بهترین اندیکاتورها برای معامله گری
فهرست مطالب

آشنایی با بهترین اندیکاتورها برای معامله گری

هنگامی که بخواهیم معاملات مالی را بر اساس تحلیل تکنیکال انجام دهیم باید به سراغ بهترین اندیکاتورها برای معامله گری برویم. این اندیکاتورها نه تنها در بازار ارز دیجیتال، بلکه در تمام بازارهای مالی از جمله طلا، بورس، اوراق بهادار و … مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر بهترین اندیکاتورها برای معامله گری میانگین متحرک، MACD ، RSI ، فیبوناچی و … می باشد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاصی هستند. 

بهترین اندیکاتورها برای معامله گری

بهترین اندیکاتورها برای معامله گری

از بهترین اندیکاتورها برای معامله گری زمانی استفاده می شود که تحلیل تکنیکال را مدنظر قرار داده باشیم. همان طور که می دانید برای انجام معاملات و تراکنش های مالی در صرافی رمز ارز، می توانیم دو تحلیل را مبنای کار قرار دهیم که شامل تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال است. معمولا تریدرها از تحلیل تکنیکال و هولدرها از تحلیل فاندامنتال استفاده می کنند. از آنجایی که تحلیل تکنیکال کاربرد بسیار گسترده ای در بازارهای مالی دارد تصمیم گرفتیم این مطلب را به معرفی بهترین اندیکاتورها برای معامله گری اختصاص دهیم.

به منظور درک بهتر اطلاعات تکنیکالی توسط تریدرها، از فرمول های ریاضی استفاده می شود. به کمک این فرمول ها می توان بیشترین قیمت، کمترین قیمت، اخرین قیمت معاملاتی، حجم معاملات و … را پیدا کرد که به آن اندیکاتور گرفته می شود. اندیکاتورهای اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار ما قرار می دهند که بر مبنای آن ها می توانیم شتاب حرکتی، روند حرکتی، مووینگ اوریج، خط روند و بسیاری دیگر از داده ها را کسب کنید و از آن ها در انجام معاملات بهره بگیریم.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

اندیکاتورهای مهم

میانگین متحرک (Moving Avrage)

میانگین متحرک یا Moving Avrage یکی از اندیکاتورهای مهم محسوب می شود که از نام اختصاری MA نیز برای آن استفاده می کنیم. این اندیکاتور یک شاخص می باشد که به منطور شناسایی روند قیمت فعلی کاربرد دارد. در شناسایی روند قیمت فعلی جهش های کوتاه مدت قیمتی در نظر گرفته نمی شود. داده ها و اطلاعاتی که توسط اندیکاتور MA ارائه می شود به طور آن بستگی دارد. به طور مثال یک میانگین متحرک 50 روزه، به 50 روز داده نیاز دارد. با کمک اندیکاتور میانگین متحرک می توان سطوح حمایتی و مقاومتی را مطالعه کرد و عملکرد قیمت قبلی را مورد بررسی قرار داد و بر مبنای آن الگوهای احتمالی آینده را تشخیص داد.

MACD

مکدی یا MACD یکی دیگر از بهترین اندیکاتورها برای معامله گری محسوب می شود که بر مبنای آن می توان اقدام به خرید بیت کوین در مناسب ترین زمان و دیگر رمز ارزها کرد. این اندیکاتور که میانگین متحرک واگرایی و همگرایی می باشد قادر است تغییرات حرکت را به واسطه مقایسه دو میانگین متحرک تشخیص داده و به تریدرها کمک کند تا فرصت های خرید را در اطراف سطوح حمایتی و مقاومتی تشخیص دهند. این اندیکاتور را می توان برای خرید رمز ارزهایی به جز استیبل کوین ها مورد استفاده قرار داد. زیرا استیبل کوین هایی مانند تتر از نوسانات معمول بازار دور هستند و قیمت آن ها تغییر چندانی نمی کند. به طور مثال قیمت تتر که از قیمت دلار امریکا تبعیت می کند نشان می دهد که جزو استیبل کوین هاست.

شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که منظور از همگرانی و واگرایی در اندیکاتور MACD چیست ؟ همگرایی یعنی دو میانگین متحرک همزمان با هم می آیند و واگرایی یعنی این دو میانگین متحرک در حال دور شدن از یکدیگر هستند. اگر میانگین همگرا باشد به این معناست که سرعت حرکت در حال کاهش و واگرا بودن آن ها به این معناست که سرعت حرکت در حال افزایش است.

بهترین اندیکاتورها برای معامله گری

Relative Strength Index (RSI)

معمولا از RSI که یکی از بهترین اندیکاتورها برای معامله گری می باشد زمانی استفاده می شود که بخواهیم سیگنال های هشدار دهنده برای حرکات خطرناک قیمت را شناسایی کنیم. این اندیکاتور به شکل عددی و از 0 الی 100 بیان می شود. اگر RSI به عددی مانند 70 برسد بیانگر این است که اشباع خرید صورت گرفته و هر لحظه امکان ریزش قیمتی وجود دارد. اما اگر RSI عددی همچون 30 را نمایش دهد یعنی اشباع فروش رخ داده و هر لحظه امکان صعود قیمت در رمز ارز وجود دارد.

بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه RSI می باشد. اگر جزو معامله گران کوتاه مدتی یا تریدر هستید توصیه می کنیم با رسیدن RSI به نقطه اشباع خرید، دارایی خود را بفروشید یا سیو سود کنید. همچنین با رسیدن RSI به نقطه اشباع فروش می توانید اقدام به خرید رمز ارز کنید و انتظار سود کوتاه مدت از آن داشته باشید. در مطالب قبل بارها اعلام کردیم که قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال، اطلاعات لازم را کسب کنید و در خرید و فروش ارز دیجیتال بی گدار به آب نزنید. واقعیت این است که بازارهای مالی از ریسک بالایی برخوردار هستند و اگر می خواهید سرمایه خود را یک شبه از دست ندهید با بهترین اندیکاتورها برای معامله گری آشنا شوید.

فیبوناچی

فیبوناچی بهترین اندیکاتور روندی می باشد. این اندیکاتور می تواند به شما کمک کند تا میزان حرکت بازار را در خلاف روند فعلی نشان دهد. به طور مثال برخی از معامله گران تصور می کنند که بازار در شرف حرکت است.

برای تایید این موضوع، به سراغ اندیکاتور فیبوناچی می روند. این اندیکاتور کمک می کند تا سطوح حمایتی و مقاومتی شناسایی شوند و روند نزولی یا صعودی بازار را در آینده تعیین کند. تریدرها به کمک اندیکاتور فیبوناچی تصمیم می گیرند که در کدام نقطه وارد یک معامله شوند و در کدام نقطه معامله را ببندند. جالب است بدانید که معامله گران به عدد 61.8 در اندیکاتور فیبوناچی توجه ویژه ای دارند. زیرا این عدد می تواند حمایت و مقاومت های اساسی در بازار را نمایش دهد.

ابر ایچیموکو

ابر ایچیموکو می توانند همانند بسیاری از اندیکاتورهای مهم در بازارهای مالی، سطوح حمایتی و مقاومتی را نشان بدهد. علاوه بر آن شتاب قیمت را تخمین می رسد و قادر است سیگنال هایی را به تریدرها بدهد که به آن ها در تصمیم گیری کمک کند. اندیکاتور ابر ایچیموکو نسبت به سایر اندیکاتورها مانند MACD، RSI و … پیچیده تر است و توصیه می کنیم افراد تازه وارد به سراغ آن نروند.

بهترین اندیکاتورها برای معامله گری

کلام آخر !

اگر به دنبال موفقیت در بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال هستید استفاده از اندیکاتورها می تواند نقش مهمی در کسب سود شما داشته باشند. با شناخت بهترین اندیکاتورها برای معامله گری و ویژگی های هر کدام، یک سرمایه گذاری عالی را تجربه خواهید کرد. لازم به ذکر است که عملکرد صحیح در این بازار و نادیده گرفتن حرص و طمع، عامل دیگری در موفقیت شما محسوب می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *