بیت کوین یا اتریوم
فهرست مطالب

خرید بیت کوین یا اتریوم | کدام ارز برای سرمایه گذاری بهتر است؟

خرید بیت کوین یا اتریوم ؟ تفاوت بیت کوین و اتریوم در چیست؟ اگر بخواهیم ارزش این دو رمز ارز را در بازار کریپتو مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که روی هم رفته ارزشی بیش از 50% دارند. هر کدام از این رمز ارزها بر روی یک بلاکچین مستقل راه اندازی شده اند. در این مطلب پس از پرداختن به تفاوت بیت کوین و اتریوم به شما کمک خواهیم کرد که بتوانید بهترین گزینه برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

بیت کوین یا اتریوم

هنگامی که با تفاوت بیت کوین و اتریوم آشنا شوید می توانید انتخاب بهتری در حوزه سرمایه گذاری داشته باشید. امروزه اغلب افراد با خرید بیت کوین، فروش بیت کوین و سایر رمز ارزها کسب سود می کنند. اما اتریوم چیست و چه جایگاهی در بازار ارز دیجیتال دارد؟ اتریوم در جایگاه دوم بازار قرار دارد و تاکنون توانسته رقیب خوبی برای بیت کوین محسوب شود. در حال حاضر رمز ارزهای بسیار محبوبی در بازار کریپتو وجود دارند اما هیچ کدام از آن ها به محبوبیت بیت کوین و اتریوم نمی رسد. افرادی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت ندارند نیز حتما نام این دو ارز را شنیده اند. مهم ترین تفاوت بیت کوین و اتریوم در بلاکچین آن هاست. بیت کوین در بلاکچین بیت کوین و اتریوم در بلاکچین اتریوم که با نام ERC نیز شناخته می شود فعالیت می کنند. بسیاری از رمز ارزهای دیگر بر این دو بستر راه اندازی شده اند.

اغلب کارشناسان بر این عقیده هستند که بیت کوین طلای دیجیتال است. اما واقعا بیت کوین چیست؟ بیت کوین از نظر کمیابی، هم وزن طلاست و تنها چیزی که طلا را ارزشمند کرده است کمیابی آن است. تعداد سکه های بیت کوین بالغ بر 21 میلیون عدد است که بخش عمده ای از آن ها در طول 14 سال گذشته استخراج شده است. اما از آنجایی که شبکه بلاکچین روز به روز گسترده تر می شود استخراج مابقی سکه ها تا سال 2140 ادامه پیدا خواهد کرد. روش های مختلفی برای استخراج بیت کوین وجود دارد که می توان به استخراج بیت کوین با ماینر، استخراج بیت کوین با گوشی، استخراج بیت کوین با cpu و … اشاره کرد. البته برخی از افراد به سراغ استخراج ابری بیت کوین نیز می روند که در مطالب گذشته به ویژگی های هر کدام از این روش ها پرداختیم.

برای خرید و فروش بیت کوین با ما در ارتباط باشید

معیارهای تفاوت بیت کوین و اتریوم

تفاوت این دو رمز ارز از لحاظ مختلف قابل بررسی می باشد که می توان به ارزش بازار، دامیننس، حجم معاملات روزانه و … اشاره کرد. همچنین پشتیبانی توسط صرافی رمز ارز گزینه دیگری است که می تواند باعث برتری یک ارز دیجیتال شود.

تسلط بر بازار : میزان سهم یک دارایی از کل بازار ارز دیجیتال نشان دهنده میزان تسلط است. به طور مثال بیت کوین دارای بیشترین تسلط بر بازار می باشد که مهم ترین تفاوت بیت کوین و اتریوم محسوب می شود.

ارزش بازار : منظور از ارزش بازار میزان سرمایه ای است که در یک دارایی در گردش می باشد.

حجم معاملات روزانه : حجم معاملات در یک رمز ارز نشان می دهد که در طول روز چه میزان معامله می شود.

پشتیبانی صرافی‌ رمز ارز : تعداد صرافی های مشهور در جهان مانند بایننس رو به افزایش است. هر چه تعداد صرافی های ساپورت کننده ارز دیجیتال بیشتر باشد نشان دهنده میزان محبوبیت آن است.

تفاوت بلاکچین بیت کوین و اتریوم

این موضوع صحیح است که بیت کوین یا اتریوم از جوانب مختلف با یکدیگر متفاوت اند اما نمی توان شباهت های آن ها را نیز نادیده گرفت. به طور مثال هر دوی آن ها غیر متمرکز هستند و بر یک بستر شفاف و عمومی به نام بلاکچین فعالیت می کنند. امکان نگهداری هر کدام از آن ها در کیف پول شخصی وجود دارد.

اگر بخواهیم اصلی ترین تفاوت بیت کوین و اتریوم را مطرح کنیم باید به سراغ بلاکچین هر کدام و کاربردشان برویم. بیت کوین تنها یک شبکه برای انتقال دارایی دیجیتالی محسوب می شود .اما اتریوم علاوه بر امکان انتقال دارایی دیجیتال، به عنوان یک بستر برای قراردادهای هوشمند، ساخت اپلیکیشن، ارزهای دیجیتال جدید و … نیز می باشد.

از نظر فنی می توان گفت که تفاوت بیت کوین و اتریوم بسیار زیاد است. در حال حاضر بیت کوین معادل طلای دیجیتال است که می توان با خرید و نگهداری طولانی مدت آن، سود زیادی کسب کرد. اما اتریوم دارای پلتفرم هایی برای دریافت و ارائه وام می باشد که به کاربران کمک زیادی می کند.

تراکنش هایی که در شبکه بیت کوین اتفاق می افتند دارای ماهیت پولی هستند. اما می توان یادداشت ها و پیام هایی را درون فیلدهای داخلی تراکنش ها نیز اضافه کرد. اما اتریوم دارای کدهای قابل اجرا در قالب قراردادهای هوشمند است که باعث کاربردی شدن اپلیکیشن ها می شود و این ویژگی در شبکه بیت کوین وجود ندارد.

تفاوت بیت کوین و اتریوم در سرعت ایجاد بلاک های جدید در بلاکچین و زمان مورد نیاز برای تایید تراکنش ها نیز می باشد. به طور مثال در شبکه بیت کوین 10 دقیقه طول می کشد تا یک بلاک جدید اضافه شود. اما این زمان در شبکه اتریوم چیزی حدود 15 ثانیه است.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

تفاوت در ساختار کیف پول بیت کوین و اتریوم

اگر بخواهیم اشاره ای به سایر تفاوت های این دو رمز ارز محبوب داشته باشیم باید بگوییم که ساختار آدرس کیف پول آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. آدرس های استاندارد شبکه بیت کوین با bc1 آغاز می شود اما کاراکترهای ابتدایی آدرس های اتریوم شامل 0x است. تعداد سکه های قابل عرضه بیت کوین 21 میلیون عدد است اما برای سکه های قابل عرضه اتریوم هیچ سقف خاصی در نظر گرفته نشده است.

کدام گزینه برای سرمایه گذاری بهتر است؟

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که هولدرها یا سرمایه گذاران بلندمدت از سود بیشتری در طول زمان بهره مند می شوند و در هنگام انتخاب یک رمز ارز، وسواس زیادی به خرج می دهند. در خصوص این سوال که برای سرمایه گذاری بیت کوین بهتر است یا اتریوم باید بگوییم که بسیاری از کارشناسان اتریوم را پیشنهاد می کنند. زیرا استخراج بیت کوین سلامت محیط زیست را به خطر می اندازد.

بیت کوین یا اتریوم
از نظر مقیاس پذیری یا انزوا باید به این نکته اشاره کنیم که هر دوی این رمز ارزها قادر به انجام تعداد زیاد تراکنش در هر ثانیه نیستند و هر دوی آن ها از این معضل رنج می برند. برای سرمایه گذاری گزینه های دیگر مانند استیبل کوین ها نیز وجود دارد. از آنجایی که قیمت تتر از دلار امریکا پیروی می کند برخی از افراد ترجیح می دهند با خرید تتر خیال خود را از کسب سود در آینده راحت کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *