زمان مناسب خرید ارز دیجیتال
فهرست مطالب

زمان مناسب برای خرید ارز دیجیتال چه زمانی می‌باشد؟

زمان مناسب خرید ارز دیجیتال ارتباط مستقیمی با شرایط بازار دارد. این بازار در اغلب مواقع قابل پیش بینی نیست و هیچ قطعیتی نمی توان برای خرید یا فروش در نظر گرفت. تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال ابزارهایی هستند که می توانند تا حدودی زمان مناسب خرید ارز دیجیتال را به شما نشان دهند اما باز هم نمی توان به طور 100% به این دو ابزار تکیه کرد.

زمان مناسب خرید ارز دیجیتال

زمان مناسب خرید ارز دیجیتال

اگر بتوانید زمان مناسب خرید ارز دیجیتال را تشخیص دهید سود زیادی کسب خواهید کرد. اما اگر در این بازار تازه وارد هستید و بدون اطلاع و آگاهی قصد خرید و فروش ارز دیجیتال را دارید باید بگوییم که ممکن است دچار ضررهای غیر قابل جبران شوید. افرادی در این بازار وجود دارند که توانسته اند یک شبه به ثروت نجومی دست پیدا کنند و افرادی هم نیز هستند که در همان یک شب، تمام دارایی خود را از دست داده اند. به دلیل نوسانات زیادی که در این بازار وجود دارد نمی توان به زمان مناسب خرید ارز دیجیتال اشاره کرد. همین نوسانات باعث شده که عده زیادی نگران از بین رفتن سرمایه خود باشند.

اگر بخواهیم به طور منطقی به قضیه نگاه کنیم باید بگوییم که بهترین زمان برای معامله رمز ارزها، زمانی است که قیمت آن ها در پایین ترین حد خود قرار دارد. در این شرایط باید خرید را انجام داد و هنگامی که قیمت آن رشد کرد اقدام به فروش آن کنیم. در این بازار هیچ قطعیتی وجود ندارد اما با کمک تحلیل های مختلف می توان از میزان ریسک کاست. علاوه بر تحلیل هایی مانند تکنیکال و فاندامنتال می توان اشاره ای به تجربه نیز داشت. افراد کم تجربه ای که در ماه های اخیر اقدام به خرید بیت کوین کرده اند در حال حاضر در ضررهای سنگین قرار دارند. این افراد بعد از خرید، قصد فروش بیت کوین در قیمت بالاتر را داشتند که با کاهش شدید نرخ آن مواجه شدند. در حالی که افراد باتجربه می دانستند که نباید بیت کوین را در بالاترین قیمت خود خریداری کنند.

خرید انواع ارز های دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

سرمایه گذاری بلندمدت یا هولد کردن ارز دیجیتال

قطعا در بازاری که نوسانات قیمتی بسیار زیاد هستند معاملات و سرمایه گذاری های کوتاه مدت ریسک بالاتری دارند. توصیه می کنیم در این شرایط سرمایه گذاری بلندمدت را انتخاب کنید. اگر جزو سرمایه گذاران بلند مدت یا هولدرها هستید موضوعی به نام زمان مناسب خرید ارز دیجیتال مطرح نیست. زیرا قصد فروش آن را در مدت زمان کوتاه ندارید و قطعا رمز ارز مورد نظر در بلندمدت رشد خوبی را تجربه خواهد کرد. افرادی که هولدر هستند خرید خود را بر اساس تحلیل فاندامنتال انجام می دهند و یک ارز را از نظر بنیادین مورد بررسی قرار می دهند. اما تریدرها یا سرمایه گذاران کوتاه مدت، از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند و روند قیمتی را در بازه های زمانی ارزیابی می کنند.

زمان مناسب خرید ارز دیجیتال

منظور از نوسان گیری چیست؟

بسیاری از افراد زمان مناسب خرید ارز دیجیتال را زمانی می دانند که قیمت در حال نوسان است. استراتژی نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال، یکی از روش های متداول در خرید و فروش محسوب می شود که در سایر بازارهای مالی از جمله بورس ایران نیز رواج دارد. این روش برای تریدرها مناسب است زیرا کوتاه مدت است. این افراد در هنگام نزولی بودن بازار عقب نشینی می کنند و دست از معامله می کشند. اما در بازار صعودی با خرید و فروش های مکرر به سود زیادی دست پیدا می کنند.

در حال حاضر سهم عمده ای از بازار در اختیار ارز بیت کوین است و سایر رمز ارزها نیز در زیر سایه آن قرار دارند. به این معنا که با افت قیمت بیت کوین شاهد افت قیمت سایر رمز ارزها نیز می باشیم. البته استیبل کوین هایی مانند تتر تاثیر کمتری از قیمت بیت کوین می پذیرند. قیمت تتر بر اساس 1 دلار آمریکا می باشد و از نوسانات معمول بازار به دور است. خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، از طریق صرافی رمز ارز انجام می شود. شما می توانید خرید تتر و سایر استیبل کوین ها را نیز از طریق صرافی رمز ارز افراتتر انجام دهید.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال با استفاده از روش های مختلف

ارزش متوسط دلاری

ارزش متوسط دلاری یکی از بهترین روش های تخمین زمان خرید کریپتوکارنسی می باشد. این مفهوم DVA نام دارد و می تواند ابزاری برای پیش بینی کسب سود از بازار به شمار برود. این روش نه تنها در بازار ارز دیجیتال بلکه در بازار بورس نیز کاربرد دارد. استراتژی DVA می تواند تاثیر نوسانات را بر روی دارایی شما کاهش دهد و به شما کمک می کند تا در بهترین زمان خرید را انجام دهید.
با کمک استراتژی ارزش متوسط دلاری، خریدهای خود را به بازهای زمانی مختلف تقسیم می کنید. به طور مثال اگر قصد دارید 10 هزار دلار را برای خرید ارز دیجیتال اختصاص دهید آن را به ده 100 دلاری تقسیم می کنید و هر هفته خرید خود را با 100 دلار انجام می دهید. در این شرایط اگر بازار دچار نوسان شد از ضررهای سنگین در امان خواهید بود. لازم به ذکر است که استفاده از این استراتژی نیاز به سرمایه گذاری بلندمدت دارد. توصیه می کنیم این روش را در بازار نزولی استفاده کنید.

زمان مناسب خرید ارز دیجیتال

قیمت متوسط دلاری

قیمت متوسط دلاری که DCA نامیده می شود از دیگر ابزارهای تخمین زمان مناسب خرید ارز دیجیتال محسوب می شود. از ویژگی های مثبت این روش می توان به جلوگیری از احساساتی شدن افراد در هنگام معامله اشاره کرد. اگر بعد از انتخاب ارز مورد نظر، دچار تردید در خرید آن شدید می توانید به سراغ DCA بروید. در این روش یک بازه زمانی یا یک بازه قیمتی را برای هر دوره انتخاب می کنید. با داشتن هزار دلار و تقسیم آن به 10 هفته ، می توانید هر هفته به میزان 100 دلار خرید کنید. اگر در هفته اول شاهد قیمت ارز کاهش یافت مقدار بیشتری از آن خرید می کنید و اگر قیمت افزایش یافت مقدار کمتری از آن خرید می کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *