نحوه عملکرد سیستم اتریوم
فهرست مطالب

نحوه عملکرد سیستم اتریوم

اگر در بازار ارز دیجیتال کار می کنید بهتر است با نحوه عملکرد سیستم اتریوم آشنا باشید. اتریوم بعد از بیت کوین دومین رمز ارز محبوب در بازار می باشد که تاکنون توانسته سرمایه گذاران زیادی را جذب کند. اتریوم یک کوین است که دارای بلاکچین مستقل می باشد و بسیاری از توکن ها بر بستر آن پیاده سازی و اجرا می شوند. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه عملکرد سیستم اتریوم آشنا کنیم.

نحوه عملکرد سیستم اتریوم

اتریوم چیست ؟

برای آنکه با نحوه عملکرد سیستم اتریوم آشنا شوید باید به تعریفی از این رمز ارز بپردازیم و به سوال اتریوم چیست پاسخ دهیم. همان طور که می دانید ارزهای دیجیتال در بازار به دو دسته کوین و توکن تقسیم می شوند. کوین ها رمز ارزهایی هستند که دارای بلاکچین و شبکه مجزا می باشند و عملکرد آن ها مستقل است. اما توکن ها بلاکچین مستقل ندارند و برروی سایر بلاکچین ها راه اندازی می شوند. اتریوم که بعد از بیت کوین، دومین رمز ارز محبوب در بازار می باشد نوعی کوین به شمار می رود که دارای شبکه مستقل است. اغلب رمز ارزهایی که در ابتدای راه اندازی، از سرمایه کافی برای احداث بلاکچین مستقل برخوردار نیستند از بلاکچین اتریوم استفاده می کنند. این شبکه بسیار محبوب است و در مطالب قبل راجع به ساخت ارز دیجیتال در شبکه اتریوم صحبت کردیم.
اتریوم یکی از رمز ارزهایی است که روش های مختلفی برای بدست آوردن آن وجود دارد. به طور مثال می توانید با عضویت در صرافی رمز ارز، آن را معامله کنید. در صرافی ها امکان خریدن بیت کوین، فروش بیت کوین، خرید تتر، پیگیری قیمت لحظه ای تتر و … وجود دارد. در سال های اخیر که نه تنها قیمت اتریوم بلکه قیمت تمام رمز ارزها افزایش چشمگیری داشته است قیمت این رمز ارز نیز جهش کرده و توانسته بسیاری از معامله گران را ثروتمند کند.
اگر بخواهیم به نحوه عملکرد سیستم اتریوم اشاره کنیم باید بگوییم که یک دیتابیس یا پایگاه داده می باشد که سوابق تراکنش های دیجیتال را به شکل دائمی در خود نگهداری می کند. این پایگاه داده کاملا غیرمتمرکز است و به عنوان یک سیستم تبادلی کار می کند. تراکنش ها در این شبکه از نوع همتا به همتا می باشد و معامله گران نیازی به اعتماد کردن به نفر سوم نخواهند داشت.

خرید ارز دیجیتال اتریوم بدون کارمزد در افراتتر

بلاکچین اتریوم

شبکه یا بلاکچین اتریوم در واقع یک ماشین مبتنی بر تراکنش می باشد. حالت این ماشین state machine است. اگر با علوم کامپیوتری آشنا باشید به خوبی می دانید که این نوع ماشین قادر است مجموعه ای از ورودی ها را بخواند و بر اساس همان ورودی ها، حالت خود را تغییر دهد و به حالت جدید منتقل شود. هر کدام از حالت هایی که در شبکه اتریوم رخ می دهد حاصل میلیون ها تراکنش می باشد. این تراکنش ها در بستر بلاکچین دسته بندی می شوند و هر کدام از بلاک ها با بلاک قبلی به شکل زنجیره وار به یکدیگر متصل هستند.
برای گذار از یک حالت به حالت دیر باید تراکنش ها معتبر باشند. برای اثبات اعتبار تراکنش ها از فرآیند اعتبارسنجی موسوم به ماینینگ استفاده می شود. منظور از ماینینگ همان استخراج است که در مطالب قبل با آن آشنا شدیم. بسیاری از افراد تصور می کنند که فقط استخراج بیت کوین امکان پذیر است. در حالی که استخراج اتریوم نیز ممکن خواهد بود. در فرآیند استخراج گروهی از کامپیوترهای متصل به شبکه ( نودها ) سخت افزارهای خود را در اختیار شبکه قرار می دهند تا از آن ها برای حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده شود.
هر کدام از کامپیوترها یا نودها، یک ماینر محسوب می شود که قادر به ایجاد یک بلاک خواهد بود و می تواند اعتبارسنجی تراکنش ها را انجام دهد. در حال حاضر تعداد زیادی از ماینرهای اتریوم در سرتاسر جهان در حال کار کردن هستند که می توانند فرآیند مذکور را انجام دهند. ماینرها برای اضافه کردن یک بلاک به بلاک قبلی باید سریع عمل کنند و از سایر ماینرها پیشی بگیرند.

اعتبارسنجی تراکنش ها و دریافت پاداش !

در بخش قبل با نحوه عملکرد سیستم اتریوم آشنا شدیم. اکنون نوبت به این می رسد که به ارائه پاداش به ماینرها اشاره کنیم. اگر با نحوه استخراج بیت کوین آشنا باشید به خوبی می دانید که ماینرهای بیت کوین در ازای حل معادلات ریاضی پیچیده در بلاکچین پاداش دریافت می کنند. این موضوع در استخراج اتریوم نیز وجود دارد. ماینرهایی که تراکنش ها را تایید می کنند و یک بلاک جدید می سازند مقدار مشخصی ارز اتریوم به عنوان پاداش دریافت می کنند. زیرا هر بار یک توکن جدید تولید می شود و به ماینر تعلق می گیرد.

عملکرد سیستم اتریوم

حساب ها در شبکه اتریوم

برای آنکه بهتر با نحوه عملکرد سیستم اتریوم آشنا شوید باید با اجزای اصلی بلاکچین اتریوم آشنا شوید. نخستین جزء، حساب ها هستند. همان طور که متوجه شدید اتریوم یک حالت جهانی و اشتراکی دارد که از تعداد زیادی جزء کوچک یعنی حساب تشکیل شده است. هر کدام از این اجزا قادرند از یک چارچوب برای انتقال پیام با یکدیگر استفاده کنند. هر کدام از حساب ها از حالت مخصوص به خود برخوردار است و یک آدرس 20 بایتی می باشد.
توجه داشته باشید که آدرس در بلاکچین اتریوم یک شناسه 160 بیتی می باشد که به منظور شناسایی حساب از آن استفاده می شود. حساب ها در دو نوع هستند که می توان به حساب های با مالکیت خارجی و حساب های مبتنی بر قرارداد اشاره کرد. حساب های با مالکیت خارجی با کلیدهای خصوصی مدیریت می شوند و فاقد کدهای مخصوص هستند. اما در حالت دوم توسط کد قراردادشان مدیریت می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *