استخراج ارزهای دیجیتال
فهرست مطالب

روش های استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟

در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی روش های استخراج ارزهای دیجیتال بپردازیم. برای استخراج رمز ارزها راهکارهای متنوعی وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای مزایا، معایب و ویژگی های منحصر به فردی است. با اطلاع از تمام روش های استخراج ارزهای دیجیتال می توانید تصمیم گیری بهتری در این زمینه داشته باشید.

استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال

آیا با روش های مختلف استخراج ارزهای دیجیتال آشنا هستید؟ دنیای بلاکچین یک دنیای جدید و مدرن است که بسیاری از افراد به آن علاقه مند هستند. زیرا از این طریق می توان کسب درآمد کرد و در برخی از مواقع به سودهای نجومی رسید. از نخستین سالی که بیت کوین متولد شد استخراج آن هم بر سر زبان ها افتاد.

 به مرور زمان تعداد رمز ارزها بیشتر شد اما بیت کوین همچنان به عنوان پادشاه رمز ارزها شناخته می شود و بهترین ارز دیجیتال برای استخراج بیت کوین است. بسیاری از معامله گران با عضویت در صرافی رمز ارز، اقدام به خرید و فروش بیت کوین و سایر رمز ارزها می کنند. تعدادی از آن ها تریدر و تعدادی دیگر هولدر شناخته می شوند.

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی با مفهوم تریدر و هولدر آشنا هستید. تریدرها افرادی هستند که با معاملات کوتاه مدت و خرید و فروش های متعدد به سود می رسند. اما هولدرها افرادی هستند که با خرید رمز ارزها و نگهداری آن ها در طولانی مدت کسب سود می کنند. اینکه کدام روش بهتر است و می تواند میزان ریسک را کاهش دهد در این مبحث نمی گنجد. اما می توان گفت که این تصمیم بر اساس استراتژی هر فرد گرفته می شود. برخی از افراد ریسک گریز هستند و نمی خواهند خود را در معرض نوسانات بازار قرار دهند.
آن ها ترجیح می دهند هولدر باشند و با خرید رمز ارزها و نگهداری آن در کیف پول شخصی یا کیف پول صرافی، سرمایه گذاری کنند. خرید تتر به عنوان یک استیبل کوین نیز راهکار مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت می باشد. زیرا قیمت تتر برابر با یک دلار است و خرید آن به منزله خرید دلار است.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

معرفی روش های استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ

استخراج ابری

استخراج ابری ارز دیجیتال به عنوان کلود ماینینگ شناخته می شود که جزو راهکارهای پرطرفدار در استخراج ارزهای دیجیتال می باشد. از این طریق می توانید بدون هیچ گونه زحمتی، رمز ارز مورد نظر خود را استخراج کنید. در این روش باید مبلغ مشخصی به یک شرکت پرداخت کنید. این شرکت دستگاهی به نام rig را در اختیار شما قرار می دهد. این دستگاه توسط شما اجاره می شود و فرآیند ماینینگ را به روش اجاره ای انجام می دهد. این روش برای مدت زمان معین اعتبار دارد و درآمد بعد از کسر هزینه های نگهداری و برق، به کیف پول شما منتقل می شود.

شرکت هایی که خدمات استخراج ابری یا کلود ماینینگ را انجام می دهند از تجهیزات، سخت افزارها و نرم افزارهای کلان استفاده می کنند و دارای مزارع متعدد در این زمینه هستند. به همین دلیل به خوبی می دانند که چگونه رمز ارزها را به بهترین شکل استخراج کنند. کلود ماینینگ یکی از بهترین روش ماینینگ و روش محبوب به شمار می رود و مهم ترین دلیل محبوبیت آن هم این است که افرادی که فاقد توانایی مالی برای خرید rig هستند می توانند از این روش اقدام به اجاره rig کنند و خود را جزوی از دنیای رمز ارزها بدانند.

بهتر است قبل از انتخاب شرکت مورد نظر برای استخراج ابری، به خوبی تحقیق کنید. معمولا این شرکت ها دارای 4 الی 5 پنل هستند و قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از شرکت ها اجازه می دهند تا شما پنل سفارشی خود را نیز ثبت کنید و پروسه استخراج را آغاز نمایید.

استخراج رمز ارز با کامپیوتر

در سال های گذشته که خبری از استخراج ابری یا ماینرها نبود افراد به سراغ خرید پردازنده های قوی می رفتند تا از طریق آن بتوانند بیت کوین استخراج کنند. اما امروزه این روش از استخراج ارزهای دیجیتال منسوخ شده و کمتر کسی به سراغ آن می رود. این مساله چند دلیل عمده دارد که می توان به کند بودن این روش اشاره کرد. در برخی از مواقع مجبور هستید چند ماه را بدون هیچ درآمدی سپری کنید. معمولا استخراج رمز ارز با کامپیوتر مقرون به صرفه نیست. زیرا هزینه برق مصرفی به شدت بالاست و شما برای خنک نگه داشتن کامپیوتر نیاز به دستگاه های خنک کننده دارید.

استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج رمز ارز با کارت گرافیک

پس از آنکه استخراج رمز ارز با کامیپوتر و پردازنده منسوخ شد نوبت به استخراج آن با کارت گرافیک رسید. این روش که به نام GPU نیز شناخته می شوند از محبوبیت قابل قبولی برخوردار است. کارت گرافیک دارای بهره وری بالاو قیمت مناسب است. ریگ های GPU از کارت گرافیک برای استخراج رمز ارزها استفاده می کنند. یک ریگ استخراج استاندارد شامل یک عدد مادر بورد، فریم، کارت گرافیک و سیستم خنک کننده می باشد.

استخراج بیت کوین با ماینر

ماینرها را می توان به عنوان یک ابزار مخصوص برای استخراج بیت کوین دانست. در حال حاضر استخراج بیت کوین با دستگاه های استخراج ارز دیجیتال مقرون به صرفه تر است و می تواند درآمد قابل قبولی برای شما به همراه آورد. استخراج سایر رمز ارزها با این دستگاه پیشنهاد نمی شود زیرا به دلیل مصرف بالای برق، برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود. ماینرها بسیار قدرتمند هستند و می توانند به عنوان یک رقیب جدی و سرسخت برای CPU و GPU به شمار روند. قبل از کار با این دستگاه ها خوب است که با عملکرد دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به خوبی آشنا باشید.

کلام آخر !

استخراج بیت کوین نسبت به استخراج سایر رمز ارزها، فرآیند پیچیده تری دارد. اما به دلیل محبوبیت زیاد این رمز ارز، ماینرهای زیادی در سراسر جهان برای استخراج آن طراحی و عرضه شده اند. ماینرها با تکمیل بلاکچین و تایید تراکنش ها تلاش می کنند تا حداقل کمی بیت کوین به عنوان پاداش بدست آورند. در حال حاضر این دستگاه ها فقط برای استخراج بیت کوین طراحی شده اند و کاربرد دیگری ندارند. اگر قصد خرید این دستگاه ها را دارید بهتر است قبل از آن با راهنمای خرید ماینر به خوبی آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *