رمز ارز ایرانی
فهرست مطالب

همه چیز درباره رمز ارز ایرانی

خلق رمز ارز ایرانی ترفندی برای بهبود اقتصاد کشور و دور زدن تحریم ها می باشد. کارشناسانی که در این زمینه فعالیت می کنند بعد از مشاهده محبوبیت بیت کوین، اتریوم و … تصمیم گرفتند با تولید رمز ارز ایرانی از غافله عقب نمانند و علاوه بر فروش و کسب سود از آن، راهکاری برای پرداخت های بین المللی نیز ارائه کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با ارز دیجیتال ایرانی آشنا کنیم و آن را از جوانب مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم.

رمز ارز ایرانی

رمز ارز ایرانی

آیا چیزی از رمز ارز ایرانی می دانید؟ بسیاری از افراد علی رغم فعالیت در بازار ارز دیجیتال، هنوز با رمز ارز ایرانی آشنا نیستند و اطلاعات چندانی راجع به آن ندارند. همان طور که می دانید اقتصاد کشور ایران درگیر تحریم ها و مشکلات زیادی است و یکی از راهکارهایی که می تواند سبب دور زدن تحریم ها شود استفاده از ارز دیجیتال می باشد. انواع ارز دیجیتال شامل بیت کوین، اتریوم، تتر و … است. اما کارشناسانی که در کشور ایران فعالیت می کنند تلاش کردند با خلق ارز دیجیتال ایرانی، سهمی در بازار داشته باشند و ایرانی ها را تشویق کنند که علاوه بر خرید بیت کوین، خرید تتر و … اقدام به خرید ارز دیجیتال ایرانی نیز کنند. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که خرید و فروش بیت کوین باید در نقاط حمایتی و مقاومتی انجام شود تا معامله گران به سود برسند.
اگر بخواهیم به آینده این رمز ارزها امیدوار باشیم باید بگوییم که رمز ارزهایی مانند پیمان باید بتوانند با قیمت تتر رقابت کنند تا بتوانیم آن ها را ابزاری برای پرداخت دلاری در نظر بگیریم. برای خرید این ارزها باید به عضویت صرافی رمز ارز درآیید. در سال های اخیر رشد رمز ارزهای خارجی بسیار چشمگیر بود و توانست زندگی بسیاری از افراد را از نظر اقتصادی دگرگون کند. اما باید ببینیم که آیا ارز دیجیتال ایرانی نیز دارای چنین قدرتی می باشد؟

برای اطلاع از قیمت تتر با ما در ارتباط باشید

ویژگی های ارز دیجیتال ایرانی

همان طور که می دانید به طور کلی ارزهای دیجیتال به صورت غیر متمرکز هستند. سوالی که در ذهن اغلب افراد وجود دارد این است که آیا ارز دیجیتال ایرانی نیز به صورت غیرمتمرکز است؟ پاسخ منفی است. رمز ارز ایرانی کاملا متمرکز مدیریت می شود. پشتوانه آن ریال است و صدور و توزیع آن توسط بانک مرکزی انجام می شود. دسترسی و شفافیت این رمز برای کاربران نیست بلکه فقط بانک مرکزی بر آن احاطه دارد. این ارز دیجیتال فقط برای استفاده درون کشور ایران طراحی شده است و قابلیت نقد شوندگی در سایر کشورها را ندارد. یکی از اشکالاتی که به ارز دیجیتال وطنی وارد است پشتوانگی ریالی آن است. زیرا ریال نمی تواند یک پشتوانه قوی برای یک ارز دیجیتال محسوب شود. اما به هر حال این رمز ارز هم جزئی از دنیای کریپتو کارنسی می باشد.
رمز ارز ایرانی

معرفی ارز دیجیتال ایرانی

رمز ارز ایرانی پیمان

یکی از بهترین رمز ارزهای ایرانی به نام پیمان نامگذاری شده است. خلق آن با حمایت هلدینگ هایی همچون بهسازان ملت، بانک پاسارگاد، ملی، ملت، پارسیان، شرکت سرمایه گذاری تکوست و فناپ انجام شد. این ارز دیجیتال به واسطه کنسرسیوم ققنوس عرضه شد و پشتوانه آن طلا می باشد. در حال حاضر در لیست بهترین ارزهای دیجیتال ایرانی قرار گرفته است. این توکن با فرآیند ICO آغاز به کار کرد. ICO فرآیندی است که داخل کشور برای اشخاص حقیقی یا حقوقی توکن یا ارز دیجیتالی صادر می کند و در اختیار آن ها قرار می دهد. این ارزها با اهداف مختلف از جمله تامین سرمایه سازمان و … مورد استفاده قرار می گیرند. نام اختصاری ارز پیمان PMN می باشد. در حال حاضر 1 میلیون توکن پیمان صادر شده است که برابر با 1 سوت طلای 18 عیار می باشد. نقد شوندگی آن تضمینی است و جایگزین مناسبی در بازار سکه و طلا می باشد.

رمز ارز IRRDC

IRRDC یک رمز ارز ایرانی است که بر مبنای صرافی های غیرمتمرکز کار می کند و در بستر بلاکچین راه اندازی شده است. معامله گران می توانند آن را در صرافی ارز دیجیتال ایرانی معامله کنند و امکان معامله آن را در بازارهای بین المللی پولی نیز دارند. این ارز فاقد محدودیت برای تولید و عرضه می باشد و پشتوانه آن ریال بانک مرکزی است. اگر در حوزه استخراج ارز دیجیتال از جمله استخراج بیت کوین فعالیت می کنید باید بدانید که امکان استخراج ارز IRRDC وجود ندارد.

رمز ارز آریا

اطلاعات بسیار کاملی در خصوص ارز دیجیتال آریا وجود ندارد. اما باید بدانید که در بخش وایت پیپر، شباهت زیادی به بیت کوین دارد و در واقع می توان گفت که حدود 80% از وایت پیپر آن از بیت کوین کپی شده است. هدف از خلق رمز ارز آریا ایجاد روشی برای پرداخت همتا به همتا یا غیرمتمرکز می باشد و تمام تراکنش های آن بر بستر بلاکچین انجام می شود. امکان استخراج ارز دیجیتال آریا وجود دارد. ارز دیجیتال آریا این امکان را به شما می دهد تا بتوانید داخل یا خارج از کشور ارز منتقل کنید. هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و از آنجایی که آریا کوین بر بستر بلاکچین می باشد دارای امضای رمزنگاری است و کارمزد کمی برای انتقال دارد. هر کیف پول آریا از چندین کیف پول تشکیل می شود که با هر تراکنش، تعداد این کیف پول ها افزایش پیدا می کند و منجر به افزایش امنیت حریم شخصی خواهد شد. برای خرید ارز دیجیتال آریا نمی توانید از ارز فیات استفاده کنید. بلکه ابتدا باید اقدام به خرید بیت کوین کنید و آن را به صرافی دارای ارز آریا انتقال دهید و سپس اقدام به خرید این ارز کنید.
رمز ارز ایرانی

کلام آخر !

هم اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم بهترین رمز ارز ایرانی، پیمان است که پشتوانه آن بانک مرکزی و چندین بانک مطرح دیگر است. خوشبختانه خبرهای خوبی راجع به آینده این رمز ارز وجود دارد که می توان به قرار گرفتن این ارز بر اساس معادل طلا اشاره کرد. به هر حال توصیه می کنیم قبل از ورود به هر بازار مالی از جمله ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی، بازار بورس، بازار طلا، مسکن و … ابتدا اطلاعات خود را افزایش دهید. زیرا عدم داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می تواند سرمایه شما را از بین ببرد و باعث شود که شما هیجانی تصمیم بگیرید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *