحت الشعاع قرار خواهد داد. در این مطلب قصد داریم شما را با کاربرد ارز دیجیتال آشنا کنیم و از زوایای مختلف آن را ارزیابی کنیم.

کاربرد ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد ؟

کاربرد ارز دیجیتال فراتر از چیزی است که تصور می کنید. بسیاری از افراد خرید بیت کوین، فروش بیت کوین یا سایر رمز ارزها را با هدف کسب سود انجام می دهند. اما واقعیت این است که رمز ارزها با هدف خاصی خلق شده اند و کاربردهای گسترده ای دارند. تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال به منظور انتقال دارایی خلق شده اند و به دلیل ویژگی هایی که دارند توانسته اند بر زندگی روزمره انسان تاثیر بگذارند. اگر می خواهید بدانید که هدف از خلق هر کدام از رمز ارزها چیست توصیه می کنیم وایت پیپر آن ها را مطالعه کنید. برای دست یافتن به وایت پیپر می توانید به سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنید. این وب سایت یک منبع معتبر محسوب می شود که اطلاعات کاملی از هر ارز دیجیتال در آن قابل دستیابی است. در ادامه بیشتر با کاربرد ارز دیجیتال آشنا خواهید شد.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

هدف از ایجاد ارز دیجیتال چیست ؟

در سال های ابتدایی که بیت کوین معرفی شد جذابیت زیادی داشت. البته هنوز هم از جذابیت آن کم نشده است و به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می شود. ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان نخستین رمز ارز غیر قابل رهگیری و غیر متمرکز شناخته می شود. پس از آن آلت کوین ها عرضه شدند. به عبارتی ساده می توان گفت که آلت کوین ها مکملی برای بیت کوین محسوب می شوند اما در واقع هیچ کدام از آن ها نتوانسته اند به جایگاه بیت کوین برسند.
هم اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم بیت کوین در صدر جدول ارزهای دیجیتال قرار دارد و پس از آن شاهد جایگاه دوم و سوم برای رمز ارز اتریوم و تتر می باشیم. اگر بخواهیم بگوییم که ارز دیجیتال چیست و هدف از ایجاد آن چیست باید اشاره ای به رقابت آلت کوین ها با بیت کوین داشته باشیم. کاربرد بیت کوین بسیار بیشتر از چیزی است که در اینجا صحبت کردیم. اما علاوه بر رقابت، می توان به کاربردهای دیگر آن ها اشاره کرد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

کاربرد ارز دیجیتال

انتقال پول با کارمزد کم

از مهم ترین مواردی که در خصوص کاربرد ارز دیجیتال مطرح می شود انتقال سریع پول با کارمزد کم است. به طور مثال یک تراکنش 99 میلیون دلاری با رمز ارز لایت کوین به کمتر از 3 دقیقه زمان نیاز دارد و کارمزد انتقال آن ها تنها 40 سنت می باشد. قطعا اگر به دنبال انتقال این مبلغ با سایر روش ها بودید باید زمان و هزینه بیشتری را بابت آن صرف می کردید.

فارمینگ بهره

در حال حاضر نرخ بهره بانک های سنتی به کمترین میزان خود در تاریخ رسیده است. در این شرایط بستری فراهم شده است که شما می توانید وام رمز ارزی بگیرید و بهره سالیانه 10 درصدی پرداخت کنید. رمز ارزهایی مانند تتر قابلیت ارائه وام دارند. توجه داشته باشید که این نوع از وام ها فاقد ریسک نیستند و توسط ارگان های دولتی در کشورها بیمه نمی شوند. کاربرد تتر در بازار ارز دیجیتال بسیار گسترده و وسیع است.

کسب درآمد از طریق استخراج و استیکینگ

اگر بخواهید از خرید و فروش رمز ارز به سود برسید نیاز به زمان و مهارت زیادی دارید. اما روش هایی مانند استخراج و استیکینگ وجود دارد که برای کسب درآمد از طریق آن ها نیازی به مهارت معامله گری ندارید. برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین باید از دستگاه هایی به نام ماینر یا ASIC استفاده کنید. این سیستم بر اساس اثبات کار به شما سود می دهد. اما منظور از استیکنیگ چیست ؟ تصور کنید که مبلغی پول به عنوان سپرده در یک بانک واریز می کنید و به طور ماهیانه یا سالیانه سود آن را برداشت می کنید. استیکینگ ارز دیجیتال نیز به همین معنا می باشد. شما با خریداری و نگهداری طولانی مدت رمز ارزها می توانید به طور ماهیانه یا سالیانه سود آن را دریافت کنید. در حال حاضر رمز ارزهایی مانند ترون، کازموس، کاردانو و … قابلیت استیک کردن را دارند.

کاربرد ارز های دیجیتال

حذف سرمایه

کاربرد ارز دیجیتال در زمینه حفظ سرمایه نیز می باشد. همان طور که می دانید بانک ها تحت تاثیر قوانین دولتی کار می کنند و هر لحظه ممکن است دسترسی شما به دارایی تان در بانک مسدود شود. اما هنگامی که ارز دیجیتال را خریداری می کنید و در کیف پول های شخصی قرار می دهید هیچ نهاد، سازمان، دولت یا قانونی نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. همان طور که می دانید و در مطالب قبل نیز ذکر کردیم کیف پول های شخصی مانند تراست والت، کوینومی، متاماسک و … جزو کیف پول های غیر متمرکز هستند و به طور کامل در تملک شما هستند.

اگر می خواهید از نوسانات معمول بازار به دور باشید می توانید با مراجعه به صرافی رمز ارز و ثبت نام در آن اقدام به خرید تتر کنید. از آنجایی که قیمت تتر ثابت است و همزمان با نوسانات دلار امریکا تغییر می کند یک سرمایه گذاری عاقلانه محسوب می شود و می تواند در طولانی مدت از دارایی شما محافظت کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *