زمان خرید کریپتوکارنسی
فهرست مطالب

طلایی ترین زمان خرید کریپتوکارنسی

زمان خرید کریپتوکارنسی برای تریدرها اهمیت بیشتری نسبت به هولدرها دارد. زیرا آن ها با اهداف کوتاه مدت و کسب سودهای جزئی معامله می کنند. به همین دلیل به دنبال بهترین زمان خرید کریپتوکارنسی یا رمزارزها هستند تا بتوانند از نوسانات بازار به نفع خود استفاده کنند. در این مطلب به بررسی زمان خرید ارز دیجیتال در بازه های مختلف خواهیم پرداخت. 

کریپتوکارنسی چیست ؟

قبل از بررسی بهترین زمان خرید کریپتوکارنسی ، باید بدانیم که کریپتوکارنسی چیست و چرا افراد تمایل زیادی به معامله آن ها دارند؟ کریپتوکارنسی به زبان ساده یعنی ارزهای رمز نگاری شده در بستر بلاکچین ! شاید در سال های گذشته درک این مفهوم توسط افراد مقداری مشکل بود. اما امروزه به دلیل سهولت در دسترسی به اطلاعات، اغلب کاربران با بلاکچین و نحوه عملکرد آن آشنا هستند و به خوبی می دانند که کریپتو کارنسی چیست و چرا اینقدر محبوب است.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

معامله گرانی که در دنیای کریپتوکارنسی فعالیت می کنند به دو دسته هولدر و تریدر تقسیم می شوند که در مطالب قبل بارها به تعاریف آن پرداختیم. تریدرها افرادی هستند که ارزهای دیجیتال را به طور مکرر معامله کرده و به طور روزانه، هفتگی و … کسب سود می کنند و هولدرها کسانی هستند که زمان خرید کریپتوکارنسی برای آن ها اهمیت چندانی ندارند. زیرا به دنبال سودهای جزئی و کوتاه مدت نمی باشند. آن ها با نگهداری طولانی مدت دارایی به سود می رسند. اگر جزو تریدرها هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا زمان خرید ارزهای دیجیتال را بر اساس تایم فریم های مختلف بررسی کنیم.

بهترین زمان خرید کریپتوکارنسی | بر اساس بازه زمانی

بهترین زمان معامله رمز ارز در طول روز

تریدرهای حرفه ای، ساعات ابتدایی صبح را به عنوان زمان مناسب خرید ارز دیجیتال معرفی می کنند. اما توجه داشته باشید که اگر جزو تریدرهای تازه کار هستید به دنبال این تایم برای معامله نباشید. کسب سود در این تایم نیازمند تشخیص الگوهای مناسب است. زیرا بازار درگیر اخبار و رویدادهای ساعات اخیر می باشد و حرفه ای ها می توانند بر اساس وضعیت موجود از بازار سود بگیرند.

ساعت 9:30 الی 10:30 به وقت شرق امریکا یا ET بهترین ساعت در نظر گرفته می شود و معمولا جهش های قیمتی در آن رخ می دهد. تریدرهای حرفه ای معاملات خود را در حوالی ساعت 11:30 صبح متوقف می کنند. معمولا در این زمان میزان نوسان ها کاهش پیدا می کند.

بهترین زمان خرید کریپتوکارنسی

در میانه روز شاهد آرام تر شدن نوسانات بازار خواهیم بود و اخبار تکمیلی کمک می کند تا روند بازار تغییر کند. اگر مبتدی هستید پیشنهاد می کنیم در میانه روز اقدام به معامله کنید. زیرا نوسانات کم شده اند و سودها مقداری قابل پیش بینی اند.

در اواخر روز شاهد بالا رفتن مجدد حجم معاملات خواهیم بود. به عبارتی دیگر تشخیص الگوهای مناسب در این بازه زمانی همانند ساعات ابتدایی صبح می باشد و امکان ایجاد نوسانات شدید وجود دارد. اغلب معامله گران از ساعت 3 الی 4 بعد از ظهر به وقت شرق امریکا یا ET پوزیشن های معاملاتی خود را می بندند.

در انتهای روز نوسانات بازار مجددا افزایش پیدا می کند. در واقع، الگوهای رایج بازار در ساعت آخر می‌تواند مانند ساعت اول باشد. در این زمان ما مجدداً شاهد نوسانات شدید، به‌ویژه در چند دقیقه آخر معاملات هستیم. بنابراین از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۴ بعد از ظهر (به وقت ET)، معامله‌گران بیشتر پوزیشن‌های خود را می‌بندند.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در طول هفته

برخی از معامله گران حرفه ای بر این عقیده هستند که بازدهی بازار در برخی از روزهای هفته بهتر است. قطعا شواهد متقنی برای این ادعا وجود ندارد اما می توان آن را یک قانون نانوشته دانست. حتما تا کنون با عبارتی به نام Monday effect برخورد کرده اید که به معنای ” اثر دوشنبه ” می باشد. دوشنبه به عنوان نخستین روز کاری در هفته است که می توانید بازدهی بهتری از آن انتظار داشته باشید. اگر اهمیت زیادی برای روز دوشنبه قائل باشیم پس باید آخر هفته دست به فروش بزنیم. اگر قصد فروش بیت کوین را دارید بهتر است آن را به روز آخر هفته یعنی پنجشنبه موکول کنید.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در طول ماه

طبق تحقیقاتی که راجع به بهترین زمان خرید کریپتوکارنسی انجام شده نشان می دهد که بازار در فصل تابستان بازدهی بهتری دارد. در بازار ارز دیجیتال مفهومی به نام ” اثر ژانویه ” وجود دارد. از آنجایی که در ابتدای سال جدید میلادی، سرمایه گذاران مجددا به بازار بر می گردند شاهد افزایش قیمت هستیم.

زمان خرید کریپتوکارنسی کی است

خصوصا ارزهایی که از ارزش بازار کم برخوردار هستند و به عبارتی مارکت کپ آن ها پایین است بیشتر از سایر رمز ارزها افزایش قیمت را تجربه می کنند. همچنین در ماه های پایانی سال شاهد کاهش قیمت ها هستیم. زیرا اغلب سرمایه گذاران به منظور تنظیم اظهارنامه مالیاتی خود، دست به فروش دارایی می زنند و ما شاهد فشار فروش خواهیم بود.

روش تطبیق ساعت جهانی با ساعت ایران

هنگامی که راجع به زمان خرید کریپتوکارنسی در تایم فریم روزانه صحبت کردیم حتما این سوال در ذهن شما ایجاد شده که چگونه ساعت شرق امریکا را با ساعت ایران تطبیق دهیم؟ پاسخ به این سوال تاثیر زیادی در بازدهی معاملات و کسب سود توسط شما دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این بخش ابزاری را به شما معرفی کنیم که توسط آن بتوانید به راحتی ساعات بازگشایی بازارهای مالی از جمله بازار شرق امریکا را متوجه شوید.

در وب سایت فارکس یک ابزار کاربردی به نام Market 24h Clock وجود دارد که تمام معامله گران می توانند از آن استفاده کنند. در این ابزار یک ساعت جهانی قرار گرفته که بر مبنای آن می توانید اطلاعات زیر را دریافت کنید :

  •  بر اساس کشوری که در آن ساکن هستید می توانید متوجه شوید که هم اکنون ساعت در امریکا چند است.
  •  در هر لحظه از شبانه روز می توانید باز یا بسته بودن بازارهای مالی جهان از جمله بازار کریپتوکارنسی را متوجه شوید.
  •  امکان نمایش مدت زمان باقی مانده به باز یا بسته شدن بازارهای مالی به طور گرافیکی وجود دارد.
زمان خرید کریپتوکارنسی
 

آیا تشخیص زمان خرید کرپیتوکارنسی ضامن سوددهی است؟

با قطعیت نمی توان اعلام کرد که خرید یا فروش ارز دیجیتال در تایم فریم روزانه، هفتگی و ماهانه ضامن سودآوری خواهد بود. بلکه این تحلیل ها صرفا کمک کننده هستند تا شما بتوانید بهترین زمان های تقریبی را برآورد کنید و معاملات خود را بر آن اساس انجام دهید. پیشنهاد می کنیم اگر مبتدی هستید بسیار محافظه کارانه عمل کنید و در ابتدای راه به سودهای جزئی قانع شوید. با گذر زمان و کسب تجربیات بیشتر می توانید اقدامات حرفه ای تری را انجام دهید و از روش های دیگری مانند معاملات فیوچرز، معاملات اهرم دار و … به کسب سودهای نجومی بپردازید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *