سیگنال ارز دیجیتال چیست
فهرست مطالب

سیگنال ارز دیجیتال چیست ؟ آشنایی با سیگنال ارز دیجیتال

منظور از سیگنال ارز دیجیتال چیست و انجام معاملات بر اساس این سیگنال ها چه مزایا و معایبی دارد؟ بازار ارز دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی با نوسانات کم و زیاد مواجه است. عوامل مختلفی بر میزان نوسانات تاثیرگذار هستند که می توان به تقاضای خرید و فروش، اخبار سیاسی در جهان، جنگ های اقتصادی و نظامی و … اشاره کرد. وجود نوسانات در بازار ارز دیجیتال باعث شده که برخی از افراد سیگنال خرید و فروش صادر کنند. منظور این است که زمان دقیق خرید و فروش یک ارز را اعلام کنند. با ما همراه باشید تا به پاسخی جامع و دقیق برای این سوال که ” سیگنال ارز دیجیتال چیست ؟” بپردازیم.

سیگنال ارز دیجیتال چیست

سیگنال ارز دیجیتال چیست ؟

بهتر است قبل از آنکه بگوییم سیگنال ارز دیجیتال چیست اشاره ای کوتاه به ارتباط سیگنال و نوسانات موجود در بازار رمز ارزها داشته باشیم. همان طور که می دانید مسائل مختلفی در جهان مانند جنگ، اخبار سیاسی و … می تواند بر قیمت رمز ارزها تاثیرگذار هستند. برخی از اخبار باعث می شوند تا قیمت یک ارز افزایش پیدا کند و خریداران زیادی در صرافی رمز ارز به دنبال خرید آن باشند. به طور مثال میزان تقاضا برای خرید بیت کوین به دلیل توئیت یک فرد سرشناس مانند ایلان ماسک با افزایش چشمگیر مواجه می شود. همچنین فروش بیت کوین یا سایر ارزها به دلیل یک توئیت منفی اتفاق می افتد.

وجود این نوسانات باعث می شود تا برخی از افراد بتوانند زمان دقیق خرید و فروش را تشخیص دهند و با اعلام آن به دیگران، سیگنال دهی کنند. این امر علاوه بر مزایای بی شمار، دارای معایبی نیز می باشد. معمولا سیگنال ها در ازای دریافت پول ارائه می شوند. این موضوع باعث شده تا افراد سودجو وارد این عرصه شوند و با ارائه سیگنال های اشتباه، سعی در خالی کردن جیب مردم داشته باشند.

اگر تا کنون در این بازار فعالیت کرده باشید و یا عضو گروه های تلگرامی یا واتساپی باشید حتما با گروه هایی مواجه شده اید که سیگنال ارائه می کنند. این گروه ها اغلب تازه وارد هستند و هیچ تخصصی در این زمینه ندارند. اما اگر بتوانید گروه ها یا افرادی را پیدا کنید که از پشت پرده اتفاقات جهان سر در بیاورند و بتوانند زمان دقیقی برای معامله ارز دیجیتال را به شما اعلام کنند قطعا سود زیادی خواهید کرد.

خرید ارز دیجیتال بدون کارمزد در صرافی رمز ارز افرا تتر

سیگنال ارز دیجیتال روزانه

اگر در بازار رمز ارزها فعال باشید حتما تاکنون واژه ای مانند سیگنال را شنیده اید و این سوال برای شما پیش آمده که سیگنال ارز دیجیتال چیست و چگونه می تواند به معتبرترین آن ها دست پیدا کرد؟ همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم سیگنال ها به معنای اعلام دقیق معامله یک رمز ارز می باشد. روش های مختلفی برای دریافت سیگنال وجود دارد که شامل دو نوع دستی و خودکار می باشد.

سیگنال ارز دیجیتال چیست

سیگنال خودکار

سیگنال خودکار به واسطه نرم افزارهای معاملاتی ایجاد می شود. معمولا این نرم افزارها توسط کارشناسان ماهر و باتجربه طراحی می شود که وسیله جالبی برای تجزیه و تحلیل داده ها به شمار می رود. نرم افزارهای سیگنال دهی می توانند حرکت قیمتی یک رمز ارز را تشخیص دهند و روندها را پیش بینی کنند. نرم افزارهای مذکور قادرند به طور روزانه سیگنال دهی را انجام دهند.

سیگنال دستی

در ارائه سیگنال دستی بر خلاف سیگنال خودکار هیچ نرم افزاری در کار نیست و سیگنال های مورد نظر توسط معامله گران صادر می شوند. سیگنال های دستی از معاملات بزرگ با اهداف سودآور پشتیبانی می کنند. به همین دلیل از ریسک بالاتر و در نهایت سود بیشتری برخوردارند.

سیگنال ارز دیجیتال چیست

مزایای سیگنال ارز دیجیتال چیست ؟

سهولت در نظارت بر بازار

افرادی که به طور حرفه ای اقدام به ترید یا معامله ارز دیجیتال می کنند باید تمام شب را بیدار بمانند و اوضاع بازار را رصد کنند تا بتوانند روندهای موجود در معاملات ارز دیجیتال را پیگیری کنند. این موضوع در خصوص خرید تتر و یا سایر استیبل کوین ها نیز وجود دارد. هزینه خرید تتر علی رغم سایر رمز ارزها ثابت است و بر حسب 1 دلار امریکا محاسبه می شود. بسیاری از افراد قادر به شب زنده داری نیستند و نمی توانند نظارت مداوم بر بازار داشته باشند. از مهم ترین مزایای دریافت سیگنال، سهولت نظارت بر بازار است.

کاهش ریسک و خطر معاملاتی

اگر بتوانید افرادی را پیدا کنید که بهترین سیگنال ها را ارائه می کنند میزان ریسک شما به شدت کاهش پیدا می کند. زیرا از آخرین اطلاعات بروز در دنیای کریپتو برای انجام معاملات استفاده می کنید. در مطالب گذشته اشاره کردیم که معامله گران در دو نوع تریدر و هولدر وجود دارند. ریسک مالی تریدرها بیشتر از هولدرها می باشد. زیرا تعداد خرید و فروش آن بسیار بیشتر است.

بدون نیاز به مهارت و مطالعه

اگر فاقد دانش و مهارت در بازار کریپتو کارنسی هستید بهتر است به سراغ سیگنال های معتبر بروید تا سرمایه خود را به دلیل معاملات غیر حرفه ای از دست ندهید. دریافت سیگنال از افراد معتبر، معاملات شما را سهل می کند و این موضوع می تواند تبدیل به یک استراتژی شود.

مهم ترین معایب سیگنال ارز دیجیتال چیست ؟

معمولا سیگنال ها به طور رایگان در اختیار افراد قرار نمی گیرند. به همین علت افراد سودجو وارد این عرصه می شوند و تلاش می کنند تا با متخصص نشان دادن خود، اعتماد افراد را جلب کرده و در ازای دریافت پول های کلان، سیگنال های غیرواقعی را در اختیار آن ها قرار دهند. خوشبختانه در حال حاضر قانونی وضع شده که بر اساس آن هیچ گروه اینستاگرامی، تلگرامی و … حق ارائه سیگنال ندارد و اگر توضیحی درباره ارزهای دیجیتال می دهد باید به عنوان نظر شخصی بیان شود.

اگر به اطلاعات بیشتری در خصوص ارز های دیجیتال دارید پیشنهاد می کنیم مقاله با عنوان “ارز دیجیتال چیست” را مطالعه بفرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *