تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال
فهرست مطالب

روش تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال

روش تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال به کمک اندیکاتورها و اسیلاتورها انجام می شود. اما واقعیت این است که پیش بینی سقف قیمت ارز دیجیتال کار ساده ای نیست و بسیاری از معامله گران نمی توانند به موقع از معامله خارج شوند و در اغلب مواقع دچار ضررهای مالی می شوند. یکی از اشتباهاتی که بخش عمده ای از معامله گران مرتکب می شوند این است که بعد از سقوط قیمت، همچنان امیدوارانه دارایی خود را نگه می دارند و حاضر به فروش آن نیستند. در حالی که ممکن است شانس کمی برای رشد مجدد آن دارایی وجود داشته باشد. در این مطلب به کمک راهکارهای مختلف به شما کمک می کنیم تا روش تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال را پیدا کنید.

سقف قیمت ارز دیجیتال

سقف قیمت ارز دیجیتال

معامله گرانی که به دنبال پیدا کردن ” روش تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال ” هستند تمایل دارند دارایی را در کمترین قیمت خریداری و در بیشترین قیمت به فروش برسانند و از مابه التفاوت آن سود کنند. به جرات می توان گفت که هیچ معامله گری را پیدا نمی کنید که تنها هدف او از ترید کردن، صرفا سرگرمی باشد نه کسب سود ! اما اغلب آن ها با نکات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال آشنا نیستند و به دلیل اشتباهات بی پایانی که انجام می دهند، سرمایه خود را از بین می برند و در نهایت با سرخوردگی از بازار خارج می شوند. یکی از نکاتی که در سرمایه گذاری و حرکت قیمت تاثیر دارد، مارکت کپ است. منظور از مارکت کپ در ارز دیجیتال ، ارزش بازار می باشد. رمز ارزهایی که مارکت کپ بالایی دارند (مانند بیت کوین) گزینه های مورد اعتمادتری برای سرمایه گذاری محسوب می شوند.

اما جای امیدواری است که ده ها شاخص، اندیکاتور، اسیلاتور و … وجود دارد که به تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال کمک می کنند. اما تاکید می کنیم که تشخیص سقف قیمتی کار چندان ساده ای نیست و در بسیاری از مواقع، اخبار مثبت یا منفی، موضوعات سیاسی و … بر روند قیمتی ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارند. به طور مثال معامله گران اقدام به خرید بیت کوین می کنند و تمایل دارند که بعد از رسیدن به سقف قیمتی آن را بفروشند. اما یک خبر منفی راجع به ETF می تواند رشد آن را با چالش های زیادی مواجه کند و باعث ضررهای مالی معامله گران شود. پس علاوه بر استفاده از ابزارهایی که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم باید توجه ویژه ای به اخبار و موضوعات پیرامون بازار نیز داشته باشید.

برای یک سرمایه گذاری مناسب در رمز ارزها از ما تتر بخرید

شاخص قدرت نسبی RSI

یکی از متداول ترین شاخص هایی که به تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال کمک می کند و توسط معامله گران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد شاخص RSI است. کار با این اندیکاتور ساده است و حتی معامله گران مبتدی نیز می توانند از آن استفاده کنند. این شاخص قیمت های بسته شدن یک دارایی را در دوره معاملاتی مشخص می کند. محاسبه این اندیکاتور با سه عنصر ساده انجام می شود که شامل قدرت نسبی، میانگین ضرر و میانگین سود می باشد. فرمولی که برای این شاخص درنظر گرفته شده شامل میانگین سود و میانگین ضرر در 14 روز گذشته می باشد.

نکته بسیار مهمی که در استفاده از اندیکاتور RSI وجود دارد این است که اغلب پلتفرم های تحلیلی آن را به طور خودکار محاسبه کرده و عدد را در نمودار نمایش می دهند و دیگر نیازی نیست که شما از فرمول فوق به طور دستی استفاده کنید. زمانی که عدد نمایش داده شده بر روی شاخص RSI بیشتر از 70 باشد به این معناست که دارایی در ناحیه اشباع قرار گرفته است و در سقف قیمتی می باشد. قطعا در این حالت باید فروشنده باشید نه خریدار. اما اگر عدد این شاخص کمتر از 30 است به این معناست که قیمت در کف می باشد و باید خریدار باشید نه فروشنده !

هیچگاه به منظور پیدا کردن ” روش تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال ” به یک اندیکاتور تکیه نکنید و معاملات خود را بر اساس آن انجام ندهید. بلکه باید از چند اندیکاتور به طور ترکیبی استفاده کنید. توجه داشته باشید که بازار ارز دیجیتال جزو بازارهای پرنوسان محسوب می شود. پس دیدن اعداد خیلی بالا یا خیلی پایین در آن غیر عادی نیست. با مشاهده این اعداد احتمالا سقف یا کف های جدیدی در حال تشکیل می باشد که بهتر است محتاطانه عمل کنید.

روش تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال

اندیکاتور چرخه پی Pi

این شاخص از میانگین متحرک 111 روزه و مضربی از میانگین متحرک 350 روزه به عنوان ” روش تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال ” علی الخصوص بیت کوین استفاده می کند. اندیکاتور چرخه Pi قادر است نقاطی را شناسایی کند که ارتباط مستقیمی با حداکثر هیجانات مثبت بازار دارند و نشان دهنده روند نزولی یا صعودی است. هنگامی که میانگین 111 روزه از 350 روزه عبور کرده زمان خروج از بازار بوده است و بالعکس !

شاخص ترس و طمع بیت کوین

دیگر روش تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال ، شاخص ترس و طمع بیت کوین است که عددی بین 0 الی 100 را نشان می دهد. عدد 0 به معنای ترس شدید و عدد 100 به معنای طمع شدید است. زمانی که عدد این شاخص پایین است نشان دهنده این است که بازار به کف قیمت نزدیک شده و عددهای بالا نیز نشان دهنده رسیدن به سقف قیمتی است.

این اندیکاتور بر اساس منابع مختلف از جمله نوسانات، مومنتوم بازار، نظرسنجی ها، شبکه های اجتماعی، تسلط و روندها احساسات کلی در بازار را می سنجد و عدد را اعلام می کند. معمولا این عدد تاثیر زیادی از روند بیت کوین می گیرد. زمانی که بیت کوین صعودی است و سایر ارزهای دیجیتال به تبع آن صعودی می شوند، شاخص ترس و طمع به سمت اعداد بالاتر حرکت می کند.

نمودار رنگین کمانی بیت کوین

همان طور که از نام این نمودار پیداست شبیه به رنگین کمان می باشد و یک روش تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال محسوب می شود. این نمودار از رگرسیون لگاریتمی ساده تشکیل شده که قادر به ترسیم تکامل قیمت بیت کوین در طول زمان است. نوارهایی که بر روی نمودار رنگین کمانی قرار می گیرند نشان دهنده این است که قیمت بیت کوین به کف یا سقف نزدیک شده است.

هر چقدر قیمت به بخش قرمز در نمودار نزدیک تر شود احتمال رسیدن به سقف قیمتی بیشتر است. اما هر چقدر به بخش آبی نزدیک تر شود به این معناست که احتمال رسیدن به کف قیمتی افزایش پیدا می کند. همچنین رسیدن به بخش نارنجی نشان دهنده بازگشت شدید و سریع قیمت می باشد. توجه داشته باشید که استفاده از نمودار رنگین کمانی برای معامله گران، جزو ابزارهای جانبی است نه حرفه ای ! پس از آن به تنهایی استفاده نکنید.

تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال

اندیکاتور ابر ایچیموکو

توضیح اندیکاتور ابر ایچیموکو مقداری چالش برانگیز و پیچیده است. از آنجایی که ممکن است خوانندگان این مطلب جزو معامله گران مبتدی باشند تصمیم گرفتیم این اندیکاتور را به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهیم تا برای شما کاربردی باشد.

همان طور که از نام این اندیکاتور پیداست، یک ابر بر روی نمودار قیمتی تشکیل می دهد. اگر قیمت در بالای ابر قرار گرفته باشد به معنای آغاز یک روند صعودی است. در واقع ابر ایچیموکو در طول روندهای صعودی بازار، همانند یک منطقه حمایتی عمل می کند. اما اگر قیمت به زیر ابر سقوط کند نشان دهنده این می باشد که روند نزولی آغاز شده است.

چگونه کسب سود کنیم؟

در این مطلب به روش تشخیص سقف قیمت ارز دیجیتال پرداختیم و ابزارهای مختلف را به شما معرفی کردیم. قطعا شناخت اندیکاتورهای مختلف و استفاده از آن ها ضروری است و به شما کمک زیادی می کند. اما واقعیت این است که نمی توان از تاثیر ” تجربه ” غافل شد. اگر در بازار ارز دیجیتال مبتدی هستید پیشنهاد می کنیم با مبلغ کم شروع کنید و استراتژی های مختلف را در معاملات خود امتحان کنید. هر چقدر تجربه شما بیشتر شود به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *